ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
D2-19573-K110-1.2379 Možnosti
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 11/10/2009
Příspěvky: 1,106
MacWasil napsal:
Nerez Škrobáku rozhodně tvrdá není. Nerez je žvejkačka a na svár tvrdý/tvrdý se používá řekl bych celkem běžně, protože nenauhličí už uhlíkaté, je menší rizoto zkřehnutí.
Ale pokud je dost dlouhej trn, navařuju čímkoli je po ruce blíž. Za nedobré řešení považuju řezat závit přímo na trn a nevyžíhat trn. To mi uletělo dycky. Navařené nikdy.


jak jsem psal ... nevím ... školy nemám Happy ....hlavně když to funguje ......i když mi to vařila tata nebo kamoš na CO tak vždycky drželo Happy
Chovejme se všichni jako zvířata a na světě bude krásně.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 11/2/2010
Příspěvky: 2,521
To se to rozběhlo.......Grin
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 2/20/2014
Příspěvky: 443
Zdravím.....mám taky jeden dotaz. D2 - uváděná jako 19 573 .....a v tabulkách ji nikde nikdo neuvádí. Je tam 19 572 a pak už hned následuje 19 614.

Tabulky jsem prošel celkem třikrát. Confused

A ještě jedna věc by mě zajímala.....u tepelného zprac. v listu Uddeholm.....se uvádí výdrž na kalící teplotě 60 minut !!!!!Surprised Při 990 °C a 63 HRC.
Není to trochu moc ? Pokud je to správně, tak to asi doma ve výhni nezakalím. Udržet to hodinu na týhle teplotě by bylo asi dost problematické. Happy

Díky všem za postřehy a zkušenosti. Wink
Per aspera ad astra
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 11/2/2010
Příspěvky: 2,521
Jo, ta výdrž tam je dlouhá. A i teplota vyšší - 1080 C. Nech si ji zakalit u odbordelníků. Jestli ji máš od Venoše Š. nechá ti ji zakalit za 100,- + pošta. Jinak bych ti moh poslat adresu jinam.
Ahoj, Míla.
P.S. teď mám 2 rozdělané - dočišťuju brus - celkem hnus práce - příště to musím otočit. Pěkně před kalením.
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 8/5/2009
Příspěvky: 451
S tepelným zpracováním se tu na Knife dělá velká věda ( alespoň co registruji ) .

U D2 to dělám následovně :
Rozehřeju pec na 1060°C. Pak do ni vložím čepele ochráněné Cordusalem. Teplota spadne někam pod 1000°C a začne šplhat nahoru. Počkám, až se teplota vydrápe zase na těch 1060°C. Po deseti minutách na teplotě 1060°C zachladím v oleji. Leze mi z toho okolo 61-62 HRc. Záleží taky na oleji ve kterém se chladí.

Popouštím napřed na 180°C hodinu, potom 200°C hodinu. Výsledná tvrdost obvykle 58-60HRc.
Jednou jsem zapomněl v peci čepele asi 30min. měli ochrany nátěr a přesto byl opal jak kráva a viditelně nějaká ta desetinka z povrchu ubyla. Takže nechat čepel na teplotě okolo 1000°C dýl jak 20 minut už začíná být destruktivní.

Kalím vše v peci, dle materiálového listu. Od práškovek po uhlíkovky a nikdy jsem neměl problém.
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 5/25/2015
Příspěvky: 47
zakalit ocel sa da aj doma v Petriku a vo flasi s olejom, ale DOBRE zakalit ocel aby mala vlastnosti take ako ma mat uz aj veda je!
u nas vo firme prejdu tepelnym spracovanim tony ocele denne, a desiatky kilogramov nastrojovych oceli denne, vyrabame aj rezne nastroje pre nasu vyrobu a tie maju denne obstrihane stovky ocelovych vykovkov. ked sa rezna doska spravi spravne, ma zivotnost niekolko tisic kusov, ked sa nedodrzi tech postup, nezvladne ani 200ks.
takze s garazovym kalenim a nedodrzanim postupov sa kvalita dosiahnut neda...
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 8/5/2009
Příspěvky: 451
martin.bronis napsal:
zakalit ocel sa da aj doma v Petriku a vo flasi s olejom, ale DOBRE zakalit ocel aby mala vlastnosti take ako ma mat uz aj veda je!
u nas vo firme prejdu tepelnym spracovanim tony ocele denne, a desiatky kilogramov nastrojovych oceli denne, vyrabame aj rezne nastroje pre nasu vyrobu a tie maju denne obstrihane stovky ocelovych vykovkov. ked sa rezna doska spravi spravne, ma zivotnost niekolko tisic kusov, ked sa nedodrzi tech postup, nezvladne ani 200ks.
takze s garazovym kalenim a nedodrzanim postupov sa kvalita dosiahnut neda...


