www.shirl.club
huluhub.com
umraniye escort

freebet

ankara escort pendik escort
umraniye escort
implant fire truck
deneme bonusu veren siteler
ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
Kalení + kovařina Možnosti
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 12/16/2013
Příspěvky: 1,420
Zdravím
Chci vyzkoušet nějaký nožík ze starého kotouče z cirkule.
Budu předpokládat,že je to 19 418.
Kotouč rozřežu na nějaké pásky a ty si vyžíhám na 800* na cca 1hodinu v keramické peci a nechám volně v peci zchladnout.
Pak se z toho pokusím něco vytvořit.
Kalil bych v krbových kamnech. Kdyby to nešlo,zimprovizuji venkovní výheň.
Žíhat i před kalením?
Tabulka praví třešňová. To chce asi nějakou zkušenost-to je mi jasné. Je nějaká finta jak těch 800* co nejlépe odhadnout?
V mat.listu píšou do vody... Nebyl by jistější olej?
Případný banán rovnat hned po kalení v ruce?
Dá se 19 418 kalit s hlínou na hamon? (to by byly další pokusy)
Popustím v troubě,nebo opět v peci.
Jsem úplně mimo,nebo by to takhle nějak mohlo jít?
Díky za případné nasměrování. Admire
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 11/11/2001
Příspěvky: 330
Tak trochu nasměruju.....
1. vyžíhat na měkko dle materiálového listu (720–750 °C cca 2h? pak nechat dojet v peci) ideálně s ochranným nátěrem nebo pak trochu víc odbrousit ( oduhličení) .
2.pokud máš pocit že jsi tomu dával zabrat při broušení tak žíhat na odstranění pnutí myslím cca 600°C a nechat vychladnout.
3.Zakalit do oleje ale pozor podívej se zase do mat. listu! Při kalení do oleje je potřeba kalit z vyšší teploty! Co se týče odhadu tak pomůže magnet ale to je asi tak všechno zbytek je praxe.
Co se týče barev žhavé oceli tak pozor hodně záleží kde se na to koukáš!! I Málo světla i z ohně to hodně zkreslí. Spíš bych ohříval do ztráty magnetismu a pak ještě trochu aby ses dostal kolem těch 820°C Subjektivně to vidím spíše na oranžovou ale je to bez záruky ...
4. zkoušet zkoušet a zkoušet to to žádný forum nenahradí Happy

p.s. to žíhání bych absolvoval pouze pokud to chceš pilovat vrtat atd. Kdyby si polotovar koval tak to lze vypustit a po kování nechat jenom vychladnout v popelu Wink

Kovat i kalit jde i v krbových kamnech ale ideální to opravdu není Laugh Jednou v zimě jsem nechtěl roztápět výheň a tak jsem 23.12. vykoval sponu na opasek v obýváku v krbovkách . Nicméně opravdu to nedoporučuju , obzvláště pokud jsi ženatý Wink NoNoNo




Pochybnosti jsou otcem vynálezu. - Ambrose Bierce
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 12/16/2013
Příspěvky: 1,420
JERONIMO napsal:


Kovat i kalit jde i v krbových kamnech ale ideální to opravdu není Laugh Jednou v zimě jsem nechtěl roztápět výheň a tak jsem 23.12. vykoval sponu na opasek v obýváku v krbovkách . Nicméně opravdu to nedoporučuju , obzvláště pokud jsi ženatý Wink NoNoNo


Děkuji mnohokráte. Mrknu ještě na ten matlist.
Ženatý nejsem,ale robce v obýváku...? To by mi neprošlo ani tak... Laugh (my se deprem oťukáváme)
Krbovky mám aj v dílně. A nad nimi odvětrávání,abych v létě dostal ten hic z keramických pecí ven. Ale zimrovizovat výheň na ty pokusy,venku,taky nebude problem.
Díky!

