ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
Damašek IV. Možnosti
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 2/21/2017
Příspěvky: 387
Lokace: Třebíč
Raďas napsal:
Na ten první dotaz sis v tomhle příspěvku odpověděl sám a určitě zjišťuješ, že to poznání a vlastní zkušenosti sou ty nejdůležitější.
Sice nevím co přesně myslíš tím žebříkovým vzorem, ale vlnitej vzor uděláš právě těma drážkama co vybrousíš třeba flexou a ten kapkovej vzor uděláš navrtáním důlků. Napřed svaříš požadovanej počet vrstev a pak vybrousíš ty drážky. Paket musíš nechat tlustší, aby Ti zbylo na překování po tom broušení nebo navrtání. A to si právě zjistil.

19 436, nebo taky Poldi 2002 do damašku nedoporučuju. Je to ocel dost podobná 19 573(D2).
Přes deset procent chromu a kolem dvou procent uhlíku z ní dělá ocel do damašku naprosto nevhodnou.
Jasně, i D2 jde svařit do paketu, ale tvárnost je tak špatná, že složitější kresbu než jemnou vlnovku od ní nečekej. A navíc to není nic snadnýho.
Vidím že s bucharem ses pěkně rozjel Ok

To jo buchar je super, to je teď úplně jinej level. Nedokázal bys odhadnout jak široký mám nechat zhruba ten paket , když ho budu narezavat? A jak hluboko mám řezat ? A předpokládám, ze z obou stran?
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/16/2008
Příspěvky: 1,082
Když necháš tloušťku paketu dva cenťáky a drážky vybrousíš do necelé poloviny, tak po překování bys mohl tu pětimilimetrovou placku mít. Záleží, jestli chceš povrch ještě vybrousit, nebo budeš nechávat s okujema. Ale každej dělá trochu jinak, vyzkoušej si, co Ti bude nejlíp vyhovovat.
Já nejsem moc dobrej damaškář, na to sou tady jiní kabrňáci.
" a všichni tam nasávali jak tepláky hozený do potoka "
Hlavně nenápadně, jakože nic!
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 2/21/2017
Příspěvky: 387
Lokace: Třebíč
Raďas napsal:
Když necháš tloušťku paketu dva cenťáky a drážky vybrousíš do necelé poloviny, tak po překování bys mohl tu pětimilimetrovou placku mít. Záleží, jestli chceš povrch ještě vybrousit, nebo budeš nechávat s okujema. Ale každej dělá trochu jinak, vyzkoušej si, co Ti bude nejlíp vyhovovat.
Já nejsem moc dobrej damaškář, na to sou tady jiní kabrňáci.

Určitě to obrousím, okuje tam nechci. Při tom prvním pokusu jsem ho nechal sinej max centimetr a ještě navíc když jsem to nařezával, tak jsem jeden řez udělal přesně proti tam u co byl z druhé strany a byl jsem rád, že se mi to pak neodlomilo. Nejradši bych na to hned vletěl , ale bohužel dnes se asi do dílny nedostanu. Budu muset vydržet do zítra a pak sem hodím výsledek. Mám totiž takovej nápad, kterej chci zkusit snad se to povede. Díky za rady a ať se daří
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/20/2009
Příspěvky: 835
19 436, nebo taky Poldi 2002 do damašku nedoporučuju. Je to ocel dost podobná 19 573(D2).
Přes deset procent chromu a kolem dvou procent uhlíku z ní dělá ocel do damašku naprosto nevhodnou.
Jasně, i D2 jde svařit do paketu, ale tvárnost je tak špatná, že složitější kresbu než jemnou vlnovku od ní nečekej. A navíc to není nic snadnýho.
Vidím že s bucharem ses pěkně rozjel Ok [/quote]
...ahoj...ta 2002,to je pěkný peklo na ruční kování,ale svařit jde docela dobře,mám z ní čepelku,která má 2002 střed a boky jsou z nějakýho otěruvzdornýho materiálu,je to vlastně jen trojvstvý sendvič...střed,tedy ta 2002,byla cca 1 cm a boky byly oba po 5 mm a když jsem chtěl mít celkovou tloušťku cca 6 mm,tak jsem se namlátil jak hovado...
...jo,Radku,zkoušel něco z tý 19856?...počítám,že jí nechám kus nařezat na plátky a budu to používat jako upichováky...
...kovařina je krásná proto,že z ničeho vznikne něco...
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 2/21/2017
Příspěvky: 387
Lokace: Třebíč
kono68 napsal:
19 436, nebo taky Poldi 2002 do damašku nedoporučuju. Je to ocel dost podobná 19 573(D2).
Přes deset procent chromu a kolem dvou procent uhlíku z ní dělá ocel do damašku naprosto nevhodnou.
Jasně, i D2 jde svařit do paketu, ale tvárnost je tak špatná, že složitější kresbu než jemnou vlnovku od ní nečekej. A navíc to není nic snadnýho.
Vidím že s bucharem ses pěkně rozjel Ok