V minulosti jsem pracoval v Moravanu jako mechanik forem pro vstřikolisy. Často jsem vyráběl i sekací matrice do střihů. Vysekával se 4mm. plech. V kalení té matrice nikdy nebyl problém. Pro výrazně vyšší odolnost a životnost se matrice vyvařovali 24 hod. v oleji o teplotě 200°C.

Kalení jako takové, je tak jednoduchý proces že je spíš umění dělat to vyloženě špatně. Pokud mám materiálový list, pec s řízenou teplotou a kalící olej v patřičném množství, tak si na prvních několika odkalených kusech upravím podmínky pro co nejlepší výsledek. To znamená třeba předehřát olej, použíti ochranného nátěru nebo folie, snížit čas mezi vytažením z pece a zachlazením na minimum či vychytat popouštěcí teplotu pro dosažení požadované tvrdosti. Pokud materiál dovoluje popouštět na sekundárni tvrdost, tak je dobré toho využít. Nic víc v tom není.

Mám doma různé nože ze stejného materiálu jako třeba N690 ( ale i RWL, Elmax, D2...) Některé čepele kaleny v profi vakuovce a některé jsem si kalil sám. Skoušel jsem je, porovnával venku i v kuchyni. Teoreticky by měli být ty z vakuovky lepší. V praxi to není poznat. Ostří drží stejně, a u kuchyňáků, u kterých můžu posoudit houževnatost, také žádný rozdíl nepozoruji.
Rozhodně nejsem žádný odborník na kalení. Prostě mám pec, informace z netu ( z knajfu ), mat. list a ani jednu reklamaci či připomínku od zákazníka v tomto směru. Spíš mám naopak pozitivní reakce. Právě z toho usuzuji, že to kalení zase takový kumšt není.
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 12/13/2013
Příspěvky: 43
Plus tvrdoměr.
Pokud to všechno máš a máš štěsti na lidi co tě zaučí tak je to jednoduché.
Pokud nic nevíš, něco z vybavení ti chybí, nebo ho neumíš používat, pak to může mít nedobré konce.
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 10/23/2014
Příspěvky: 16
Zdravím chlapi, dneska jsem dostal od známýho tenhle kousek železa, udělal z toho pár loveckých nožů a tvrdil mi, že je to samokalitelný. Prej že jen stačí, když připálím při vybrušování ostří a na vzduchu nechám vychladitLaugh Laugh Laugh . Tak jsem kotouč prohlídl vyfotil čísla co na něm jsou, zkouknoul zdejší tabulky a nejsem o moc chytřejší, je tu někdo, kdo má s touhle ocelí zkušenosti??? a je to ocel D2 nebo 2379 (trošku mě tam mate ta 5 před označením oceli) Evil Evil

Děkuju Karel


karlos01 vložil tyto přílohy:
IMG_20160606_135241.jpg.jpg
IMG_20160606_135248.jpg.jpg

Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/10/2012
Příspěvky: 3,867
Krupp (německé) značení je mimo jiné i 2379 co má znamenat ta pětka těžko říct.http://zknives.com/knives/steels/steelchart.php?snm=D2
Pište mi prosím raději email než PM. Pro ty co jim nestačí kouzelné slovíčko, na PM nereaguju.
Posláno:

Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 11/2/2016
Příspěvky: 13
Dobrý večer,
prosím o radu ohledně oceli K110. Dnes jsem přinesl dvě čepelky z kalírny, které měly být zakaleny na 60HRC. Při píchnutí jsem si vytočil 62HRC... Nebude s tím nějaký problém, co se týká křehkosti? Vyplatí se to ještě popustit níže? Mám zkušenost, že při 63 HRC už se ostří při vytváření lámalo. Kaleno bylo na sekundární tvrdost. Nože nebudou žádné sekáče ... spíše na běžné tábornické potřeby ... tedy kuchyně Happy
Díky předem za jakoukoli reakci.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 1/9/2012
Příspěvky: 2,098
Určitě bych to pustil na míň, už jen kvůli pohodlí údržby Wink
KONTAKT JEN MAILEM!!!!!!!! na PM nebudu více reagovat.
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/10/2012
Příspěvky: 3,867
Jikra napsal:
Dobrý večer,
prosím o radu ohledně oceli K110. Dnes jsem přinesl dvě čepelky z kalírny, které měly být zakaleny na 60HRC. Při píchnutí jsem si vytočil 62HRC... Nebude s tím nějaký problém, co se týká křehkosti? Vyplatí se to ještě popustit níže? Mám zkušenost, že při 63 HRC už se ostří při vytváření lámalo. Kaleno bylo na sekundární tvrdost. Nože nebudou žádné sekáče ... spíše na běžné tábornické potřeby ... tedy kuchyně Happy
Díky předem za jakoukoli reakci.

