Server knife.cz je závislý na zobrazování reklamy.
Zvažte, zda pomůžete zajistit existenci serveru vypnutím adBlocku.
Jak vypnout
ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
Materiál ... II. Možnosti
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 1/9/2012
Příspěvky: 2,098
Ahoj Knajfiku, psal jsem PM. Ď!
KONTAKT JEN MAILEM!!!!!!!! na PM nebudu více reagovat.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 9/5/2011
Příspěvky: 941
Ahoj, nemáte někdo tip odkud vzít plech na klip? Rád bych si zkusil udělat nějaké hlubší klipy na některé své kudly, ale kupovat ve Feroně m2 plechu se mi kvůli tomu nechce...
Chcete mít nůž neustále ostrý? Krájejte si s ním denně habanero!
Po kapsách: Kershaw Ener-G, SRM S601, GT Sigma
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 5/1/2009
Příspěvky: 402
McBarbar:
podívej se ve sběrných surovinách. Ideální jsou ty, kam vyvážejí odpad i firmy.
Takhle sháním konstrukční železo, nerez, bronz ...někdy je to na metráky, jindy není nic...
(ale hlavně je to za cenu šrotu +30-50%, což je o několik úrovní níže, než u prodejce hutního mat.
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/10/2012
Příspěvky: 3,868
McBarbar napsal:
Ahoj, nemáte někdo tip odkud vzít plech na klip? Rád bych si zkusil udělat nějaké hlubší klipy na některé své kudly, ale kupovat ve Feroně m2 plechu se mi kvůli tomu nechce...
Z čeho to chceš? Jestli nerez tak Špičák prodává AK5Mo 1mm tlustou a z toho jsou myslím klipy akorát, jen to musíš nechat někde zakalit.
Pište mi prosím raději email než PM. Pro ty co jim nestačí kouzelné slovíčko, na PM nereaguju.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 9/5/2011
Příspěvky: 941
Asi raděj nerez, klip je taková exponovaná věc, tak aby to nebylo furt zrzavý. Napíšu mu, dík.
Nešla by takový drobná chujinka zakalit i doma?
Chcete mít nůž neustále ostrý? Krájejte si s ním denně habanero!
Po kapsách: Kershaw Ener-G, SRM S601, GT Sigma
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/10/2012
Příspěvky: 3,868
Nerez doma zakalíš jen v nějaké elektrické peci která ti udrží půl hodiny teplotu okolo 1050°C.
Pište mi prosím raději email než PM. Pro ty co jim nestačí kouzelné slovíčko, na PM nereaguju.
Posláno:
Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 8/17/2013
Příspěvky: 114
počul niekto o tejto firme alebo od nej niečo poriadil ? dakujem koenigfrankstahl.sk
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 12/27/2011
Příspěvky: 258
Zdravím,pánové.Chtěl bych poprosit zdejší mistry o vyjádření. Admire Dostal se mi do ruky tento list ze strojní pily (viz foto).Ctěl bych zkusit z toho vyrobit nějaký nožík.Ale ze zvědavosti jsem si nechal kousek změřit-tvrdost- a údajně to ukázalo 47 HRC.Má význam se tím to materiálem zabývat,nebo se to musí pak zakalit,nebo....?Confused .
Dík za případné odpovědi.
PS: list není nijak vyhřáty,ani nijak jinak nepřišel k újmě-kromě otupení Happy


Ferda90 vložil tyto přílohy:
DSCF5948.JPG.jpg


Mám silně vyvinutou slabou vůli.
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 12/26/2011
Příspěvky: 316
Je tam napsáno bi-metal, čehož bych se bál... Určitě mě někdo opraví, ale 47 HRC je na strojní plátek málo. Takže si myslím, že sis nechal změřit prostředek plátku, kde bude měkkej a houževnatej materiál, přičemž na krajích (s trochou štěstí jenom na zubech) bude něco tvrdšího. (<- mám za to, že se to tak dělá, aby obě strany byly rovnoměrný - minimálně se kalej na obou stranách, aby se list neprohnul). Mám zlomenej plát od Pilany a do toho šlo jedině flexou, díru jsem vrtal asi 3 hodiny (s neustálím přebrušováním vrtáku do zdi). Ten určitě bude mít přes 60 HRC.