P.S. Kolik teho odbrusit po žíhání bez nátěru? Nemám čím to napatlat...red face
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 11/11/2001
Příspěvky: 330
Chápu Laugh Laugh

No hale pokud máš keramické pece tak to budeš v pohodě. Já taky zatím než postavim kalicí pec tak jsem přesunul od mé drahé matky pec na hlínu a funguje parádně Wink

Hale zrovna v peci se ocel oduhličuje docela dost ale hloubku jsem opravdu nikdy nestudoval.
Zjistíš to buď leptem v chloridu nebo po zakalení (měkká tvrdá ) .
Hlavně to tolik neřeš a zkus to a uvidíš . Ono i na to žíhání můžeš trochu "ošulit" (zkrátit čas) Nebude to sice ideálně měkký ale vrtat a brousit to půjde . Je to skoro nelegovaná ocel , ale oproti třeba vykovaný D2 to je máslo Laugh

Každopádně když si seženeš plechovku condursalu nebo jak se to jmenuje tak si můžeš směle kalit i žíhat prakticky cokoli......doporučuju Ok
Pochybnosti jsou otcem vynálezu. - Ambrose Bierce
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 12/16/2013
Příspěvky: 1,420
Happy
Tak to máš asi keramickou pícku.
My máme jednu 125L a druhou 200L. To si nedovedu představit jako kalící pec. Tu almaru otevřít při 820*-1050* si nedovedu představit. To by chytnul barák. A to máme stropy 3m.
Na to žíhání v pohodě... Ok
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 11/11/2001
Příspěvky: 330
Jo to by se člověk ohřál Laugh Laugh
Pochybnosti jsou otcem vynálezu. - Ambrose Bierce
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 6/30/2006
Příspěvky: 3,773
Napatlať proti oduhličeniu to môžeš tmelom na opravu krbov. Do malej misky daj trochu tmelu a pridaj cca 1/4 objemu vody a zamiešaj na kašičku. Keď sa ti zdá hustá tak ešte pridaj vodu pokiaľ nedostaneš ľahko roztierateľnú kašu. Na oceľ natri veľmi jemnú vrstvu a nechaj uschnúť. Skontroluj či niekde nie je vidno oceľ prípadne oprav. Potom môžeš zakaliť.

Upozorňujem, že to na oceli drží docela dobre. mrGreen
1 ovečka, 2 ovečky, 3 ovečky, 4 ovečky, 5 .... teraz tu bola !!!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 12/16/2013
Příspěvky: 1,420
Tak vlastně mi šlo o to vrtání na nýty/čepy na ručce.
Tudíž by mělo být schůdné místo žíhání v peci?:
-vyřezat flexou polotovar
-nahřát přiměřeně ručku v krbovkách/výhni
-píchnout do kýblu s popelem
-nechat samovolně vychladnout
a fertig?
Už by to mělo být v pohodě vrtatelné?
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/16/2008
Příspěvky: 1,172
Být Tebou, když už máš k dispozici pec, vyřízl bych tou flexou víc kousků na nože a všechny najednou je vyžíhal v té peci. Mrcasit se pak po jednom v těch krbovkách, to bude otrava.
Navíc budeš mít pěkně měkký i čepele a bude se Ti to neporovnatelně líp vybrušovat, kór na tom bazmeku z číny.
Pokud nebudeš brousit moc na hulváta a nebudeš při broušení hodně zahřívat čepel, ani už nemusíš žíhat před kalením. No a počítám že na té číně to moc nehrozí.
" a všichni tam nasávali jak tepláky hozený do potoka "
Hlavně nenápadně, jakože nic!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 12/16/2013
Příspěvky: 1,420
Díky za reakci.
Do té pece můžu narvat materiálu na žíhání kolik chcu. V tom problém nevidím.
Spíš mě “poděsil” ten opal/oduhličení v peci. Ať tam nehodím hromadu materiálu,a nemám z toho hromádku rzi. Jasně,mohl bych zkusit přihodit kousek “železa” k přežahu keramiky. To válím na těch cca 820* jenže to je ještě navíc kyselá atmosféra (síra/chlorovodík). Když jsem zkoušel stovku hřebík (jasně,jiná ocel),tak tam právě zbyla ta hromádka rzi.Plechovka Condursalu je na pokusy drahá sranda.
Nebo hodit ty polotovary/přířezy do nějaké plechové krabice? Ať tam není tolik atmosféry? Přiblížit se k redukční místo oxidační atmosféře?
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 11/2/2010
Příspěvky: 2,523
Žíhal jsem pero z 7mituny od traktoru v dř. uhlí po kování a kalení a moc opalu jsem neviděl. Před tím jsem vzal brusku s ocelákem a odrbal ten kus železa, právě, abych si to mohl porovnat. No a pak přišlo na řadu rovnání - sranda.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 12/16/2013
Příspěvky: 1,420
Zkusím pár kousků na volno. Sice pojede pec na 10 kW na pár kousků železa,ale co už...?
Díky za reakce!
Dam foto před a po...Happy
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/27/2001
Příspěvky: 2,325
No tak vezmi keramický květináč (nebo co máš nepovedeného vypáleného) a dej do toho koks nebo dřevěné uhlí, do toho zapíchni ocel na popuštění, zavři víkem z keramiky, oplácni spáru hlínou a dej vyžíhat s přežahem keramiky. Tam opal nebude, budeš mít dokonalou ochranou atmosféru.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/16/2008
Příspěvky: 1,172
No 10 kw není zrovna málo.
Za jak dlouho se dostaneš na teplotu 750? Kdybys měl plechovku, do ní dal dřevěný uhlí a do něj tu ocel, tak nemusíš ničím natírat, ale těch 820 už je moc.
Můžeš klidně zkusit jeden-dva kousky hodit při topení do těch krbovek, celý, ne jen rukojeť a nechat to v nich potom zchládnout. To by mělo provizorně fungovat taky.

