Server knife.cz je závislý na zobrazování reklamy.
Zvažte, zda pomůžete zajistit existenci serveru vypnutím adBlocku.
Jak vypnout
ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
honzajbanzaj Možnosti
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 5/3/2015
Příspěvky: 562
Můj první pokus openěženky. Nejsem úplně spokojenej, ale celkem to vyšlo.

Hrany mohly být lepší a na té černé jsem v jednom místě podělal skládání stehu...

Zavřené 10x10cm

Hovězina vlastnoručně zhoblovaná na 1 mm (takže 0,8-1,2... různě...)


honzajbanzaj vložil tyto přílohy:
IMG_6631.JPG.jpg
IMG_6632.JPG.jpg
IMG_6633.JPG.jpg
IMG_6634.JPG.jpg
IMG_6635.JPG.jpg
IMG_6636.JPG.jpg
IMG_6637.JPG.jpg


,,Všeliké kvaltování pro hovada jest"...J. A. Komenský; Nechceš-li vyrobit svůj 20. nůž, nevyráběj ten 1.!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 4/17/2013
Příspěvky: 5,127
Na prvý pokus to naozaj vyšlo viac ako dobre.
Jednoduché,účelné, zaujímavo riešený strih.
Len trochu hrubá koža sa mi zdá byť. A uhladiť hrany a rezy by to tiež chcelo.
Nie som povinný byť taký, akým by som podľa ostatných mal byť.
je to ich omyl, nie moje zlyhanie. R. P. Feyman
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 12/16/2013
Příspěvky: 2,029
Delewar napsal:
Na prvý pokus to naozaj vyšlo viac ako dobre.
Jednoduché,účelné, zaujímavo riešený strih.
Len trochu hrubá koža sa mi zdá byť. A uhladiť hrany a rezy by to tiež chcelo.


Okomentovat se dá všechno,Deleware...
honzajbanzaj tady ukazuje spoustu krásné práce s různými materiály. A daří se!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 5/3/2015
Příspěvky: 562
No tak, pánové... Hádat se tu nemusíteLaugh

S Delawarovou kritikou souhlasím. Zahladit hrany by to chtělo líp. Tlustá kůže? No, jak jsem psal, hobloval jsem ji sám a tenčí to z ruky nešlo. Má pravdu. A řekl bych, že kritiku podává dostatečně zdvořile.

Samozřejmě lepší kritika od někoho, kdo prokazatelně umí, ale i kritika od "poučeného laika", co pouze ví, jak to má vypadat se přece taky hodí...

Muscatel: Díky za podporu a pochvalu. Trošku se opravdu snažím být všeuměl, ale když dělá člověk práci na kterou není zvyklý a je pro něj nová... To, že obecně dělám dobře neznamená, že neudělám chybu. Klidně mi ji možno zkritizovat.Wink
,,Všeliké kvaltování pro hovada jest"...J. A. Komenský; Nechceš-li vyrobit svůj 20. nůž, nevyráběj ten 1.!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 5/3/2015
Příspěvky: 562
Orientální experiment v progressu...

EDIT: A to habaki je asi na šestej pokus. Moje první práce s mosazí za tepla. Trhá se a ještě neumím pájetLaugh


honzajbanzaj vložil tyto přílohy:
IMG_6774.JPG.jpg
IMG_6730.JPG.jpg


,,Všeliké kvaltování pro hovada jest"...J. A. Komenský; Nechceš-li vyrobit svůj 20. nůž, nevyráběj ten 1.!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 5/3/2015
Příspěvky: 562
Mrňous z odřezku pružiny.

č. 66
čepel: listová pružina
délka: 173 mm
délka čepele: 87 mm
tloušťka ve hřbetu: 5 mm na začátku čepele, zužuje se
hmotnost: 92 g
pouzdro: hovězina 2 mm


honzajbanzaj vložil tyto přílohy:
IMG_6776.JPG.jpg
IMG_6777.JPG.jpg
IMG_6778.JPG.jpg
IMG_6779.JPG.jpg


,,Všeliké kvaltování pro hovada jest"...J. A. Komenský; Nechceš-li vyrobit svůj 20. nůž, nevyráběj ten 1.!
Dog
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 6/18/2013
Příspěvky: 156
honzajbanzaj napsal:
Můj první pokus openěženky. Nejsem úplně spokojenej, ale celkem to vyšlo.