EDIT: Plátek je celej z pružinovky a jenom strana zubů je HSS.
In Omnia Paratus
WOSM member, Pack Rat #32 EDC: BM BC 092/500, Skeletool, Izula #22121
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 12/25/2011
Příspěvky: 276
Ze strojní pily jsem dělal dvě prvotiny. Řeže to, ostří jakž takž drží, občas přelíznout ocílkou. Udajně, hlavně u novodobých, jsou kalené jenom zuby, takže ostří dělat místo zubů. (já měl cca 30letou)
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 5/7/2010
Příspěvky: 453
Mills napsal:
Je tam napsáno bi-metal, čehož bych se bál... Určitě mě někdo opraví, ale 47 HRC je na strojní plátek málo. Takže si myslím, že sis nechal změřit prostředek plátku, kde bude měkkej a houževnatej materiál, přičemž na krajích (s trochou štěstí jenom na zubech) bude něco tvrdšího. (<- mám za to, že se to tak dělá, aby obě strany byly rovnoměrný - minimálně se kalej na obou stranách, aby se list neprohnul). Mám zlomenej plát od Pilany a do toho šlo jedině flexou, díru jsem vrtal asi 3 hodiny (s neustálím přebrušováním vrtáku do zdi). Ten určitě bude mít přes 60 HRC.

EDIT: Plátek je celej z pružinovky a jenom strana zubů je HSS.


Jak je to "udělaný", to nevím ale jak samotný název napovídá BI - METAL to je dvoj kov. Asi tedy zuby tvrdýOk , no a zbytek trošku "horší" red face. Stejně by mě zajímalo, jak se to asi vyrábí?
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 12/27/2011
Příspěvky: 258
Pánové díky za ionformace.Tvrdost byla měřena i na zubu-se stejným výsledkem.Zkusil jsem to vrtnout.První vrták,kerý se mi dostal pod ruku,a jelo to jak do másla (trošičku to zavrzalo,ale jinak v pohodě).Na řezu i na zubu zkouška pilníkem-trošku tvrdší jak normální plocháč,ale taky to bralo.Tak teda nechápu jak tím můžou řezat velké kusy ocele a řeže jim to i přes pálenou plochu (autogenem),kde pásová pila je okamžitě v p....Confused
Byla by cesta nechat to zakalit? Vím že nejlepší je to vyzkoušet,ale to zatím neumím.red face
Mám silně vyvinutou slabou vůli.
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 1/24/2013
Příspěvky: 28
http://www.pilanamarket.cz/listy-a-pasy-2/bimetal/
jest-li se nepletu tak se to svařuje různými metodami ale třeba tady píšou svazkem elektronů, což vím že tím jde svařovat téměř všechno co koho napadne
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 3/17/2014
Příspěvky: 1
Ahoj přátelé,
kdyby jste měli zájem, mám možnost změřit (mimo jiné) tvrdost Vašich čepelí. Pracuji s mikrotvrdoměrem od firmy Struers. Dělám na tomto tvrdoměru denně, výsledky zašlu klidně e-mailem, spolu s grafem, počtu měřených bodů dle Vámi zvolených apod. Zkrátka vše, co by se Vám šiklo, dá se na všem dohodnout Happy
Další domluva prosím přes e-mail.

Mějte se
PS: Pracuji na tomto stroji:
http://www.struers.com/default.asp?top_id=3&main_id=15&sub_id=214&doc_id=1033
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 3/31/2014
Příspěvky: 8
Zdravím, hledal jsem v historii ale marně. Dá se doma laicky na oceli poznat, zda jde o nerez nebo uhlíkovku? Táta byl kuchař a nechal si ještě za socialismu vyrobit kuch.nůž. Prý kvalitní. Zbytek toho plocháče mám (nůž a tátu už ne). Povrch je celou dobu modročerný a řez i po letech celkem lesklý - kovový. Přikládám obrázek - je sice patrná slabá koroze ale prý i nerez získá svou odolnost až kalením ... Bylo to myslím z poldovky. Rád bych z toho něco zkusil.


thomes vložil tyto přílohy:
ocel.jpg.jpg

Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 11/11/2001
Příspěvky: 359
thomes napsal:
Zdravím, hledal jsem v historii ale marně. Dá se doma laicky na oceli poznat, zda jde o nerez nebo uhlíkovku? Táta byl kuchař a nechal si ještě za socialismu vyrobit kuch.nůž. Prý kvalitní. Zbytek toho plocháče mám (nůž a tátu už ne). Povrch je celou dobu modročerný a řez i po letech celkem lesklý - kovový. Přikládám obrázek - je sice patrná slabá koroze ale prý i nerez získá svou odolnost až kalením ... Bylo to myslím z poldovky. Rád bych z toho něco zkusil.