Mílo, v dřevěným uhlí, když do něj nefoukáš je redukční atmosféra, tam okuje moc nenajdeš.

Edit: Slon má pravdu, s tou keramickou nádobou to bude výrazně lepší. A klidně to zkus na těch 820, ale podle mě bude zbytečně hrubnout zrno. Nenechával bych to na té teplotě dýl než hodinu.
" a všichni tam nasávali jak tepláky hozený do potoka "
Hlavně nenápadně, jakože nic!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 12/16/2013
Příspěvky: 1,420
Díky za rady.
Keramickou krabici si vyrobím. Asi to dám vyžíhat samostatně. Ten přežah se musí časově natahovat. Kvůli praskání keramiky nemůžu jet na finální teplotu stylem “co pec dá”.
Za jak dlouho budu na 750* s prázdnou pecí nevím. Nikdy jsem nezkoušel. Do hodiny určitě.
To dřevěné uhlí nadrtit a poctivě utřepat/umačkat,nebo stačí přihodit na materiál hrstku a zavřít?
Ještě jednou díky všem
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 6/30/2006
Příspěvky: 3,773
Ja si tu niekedy pripadám ako v materskej škôlke. Grin

Kúp si vrták do kalenej ocele a tú dieru bez problémov vyvŕtaš aj bez žíhania.
Ja mám takéto v priemeroch 4, 6 a 8 mm. Dal som tým dieru aj do zakaleného elmaxu... Wink

1 ovečka, 2 ovečky, 3 ovečky, 4 ovečky, 5 .... teraz tu bola !!!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/27/2009
Příspěvky: 2,443
Muscatel >>>Ahoj .Ako pise Baca kup si za par korum 4-6 vrtak s tvrdokovom do ocele a do "blbej" 50hrc cirkule vyvrtas dieru s "prstom v riti" .Treba mat otacky a nechladit a vyser sa na zihanie ked ti ide len o vrtanie dier na prilozky
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 12/16/2013
Příspěvky: 1,420
baca napsal:
Ja si tu niekedy pripadám ako v materskej škôlke. Grin

Kúp si vrták do kalenej ocele a tú dieru bez problémov vyvŕtaš aj bez žíhania.
Ja mám takéto v priemeroch 4, 6 a 8 mm. Dal som tým dieru aj do zakaleného elmaxu... Wink


Děkuji za nakopnutí.
Vrtáky Alpen rezervované. Zítra vyzvednu.
Škoda,že nemají 3mm.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 6/9/2009
Příspěvky: 2,694
Muscatel napsal:
baca napsal:
Ja si tu niekedy pripadám ako v materskej škôlke. Grin

Kúp si vrták do kalenej ocele a tú dieru bez problémov vyvŕtaš aj bez žíhania.
Ja mám takéto v priemeroch 4, 6 a 8 mm. Dal som tým dieru aj do zakaleného elmaxu... Wink


Děkuji za nakopnutí.
Vrtáky Alpen rezervované. Zítra vyzvednu.
Škoda,že nemají 3mm.



Nebo se kup vrtaky Artu.Ty použivam ja převrtaš s nima aji pilnik.Možeme si zavoť.
Cokoli děláš, s rozumem čiň a na konec mysli.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 12/16/2013
Příspěvky: 1,420
O vrtakach Artu vím. Aji su dosť lacnějši.
Ale zrovna Bodlak pravil,že s nimi měl jakési problemy. Aji když to měl podložené druhým flahajzem.
Tož zkusim konkurenciju.
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Vaše připomínky pište na support@knife.cz Powered by Progris