Záleží jestli je to opravdu zakaleno jak jsi chtěl, tedy na sekundární tvrdost. Ta totiž na 62HRC opravdu je a pak s tím nic nedělej takhle je to ideální, ani to popustit níž nepůjde pokud nehodláš popouštět nad 520°C. Koukni se na křivku v materiálovém listu. Průser by byl jestli ti to kalírna popustila jen na 180°C jako mě posledně a ty si to nemáš jak ověřit, kde to bylo kaleno?

Příloha / Přílohy:
K110DE.pdf (437kb) staženo 131 time(s).



Pište mi prosím raději email než PM. Pro ty co jim nestačí kouzelné slovíčko, na PM nereaguju.
Posláno:

Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 11/2/2016
Příspěvky: 13
Meiming napsal:
Průser by byl jestli ti to kalírna popustila jen na 180°C jako mě posledně a ty si to nemáš jak ověřit, kde to bylo kaleno?


Bylo to v Czech Metalu v Olomouci. Té sekundární tvrdosti věřím ... je tam spřízněná duše, které záleží na tom, aby bylo o čepelky řádně postaráno Happy
Udělal jsem i kousek fazetky na jednom kousku a vypadá to dobře ... jde to pěkně do ostří, bez nějakého vylamování. Tak snad to bude cajk.

S pracnějším ostřením u K110 počítám. Ikdyž se mi to nezdá zase tak tragické. Dokonce i dno keramického hrnku tomu dokáže docela pomoct Happy

Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/10/2012
Příspěvky: 3,867
V tom případě máš ideální tepelné zpracováníOk K110 jde ostřit uplně normálně jak všechny ocele, žádný kouzla nejsou potřeba. jediný ocele co dělaj problém jsou měkký bláta nebo překalený či spálený se zhrubnutým zrnem.
Pište mi prosím raději email než PM. Pro ty co jim nestačí kouzelné slovíčko, na PM nereaguju.
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 11/26/2015
Příspěvky: 234
je to vsetko , ale toto tu este chyba .:)

Příloha / Přílohy:
PB_Uddeholm_sverker_21_english.pdf (331kb) staženo 74 time(s).



hardcore never dies ! bd_knives@instagram
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 2/11/2020
Příspěvky: 1
Dobry den,



hladal som odpevede na moje otazky, ale nenasiel som blizsiu temu/forum - tak sa skusim spytat tu

Vyrobil som z D2 fulltang cepel...cepel som trochu vytrieskal aj na nakove, potom normalizoval

Cepel som brusil a chystal som sa zakalit - predtým ale najprv diery do full trna na rucku samozrejme - ake bolo moje prekvapenie, ze je to tvrde - kobaltovy vrtak nema sancu

Domnievam sa, ze ked som po kuvani cepel nahrial, a strcil do perlitu, kusok trna vytrcal, ten vychladol rychlejsie a teda smerom od cepele ku koncu rucky to bolo tvrdsie a tvrdsie

Problem ale je, ze to nemozem nijako vyzihat do opracovatelneho stavu.

- Skusal som nahriat az pomaly po kaliacu teplotu, ochladzovat postupne na vzduchu - nic, stale tvrde

- Skusal som nahriat az pomaly po kaliacu teplotu, ochladzovat postupne v perlite (niekolko hodin az do ochladnutia - nic, stale tvrde

- Skusal som nahriat pomaly po zihaciu teplotu (len to zacalo mat znamky cervenenia), ochladzovat postupne v perlite - nic, stale tvrde

Vie mi prosim niekto zdatny poradit?

Martin
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 6/18/2018
Příspěvky: 328
V papírech o této oceli píší
žíhání na měkko 760-790°C pomalu ochlazovat v peci
žíhání ke snížení pnutí (což by se mělo po kování udělat) 600-650°C pomalu ochlazovat v peci
V kvalitní peci to chládne asi na 200°C i dva dny .... operlitu tu nic nepíší.
Jinak u této oceli píší pro kalení ochlazovat v oleji, na vzduchu nebo solné lázni.
To na vzduchu je důležité !!! To znamená že se to zakalí i když s tím manipuluješ jen tak na vzduchu ......
Chce to číst předpisy k ocelím s kterými dělám. Ok Happy

Příloha / Přílohy:
19573.pdf (107kb) staženo 15 time(s).


Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/27/2009
Příspěvky: 2,533
Toto je k zihanie na mekko>>>>Protect the steel and heat through to 850°C
(1560°F). Then cool in the furnace at 10°C
(20°F) per hour to 650°C (1200°F), then freely
in air..<<<<<
Cize nahriat na 850 a co hodina to -10st az k 650 co je 20hodim.
To v perlite nespravis nusis mat el pec alebo vrtaky s SK platkami aj to neviem ci pojde
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Vaše připomínky pište na support@knife.cz Powered by Progris