tipoval bych to na AK5 nebo AK9 zkus jiskrovou zkoušku pokud to bude uhlikovka tak to bude jiskřit jak prskavka jestli kalitelnej nerez tak bude svazek jisker poměrně chudý a tmavší (žlutý)
hodně štestí...popř ty jiskry vyfoť a uvidíme ...
Pochybnosti jsou otcem vynálezu. - Ambrose Bierce
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 3/31/2014
Příspěvky: 8
Zkusím a nafotím, díky moc.
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 3/31/2014
Příspěvky: 8
Tak jsem zkusil a uplně si nejsem jistý. Jisker lítalo celkem dost a to jsem se snažil netlačit. Nicméně byly oranžové a jak prskavka se "rozprskly" jen některé. Spíš odlétávály v rovném chvostu... Napadlo mě potom zkusit ještě obyčejný roxor a od něj létaly (mým laickým okem posouzeno) téměř identické jiskry. Nevím, jestli nemohlo mít vliv, že jsem to celé zkoušel na brusném kotouči na flexe, což není pískový kotouč ale ta černá hmota jako je na kotouči řezném. Spíš to ale asi vypadá, že někde došlo k chybě a plocháč není "ten" plocháč, ale prostě kus železa. No přikládám dvě fotky pro posouzení zkušenějšími ...


thomes vložil tyto přílohy:
Fotografie0384.jpg.jpg
Fotografie0378.jpg.jpg

Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 11/11/2001
Příspěvky: 359
thomes napsal:
Tak jsem zkusil a uplně si nejsem jistý. Jisker lítalo celkem dost a to jsem se snažil netlačit. Nicméně byly oranžové a jak prskavka se "rozprskly" jen některé. Spíš odlétávály v rovném chvostu... Napadlo mě potom zkusit ještě obyčejný roxor a od něj létaly (mým laickým okem posouzeno) téměř identické jiskry. Nevím, jestli nemohlo mít vliv, že jsem to celé zkoušel na brusném kotouči na flexe, což není pískový kotouč ale ta černá hmota jako je na kotouči řezném. Spíš to ale asi vypadá, že někde došlo k chybě a plocháč není "ten" plocháč, ale prostě kus železa. No přikládám dvě fotky pro posouzení zkušenějšími ...


No tak jednak jiskrová zkouška je jenom orientační a i ve knížce co vlastním tak je zdůrazněno že vyžaduje dlouhodobé zkušenosti. K tomu obrázku Ak5 alias 17029 (cca 0,5C a 15Cr ) to klidně může být (na obrázku vypadá podobně ) a vzhledem k obsahu chromu je jiskrění hodně tlumené...nicméně je stoprocentní že to neni nástrojová uhlíkovka typu 19191 ta má hodně jinej jiskrovej obraz ..... zkus brousit př pilník a uvidíš . Zkusil bych kousek uříznout a zakalit do vody z cca 800°C a bez popouštění zkusit ohnout . Pokud to je nerez tak se nezakalí a půjde ohnout . Pokud to bude nějaká uhlíkovka podobná roxouru tak se zakalí a bude křehká . Anebo pokud máš v okolí nějaký lepší šrotiště tak se za flašku domluvit na spektrální analýze (ruční analyzer) pípnou ti to a na ten chrom by se přišlo (-: snad sem ti trochu pomoh .......hodně štěstí
Pochybnosti jsou otcem vynálezu. - Ambrose Bierce
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 3/31/2014
Příspěvky: 8
Děkuji. Nůž z toho zatím raději vyrábět nebudu a spíš si na tento účel pořídím pro začátek něco jako 14260. Ale každopádně si otestuji na jiskření pár jiných věcí, začíná mě to zajímat :). Mimochodem, jak by vypadala třeba právě 14260? Spíš jako ta 19191? A ještě poslední dotaz, píše pan Špičák (prodejce věcí okolo výroby nožů) cituji: "Při kalení dochází k deformacím materiálu a proto je po zakalení více či méně prohlá." Zde odkaz http://www.shop/materialy/kategorie/23/80 Myslel jsem, že k deformaci dojde jen technologickou chybou a že když si nechám nůž zakalit u odborníka, bude vše na 90% v pořádku. Samozřejmě vyjímka potvrzuje pravidlo a nehoda se stát může. Ale je tomu opravdu tak, že je i u specialisty nutné počítat, že skoro vždy dojde k deformaci? Aspoň tak si tohle vyjádření vykládám. To musí být dost na nervy, ne? :)
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Vaše připomínky pište na support@knife.cz Powered by Progris
pendik escort
ankara escort
antalya escort bayan
beylikduzu escort porna
antalya escort
kurtkoy escort
antalya escort
gaziantep escort
Kurtkoy Escort
beylikduzu escort lara escort istanbul eskort bayan izmit escort bayan pendik escort
erzurum escort
sikis
porno
sincan escort
istanbul escort maltepe escort