ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
Brusky TORMEK Možnosti
Posláno:
Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 1/29/2014
Příspěvky: 111
Taky mám pod Tormek podložku na boty, doporučuju Happy
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 8/1/2017
Příspěvky: 19
Pro ty, kterým je hrubost kotouče 220 až moc jemný, tak jsem dostal nabídku na zakázkový brusný kotouč Tyrolid s gridem 60. Pro přebrušování již zakalených materiálů by se také mohl někomu hodit. Mělo by to být brusivo přímo určené na kalené materiály s dlouhou životností. Protože se ale jedná o zakázkovou výrobu, tak je podmínkou odebrat 2 kusy a je dlouhá dodací lhůta.
Rozměr kotouče je 250x50x25 plus plastová vložka na střed (redukce) na 12mm. Jde to i bez té vložky, přímo na průměr 12, ale přijde mi, že by u takto hrubého kotouče byla vložka lepší. Cena vychází na cca 2200Kč za kus. Bez té středové vložky o stovku méně. Přesné označení kotouče je: Kotouč T1 250x50x25 90MA60J9VB40 TYROLIT (www.techcentrum.cz).
A komentář výrobce
"Nabízíme speciální monokrystal (brusné zrno), který je i na kalené materiály. Někteří výrobci brusek u těchto kotoučů uvádějí, že kotouč je z umělého korundu (brusné zrno) což by znamenalo jen bílý korund obarvený na modro. Pokud jej vyrobí v tvrdosti "I-J" tak to kalenou ocel bude brousit ale díky tomu umělému korundu bude nízká životnost."

Bohužel, aktuální dodací lhůta je 28.12.2018 (zakázková výroba). Když se najde jeden další zájemce, jsem ochoten do toho jít a kotouče objednat. Více zájemců bychom ale už řešili samostatnými objednávkami u výrobce (doprava je u něj zdarma), snad by to pro něj nebyl problém. Pozor na upnutí kotouče, šíře je 50mm, bez zúžení u středového otvoru - ověřte si, že ho upnete na brusku.
Zájemcům přepošlu originál cenovou nabídku, to není nic tajného.
Posláno:
Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 1/29/2014
Příspěvky: 111
Bylo pár dotazů na šablony pro nastavení úhlů z 3D tiskárny.
Pro ty kdo mají tiskárnu, nebo přístup k ní jsem dal na portál ke stažení STL soubory:

Tormek template (šablona)

Kdo by potřeboval šablonu vytisknout, může mi poslat email.
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 8/1/2017
Příspěvky: 19
Uzavírám nabídku na hromadné objednání zakázkového kotouče T1 250x50x25 90MA60J9VB40 TYROLIT s redukcí na otvor 12mm. Kotouče jsou objednány. Pokud by měl někdo v budoucnu zájem, musí si již sám objednat u výrobce - kontakt a přesné označení kotouče je zde uvedeno.
Posláno:
Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 8/5/2005
Příspěvky: 53
Videa broušení jsou pěkná, výsledky taky. Dnes v Příbrami předváděli Tormek, týpek si nechal přebrousit Cold Steel tanto a to byla spíš antireklama. Fazeta na kratším ostří byla dvojnásobně vysoká oproti hlavnímu ostří, cca 5 mm. A taky byly na jedné straně vidět 2 úhly fazety. Majitel nevypadal moc spokojeně. Původní fazeta byla cca 1,5 mm. Ale ostrý nůž byl, to jo.
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 7/15/2016
Příspěvky: 234
Zdravím pánové,
měl bych otázečku. Jak brousíte nože na Tormeku viz. jako Para 2 od Spyderca, aby nebyla špička nabroušena v jiném úhlu než zbytek? Upínáte to nadvakrát nebo na to máte jiný fígl? Přebrousil jsem na tom mýho mazlika a jsem z toho, ne jako nespokojenej, ale vadí mi tam ten rozdíl trošku a pořád na to musím myslet a koukat hodně z dálky...Happy . Troufám si říci že ručně jsem to měl na oko hezčí, ale taky jsem to dělal hodinu možná déle.... Díky za případné rady. Tormeku zdar.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/25/2013
Příspěvky: 1,140
Fotečka výbrusu Para 2 sa najde?
PRAJEM PEKNÝ DEŇ
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 7/15/2016
Příspěvky: 234
No, zkoušel jsem to vyfotit,ale nejsem moc zdatný fotograf. Jde o to že faseta je u špičky tenčí než po celém noži...


Jinus12 vložil tyto přílohy:
P9152712.JPG.jpg
P9152713.JPG.jpg

Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/25/2013
Příspěvky: 1,140
Vidím tu dve riešenia ktoré mám odskúšané:
1. Brúsiť "ala Origo Tormek" - vytáčať nôz pri brúsení - dodrži sa rovnaký uhol (pozor pri noži s nerovnomernou hrúbkou výbrusu!)
2. Brúsiť so zdvihanim pätky - mení sa uhol - pri špičke bude uhol väčší - treba to kompenzovať upnutím noža v prípravku - vysunúť špičku z prípravku , tým sa zmenši uhol pri špičke a zväčší pri pätke - "plávajúci uhol" a upnúť čepeľ čo najďalej od špicky - často som musel čepeľ vybrať z črienok

PRAJEM PEKNÝ DEŇ
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 7/15/2016
Příspěvky: 234
Díky za radu. Napadlo mě ještě jestli není problém v tom že se čepel směrem ke špičce zužuje....
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/25/2013
Příspěvky: 1,140
Zužovanie čepele nie je problém. Problém je v nerovnakej hrúbke výbrusu - skús šublerou zmerať prechod medzi čepeľou a fazetkou na rôzných miestach - pätka, stred čepele, špička. Je možné že nájdeš na niektorých nožoch rozdiel až 0.5mm!!! Pri Para 2 to bude asi 0.1 - 0.2mm. Keď potom na takomto noži nabrúsiš 35° vrcholových, tak fazetka bude v najhrubšom mieste výbrusu oveľa širšia cca 0.2-0.4mm (môžeš si to vypočítať )
PRAJEM PEKNÝ DEŇ
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 7/15/2016
Příspěvky: 234
Díky moc za rady. Ok Začínám takže se s tím trochu peruHappy
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Vaše připomínky pište na support@knife.cz Powered by Progris