Ty tvoje peněženky jsou zevnitř strašně chlupatý a kazí to dojem i funkci. Zrovna se chystám na novou peněženku, protože mi moje oblíbená dolarovka odchází do věčných lovišť, Na ytrubce jsem našel, že to zatírají prostředkem Tokonole a vypadá to dobře a hladce, Já půjdu asi cestou polepení silonovou podšívkovinou.

Jinak ti fandím a jsi pro mě takové mladší provedení Bulise - na vaše vlákna se vždycky rád podívám a těším se na další projekty.

Vždycky když vidím na vlákně "právě jsem dokončil" Delewarův příspěvek, také se vždycky podívám s napětím, jestli nepostuje něco, co vyrobil. No nic, jednou to třeba přijde.
Mluv jen tehdy, jsou-li Tvá slova moudřejší než mlčení.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 5/3/2015
Příspěvky: 562
Díky za radu. Nevím, jestli budu ještě někdy peněženky dělat, ale pokud ano, vyzkouším. No, ale mají trochu větší problém. Střih není mé dílo, našel jsem si ho dle nějakýho amíka a použil. Jenže obdarovaní zjistili problém. Na bankovky a mince super. Ale kapsičky na kreditky jsou o 2 m užší, než mají být. A to jsem dělal stejný rozměry i odsazení stehu. A nevěřím, že by amíci měli jinak velký kreditky. Měl jsem si to přeměřit a ne věřit...

A moc díky za podporu a pro mě obrovský kompliment. Bulis je jeden z mých největších vzorů zde na fóru. Inspiraci dost beru od něj, Hejkala, Želvy a Trmana. To jsou mistři rustikálnosti a Hejkal s Bulisem i tvůrčí invence... Opravdu pro mne obrovský kompliment.

EDIT: A ještě Ir, jakožto tvůrce krásných historických replik a fantasy věcí...
,,Všeliké kvaltování pro hovada jest"...J. A. Komenský; Nechceš-li vyrobit svůj 20. nůž, nevyráběj ten 1.!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 5/3/2015
Příspěvky: 562
Progress foto...


honzajbanzaj vložil tyto přílohy:
IMG_6784.JPG.jpg
IMG_6789.JPG.jpg


,,Všeliké kvaltování pro hovada jest"...J. A. Komenský; Nechceš-li vyrobit svůj 20. nůž, nevyráběj ten 1.!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 5/3/2015
Příspěvky: 562
Můj první pokus o mokume gane. Měď, bílá mosaz, žlutá mosaz (ta nevylezla k povrchu). Prolito stříbrnou pájkou.

Akorát ty žilky blbě... Špatně se gravíruje, když se mění tvrdost materiálu.

EDIT: Velikost 3 cm.


honzajbanzaj vložil tyto přílohy:
IMG_6793.JPG.jpg
IMG_6794.JPG.jpg


,,Všeliké kvaltování pro hovada jest"...J. A. Komenský; Nechceš-li vyrobit svůj 20. nůž, nevyráběj ten 1.!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 5/3/2015
Příspěvky: 562
Můj první pokus o tantó...

Má decela dost chyb... Fuchi a kashira jsou pokaženy nepříliš povedeným zdobením. Ale s tsubou a koiguchi jsem spokojen. Kouiguchi nenavazuje na linie sayi jak by mělo, protože mě nenapadlo, že čajové ishime iji bude mít cca 1,5 mm na tloušťku. Kdybych s tím počítal... takhle ani nenavazují linie sayi na linie tsuky. A s tsukamaki a sageo jsem totálně nespokojen, ale prostě to nezvládnu správně umotat, ať čtu, co čtu a ať čumím na kolik videí chci.