...ahoj...ta 2002,to je pěkný peklo na ruční kování,ale svařit jde docela dobře,mám z ní čepelku,která má 2002 střed a boky jsou z nějakýho otěruvzdornýho materiálu,je to vlastně jen trojvstvý sendvič...střed,tedy ta 2002,byla cca 1 cm a boky byly oba po 5 mm a když jsem chtěl mít celkovou tloušťku cca 6 mm,tak jsem se namlátil jak hovado...
...jo,Radku,zkoušel něco z tý 19856?...počítám,že jí nechám kus nařezat na plátky a budu to používat jako upichováky...[/quote]

Já jsem včera od borca kupoval nějaký kousky Stabilky, sice ji mám celkem dost, ale ta se nestratí. Pak tam měl i 19 655 a právě 19 436. Nechtělo se mi to přebírat a kor, když cena je řekněme lidová a vzal jsem to všechno.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/20/2009
Příspěvky: 835


Já jsem včera od borca kupoval nějaký kousky Stabilky, sice ji mám celkem dost, ale ta se nestratí. Pak tam měl i 19 655 a právě 19 436. Nechtělo se mi to přebírat a kor, když cena je řekněme lidová a vzal jsem to všechno. [/quote]
...z 2002 se dělali a dělají např.nože do ručních převodových nůžek a tam je to teda velmi dobrá volba...pokud bys chtěl nože ,které stříhají i za tepla,doporučuji Tenax...jedny takové nůžky tu mám a ty stříhají i kalený materiál do 3 mm...
...kovařina je krásná proto,že z ničeho vznikne něco...
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 2/21/2017
Příspěvky: 387
Lokace: Třebíč
kono68 napsal:


Já jsem včera od borca kupoval nějaký kousky Stabilky, sice ji mám celkem dost, ale ta se nestratí. Pak tam měl i 19 655 a právě 19 436. Nechtělo se mi to přebírat a kor, když cena je řekněme lidová a vzal jsem to všechno.

...z 2002 se dělali a dělají např.nože do ručních převodových nůžek a tam je to teda velmi dobrá volba...pokud bys chtěl nože ,které stříhají i za tepla,doporučuji Tenax...jedny takové nůžky tu mám a ty stříhají i kalený materiál do 3 mm...[/quote]

Ja s tím teď žádný konkrétní plán nemám. Nechám ocel v dílně a třeba se někdy bude hodit nebo někomu jinému a nebo jí třeba za něco vyměním, nebo prostě uvidím. Mám jí jen pár kilo, takže zase tolik místa mi nezabere. Ale každopádně děkuji za rady.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/20/2009
Příspěvky: 835
...ahoj...vždycky,když jsem dělal paket z překované Stabilky,spolu s kouskama pásový pily na železo,tak jsem to nechal vyžíhat a krásně se to druhý den dalo pilovat pilníkem,teď jsem zakoupil ocel K720 (1.2842) od pana Špičáka ,vykoval jsem základní paket (1.2842+plátky z pily) a nechal vyžíhat...druhý den jsem se do toho pilníkem nedostal ani zanic...zřejmě jsem asi nedodržel nějaký teploty,ale stále žíhám stejně...nevíte,kde je chyba?...u pana Špičáka určitě ne...
...kovařina je krásná proto,že z ničeho vznikne něco...
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/24/2007
Příspěvky: 1,767
kono68 napsal:
...ahoj...vždycky,když jsem dělal paket z překované Stabilky,spolu s kouskama pásový pily na železo,tak jsem to nechal vyžíhat a krásně se to druhý den dalo pilovat pilníkem,teď jsem zakoupil ocel K720 (1.2842) od pana Špičáka ,vykoval jsem základní paket (1.2842+plátky z pily) a nechal vyžíhat...druhý den jsem se do toho pilníkem nedostal ani zanic...zřejmě jsem asi nedodržel nějaký teploty,ale stále žíhám stejně...nevíte,kde je chyba?...u pana Špičáka určitě ne...


Ahoj .. zalezi jak jsi zihal .. ja vsechny vykovane damasky z ekvivalentu stabilky ziham na mekko .. 700 st nekolik hodin podle velikosti a necham pres noc schladnout ve vypnute elektricke peci kterou mam docela slusne zaizolovanou .. pak pilnik i vrtani naprosto bez problemu :)
Hlavne s rozumem :)
. FB - Melicharek Knives _---_ Instagram - melicharek_knives
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/20/2009
Příspěvky: 835

Ahoj .. zalezi jak jsi zihal .. ja vsechny vykovane damasky z ekvivalentu stabilky ziham na mekko .. 700 st nekolik hodin podle velikosti a necham pres noc schladnout ve vypnute elektricke peci kterou mam docela slusne zaizolovanou .. pak pilnik i vrtani naprosto bez problemu :) [/quote]
...ahoj...díky za radu,vždy jsem žíhal stylem ohřátí na oranžovou a vložení do teplého popela a pokaždý to bylo v poho,páč nemám žíhací,či kalící pec...teď,s originálem mi to opravdu nevychází,vyvrtám do toho díru,ale pilník se toho ani nedotkne,pouze diamantovej od YATO...o nic nejde,zpracuju to tak jako tak,ale dělal jsem právě polotovar na nůž pro strejce,kterej si ho chce dodělat sám,takže si bude pomáhat flexou...
...kovařina je krásná proto,že z ničeho vznikne něco...
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Vaše připomínky pište na support@knife.cz Powered by Progris