Ale s čím jsem opravdu spokojen je čepel. Poprvé jsem lešti do zrcadla. A už to hodně dlouho dělat nebudu. Je to strašná patlačka... Ale výsledek za to myslím stojí.

Pokoušel jsem se teda o kalení na hamon, ale nepovedlo se... Tak jsem čepel popusti a zakalil znovu v celém průřezu. To umím dobře.

Výbrus je klín zakončený jemnou čočkovitou fazetou.

Na čelní straně tsuby je vysekán bambus, na zadní jméno dýky. Tsuba je patinovaná v ohni. Na kouguchi je vysekaná kresba kosatce, na kterou jsem docela hrdý. Na fuchi a kashiře jsou vyskány kresby ginkga, které se mi mic nepovedly a jsou strašně hrubé a hranatá, jelikož tyto díly jsou duté a strašně špatně se upínaly do svěráku tak, abych je nezmáčknul.

Habaki a fuchi jsou spájeny dohromady stříbrnou pájkou.

Celé to drží na sucho na tření na bambusovém mekugi (kolíčku).

Povrch sayi je dělán jako ishime iji. Je nalakován a do čerstvého laku je nasypán prášek z drcených čajových listů. To je poté znovu přelakováno a posypáno práškem z čajových listů. Poté přebroušeno a finální vrstva laku.

Je to asi nejpracnější nůž, co jsem vyráběl a dle mne jeden z nejpovedenějších, ale stejně jsem docela mimo tu správnou japonskou estetiku.

Fotek trochu vícez důvodu velké pýchy tvůrceLaugh

Inspirací bylo jedno mírně posmutnělé děvče. Proto takovéto jméno nožeLaugh

č. 67
悲しい妖精 (Smutná víla)

hmotnost: 509 g
délka čepele: 305 mm
délka čepele+habaki: 318 mm
délka cekem: 448 mm
tloušťka ve hřbetu: 8 mm
tsuba 60 mm průměr, 5 mm tloušťka

čepel: listová prožina
habaki, fuchi, kashira, koiguchi, kurigata: žlutá mosaz
seppa: žlutá a bílá mosaz
tsuba: konstrukční ocel, měděné vložky
tsuka: lípa, rawhide potah, tsukamaki z bavlněné šňůry do montérek...
mekugi: bambus uzený doma v kamnech
saya: třešeň s čajovým ishime iji, pokus o sageo z bavlněné šňůry do montérek...


honzajbanzaj vložil tyto přílohy:
IMG_6806.JPG.jpg
IMG_6808.JPG.jpg
IMG_6810.JPG.jpg
IMG_6812.JPG.jpg
IMG_6813.JPG.jpg
IMG_6814.JPG.jpg
IMG_6815.JPG.jpg
IMG_6816.JPG.jpg
IMG_6817.JPG.jpg
IMG_6818.JPG.jpg
IMG_6819.JPG.jpg
IMG_6821.JPG.jpg
IMG_6822.JPG.jpg
IMG_6823.JPG.jpg
IMG_6824.JPG.jpg
IMG_6825.JPG.jpg
IMG_6826.JPG.jpg
IMG_6828.JPG.jpg
IMG_6830.JPG.jpg


,,Všeliké kvaltování pro hovada jest"...J. A. Komenský; Nechceš-li vyrobit svůj 20. nůž, nevyráběj ten 1.!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/24/2007
Příspěvky: 1,897
I kdyz jsou na nem treba nejake chyby jak sam pises, a treba se ti nektere veci nelibi a udelal bys je jinak , tak je na te kudle videt, ze jsi odvedl velky kus prace na vsech castech ! . A dulezite je ze jsi to dotahl do konce :) Jsem si jisty ze ses na tom spoustu veci naucil a verim ze dalsi kudlu posunes zase o kus dal :) Dobra prace! At se dari ! :)
Hlavne s rozumem :)
. FB - Melicharek Knives _---_ Instagram - melicharek_knives
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 5/3/2015
Příspěvky: 562
Díky za chválu, to vždy potěší... A od někoho schopnějšího a zkušenějšího pochvala potěší dvojnásob.
,,Všeliké kvaltování pro hovada jest"...J. A. Komenský; Nechceš-li vyrobit svůj 20. nůž, nevyráběj ten 1.!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Moderátor
Připojený: 12/20/2005
Příspěvky: 6,705
taky zkusím pár poznatků..

na první pokus je to slušné Happy
důvod proč ti nešel ani oplet ani sageó není v rukách ale použitím špatného opletu a šňůry, tuhle poznávám z mých dětských pokusů čili vím jak naprd se s tím dělá.. je to prostě moc tenké a měkké.. originál je splétaný z jednotlivých vláken a má tak tloušťku kolem 2mm a úplně jinak se tam potom dělají uzly .. a netřepí se konce.. ty tvoje jde napravit ponořením do herkulesu a pak zastřihnout..

k tsubě.. hezký tvar, ale největší chybičky jsou:
- moc tlustá na tanto.. nosilo se furt u sebe a každý gram se pronese.. široké tsuby se dělaly hlavně na katanu pokud byla tsuba s tenkýma plochama např školy Akasaka tak aby se to neohlo nebo nezlomilo tak jednoduše navýšili šířku tsuby.. na tanto byly tsuby běžně kolem 3-4mm
- měděná vložka nakago ana se dávala v případě, že se na nový meč použila stará tsuba z jiného meče který měl větší průřez a bylo tak nutné přidat materiál, aby seděla na subtilnější čepeli.. používat tak vložku tsuby dělané pro nový meč je nesmysl, tam se prostě vyřízl otvor přesně na konkrétní čepel Wink

jinak Jarda Němec by ti asi pomohl poladit tvar, ten je pro většinu katanofilů to prioritní a v podstatě je to jako karosérie pro milovníky sporťáků, jak to vypadá už z dálky jako fiat multipla, ani nechcou vidět vnitřek Laugh

a poslední co mě padlo do očí je ten zúžený shitodome na saye, takhle jsem ho na tantu neviděl, zpravidla se dělá stejné šířky, zakulacený, příjemný do ruky.. což mimochodem platí i o tsubě, že by měla být příjemná hmatem, nikde netlačit, nedřít..

to je asi tak vše, jak říkal melghi, čím víc bude dalších pokusů, tím to bude lepší Wink
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/8/2011
Příspěvky: 621
honzajbanzaj napsal:
Díky za radu. Nevím, jestli budu ještě někdy peněženky dělat, ale pokud ano, vyzkouším. No, ale mají trochu větší problém. Střih není mé dílo, našel jsem si ho dle nějakýho amíka a použil. Jenže obdarovaní zjistili problém. Na bankovky a mince super. Ale kapsičky na kreditky jsou o 2 m užší, než mají být. A to jsem dělal stejný rozměry i odsazení stehu. A nevěřím, že by amíci měli jinak velký kreditky. Měl jsem si to přeměřit a ne věřit...


Kreditky urcite jinak velke nemaji. Podle me to bude tim, ze (predpokladam, ze je to PDF) je to pripravene pro trosku jinak velky papir (amici nepouzivaji nase A4 ale nejcasteji letter, ktery je kratsi, ale o 6mm sirsi) a tiskovy program si to zmensil. Chce si to overit, ze mas v nastaveni pri tisku "pouzit originalni velikost", ne "zmensit na stranku" (nebo jak je to v cestine).
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/18/2017
Příspěvky: 1,356
To tanto je fakt parádníApplause Ok
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 5/3/2015
Příspěvky: 562
Samurai:

Díky moc za rady, vážím si, rad od někoho, kdo specificky japoncům rozumí. Byť se jim teda nehodlám věnovat, ale zkusit jsem si to musel. Jednou možná budu dělat další a rady jistě využiju.

Špatná šňůra... A já fakt myslel, že to je rukama. No, jak se dostanu k správné, tak přemotat to jde vždyGrin

Tsuba vím, že je dost široká. Vím, že se dělaly i tanta se v podstatě nepřečnívající tsubou (aukuchi tanto), ale já jsem si prostě chtěl zkusit něco s výraznou prořezávanou tsubou a delší čepele jsou mimo mé možnosti... Takže jsem použil víceméně nejširší možnou tsubu, pro kterou jsem našel adekvátní šířku originálu...

EDIT: A možná šlo nějakou starší tsubu (ten vzorový originál)... Údajně ranné tsuby byly spíše širší a masivnější... Dává to smysl. V době války chci co nejlepší ochranu, v době míru k formálnímu oblečení co nejmenší váhu..

Pozn.: Vzor to byl tda jen co se průměru týkalo...

Tloušťka že je moc také vím, bohužel začátečníkovo nadšení a hurá drapnout pásovinu co mám doma... Moje blbostLaugh

K měděným vložkám... Většinu informací o postupu výroby jsem získal zde: http://islandblacksmith.ca/category/featured-work/ a dotyčný zde i dělá měděné vložky do nových tsub. Má tam psáno něco jako, že je lepší, pokud je čepel v kontaktu s měkkým kovem... Nevím, co na tom je, ale udělal jsem to tedy dle něj.

No, návrh tvaru jsem polaďoval dost dlouho, ale tsuka nevyšla úplně dle představ, ale skoro jo. Jenže saya to kazí jako celek. Než jsem dělal povrch, ladilo to krásně. Ta tloušťka, co přibude čajem mne dost překvapila...

K mosazné věci na saye (kurikata/shitodome)... No... tohle byla tak trochu moje invence. Má to být uchyceno do rozšiřujícího se žlábku na tření, ale co trčí nad povrch jsem vždy viděl opravdu rovné, ale většinou z rohoviny. Vzhledem k použití mosazi jsem si řekl, že si můžu dovolit ubrat více materiálu... A máš pravdu... Při "něčem jako tasení" hrana trohu bere za prsty. Ale tsuba nedře nikde, ta sedne k ruce jako ulitá.

krezac:
No, ono to nebylo pdf, ale dle obrázku s napsanými rozměry v cm. Nic jsem netisk. Měl psáno 10 cm šířka, 0,5cm osazení na steh. Mám. Tedy 9 cm šířka kapsy. Kreditka je 8,5 cm. Jenže tam moc nejde narvat, ta rezerva je malá vzhledem k její tloušťce. Kdybych to udělal o 0,5 cm širší... Asi nepřesnost v přepočtu z palců na cm, nebo to, že jsem použil tlustší kůži?

Kožak:
Díky


,,Všeliké kvaltování pro hovada jest"...J. A. Komenský; Nechceš-li vyrobit svůj 20. nůž, nevyráběj ten 1.!
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/8/2011
Příspěvky: 621
Aha, tak jako bych nic nerekl. ;)
Pokud vim, i ta tloustka karty je standardizovana (aby to braly ctecky, tiskarny...). Asi fakt nejaka tuzsi kuze a tolik neuhne jak ta jeho. Co to trosku namocit? Ale to zas asi neprospeje barve... :(
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/27/2001
Příspěvky: 2,456
k malému pouzdru na karty - pouzdro namoč a do chlívečků na kartu narvi za mokra nějaké staré nepoužívané, do chlívečku o jednu víc, než v ní budeš nosit. Po uschnutí jen namazat.Wink
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Vaše připomínky pište na support@knife.cz Powered by Progris
pendik escort
ankara escort
antalya escort bayan
beylikduzu escort porna
antalya escort
kurtkoy escort
antalya escort
gaziantep escort
Kurtkoy Escort
beylikduzu escort lara escort istanbul eskort bayan maltepe escort pendik escort
erzurum escort
sikis
porno
sincan escort
istanbul escort maltepe escort
replica watches