ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
Brusky TORMEK Možnosti
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/25/2013
Příspěvky: 1,232
Surg - 3D modelovanie by ukázalo výsledok - možno to treba skúsiť, ja sa obávam, že na konci dláta - ostria - rezna časť- by vznikol rádius a ten asi nie je žiadúci.

PS: bol som pomalý - bcoufal ma už predbehol.Ok

Keď chcem "zakamuflovaľ" priehlbinu, tak nabrusim dláto, potom postupne cca na 2-3 prechodoch (podľa kameňa) zväčšim uhol brúsenia o 1 dielik na US - ihlovým pravítkom skontrolujem tvar nabrusenej plochy. Podľa potreby opakujem. Prípadne znovu zväčšim uhol.
Takto sa dá vytvoriť až konvex - vypuklina.
PRAJEM PEKNÝ DEŇ
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 4/14/2016
Příspěvky: 72
Šandor tady píše že zkouší výbrus na noži široký 15mm. Zkoušel jsem též takový výbrus na Tormeku, (kotouč hrubosti Scheppach200) a je to strašná práce. Ještě upnutí do klemy Tormek je docela problém. Použil jsem přípravek Tormek SVM-00 na krátké nože, ale nejde mi nastavit stejný úhel výbrusu na obou stranách nože. Při takové šířce výbrusu je znát sebemnší odchylka. Máte někdo zkuženost s takovím výbrusem?
sandor napsal:
jirka pol napsal:
Děkuji všem za cenné informace.

K velikosti kotouče jsem poprosil kolegu aby to náčrtl v Cadu.
Tak pokud budu brousit dlátko s 10mm délkou broušené plochy.
U kotouče 250mm bude nejhlubší bod konkávní prohlubně 0,022 mm a u 200 mm kotouče 0,044 mm.


mne to vychádza trochu inak:
- 10mm brúsená plocha na korúči priemer 250mm (R125) je priehlbeň 0,10 mm
- 10mm brúsená plocha na korúči priemer 200mm (R100) je priehlbeň 0,13 mm
v tomto som amatér, prosím skúste to niekto ešte prepočítať.
Skúšku správnosti som urobil takto: momentálne si brúsim dutý výbrus na noži - pri šírke brúsenia - dutého výbrusu cca 15 mm a kotúči priemer cca 248mm mám priehlbeň 0,23mm.
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 10/7/2018
Příspěvky: 31
Bcoufal má naprostou pravdu. Na čele kulatého kotouče nelze udělat rovinu. Přípravek který by to umožňoval si nedokážu představit. To je snad jednodušší si rovnou koupit BPHáčo.Grin
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 1/13/2005
Příspěvky: 221
Čau kluci, mám od Vítka výkresy na kovovou měrku úhlů a jejich snadné nastavení (už to zde probíhalo asi před dvěma lety). Bude mít někdo zájem? Od počtu kusů se asi bude odvijet i cena. Uvidíme, zjistíme, když tak pište na shotti@centrum.cz
Posláno:

Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 1/1/2019
Příspěvky: 18
to shotti:
poslal som Ti mail
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 10/7/2018
Příspěvky: 31
Výpočet prohlubně vyšel Sandorovi naprosto perfektně. Chtěl bych vidět jeho vizo ze školy. Matematika za 1 Broušení za 1.
Přikládám odkaz na stránku kde stačí jen doplnit poloměr kotouče a délku broušené plochy a výpočet se provede pouhým kliknutím. Možná se to někomu šikne.

http://vzorce-matematika.hys.cz/vyska-usece-kruhu-kruznice.php#vyska-usece-pres-polomer-a-tetivu
Posláno:

Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 1/1/2019
Příspěvky: 18
Zdravím pani majstri, po investovaní do všetkého možného som aj tak skončil s T8... Grin
A teraz sedím po večeroch a skúšam a učím sa...
Mal by som jednu otázku... Cim cistite kamene.. Hlavne SJ... Videl som na videu Paľa... Prírodný japonský kameň na čistenie.... Aký grid by to mal byť?
Dakujem, za každú odpoveď.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/25/2013
Příspěvky: 1,232
Používam tieto dva kanene:
Čistiaci kameň "nagura"
http://www.pro-rezbare.cz/Produkt.aspx?kategorieId=1858
http://www.fine-tools.com/naniwa-chosera.html - Artificial Nagura Stone
PRAJEM PEKNÝ DEŇ
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/25/2013
Příspěvky: 1,232
ferko napsal:
Šandor tady píše že zkouší výbrus na noži široký 15mm. Zkoušel jsem též takový výbrus na Tormeku, (kotouč hrubosti Scheppach200) a je to strašná práce. Ještě upnutí do klemy Tormek je docela problém. Použil jsem přípravek Tormek SVM-00 na krátké nože, ale nejde mi nastavit stejný úhel výbrusu na obou stranách nože. Při takové šířce výbrusu je znát sebemnší odchylka. Máte někdo zkuženost s takovím výbrusem?
sandor napsal:
jirka pol napsal:
Děkuji všem za cenné informace.

K velikosti kotouče jsem poprosil kolegu aby to náčrtl v Cadu.
Tak pokud budu brousit dlátko s 10mm délkou broušené plochy.
U kotouče 250mm bude nejhlubší bod konkávní prohlubně 0,022 mm a u 200 mm kotouče 0,044 mm.


mne to vychádza trochu inak:
- 10mm brúsená plocha na korúči priemer 250mm (R125) je priehlbeň 0,10 mm
- 10mm brúsená plocha na korúči priemer 200mm (R100) je priehlbeň 0,13 mm
v tomto som amatér, prosím skúste to niekto ešte prepočítať.
Skúšku správnosti som urobil takto: momentálne si brúsim dutý výbrus na noži - pri šírke brúsenia - dutého výbrusu cca 15 mm a kotúči priemer cca 248mm mám priehlbeň 0,23mm.

Spôsob upnutia je na fotke, najskôr som vybrúsil na plocháči škandinávský výbrus 40° následne 30° vrcholových - začal som s SG250 no potom som prešiel na SB250.
Urobil som test na lane či má zmysel v tom pokračovať.
Potom som znovu upol plocháč a postupne brúsil pravú a ľavú stranu až som dostal výsledok s ktorým som bol ako tak spokojný. Celkový čas brúsenia cca 10 hodín.
Plocháč je laminát ZDP189 a ATS34 tepelne spracovaný pred brúsením! Hrúbka výbrusu je cca 0,30mm


sandor vložil tyto přílohy:
20190113_165750x.jpg.jpg


PRAJEM PEKNÝ DEŇ
Posláno:

Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 1/1/2019
Příspěvky: 18
Ďakujem za odpoveď.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/25/2013
Příspěvky: 1,232
MFknives napsal:
Ďakujem za odpoveď.

Vitaj na knife Maroš - nech sa ti dielo darí
PRAJEM PEKNÝ DEŇ
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 11/9/2016
Příspěvky: 165
sandor:
Som zvedavý na test.
Posláno:

Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 1/1/2019
Příspěvky: 18
sandor napsal:
MFknives napsal:
Ďakujem za odpoveď.

Vitaj na knife Maroš - nech sa ti dielo darí


Ďakujem.
Pred nejakým časom si organizoval "zaškolenie do tajov Tormeka"... Grin
Nebudeš niečo také robiť v nejakom dohľadnom čase?
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/25/2013
Příspěvky: 1,232
Maroš,
školenia, kurzy, stretnutia, semináre stále robím, je to na individuálnej úrovni. Pošli mi email a môžeme sa dohodnúť.
PRAJEM PEKNÝ DEŇ
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 4/14/2016
Příspěvky: 72
Nechci nijak odporovat, ale právě že jsem nedokázal upnout nůž s rukojetí za tak malý kousek plochy ostří. Tady jsou dvě klemy , jedna drží nůž a druhá určuje úhel broušení. Na reálném noži to nedokážu. Brousil jsem nůž podobný fince, ale tam není místo pro druhou klemu. Jako druhou klemu možná použíju držák na krátké nože. Ale v každém případě děkuji za reakci.

sandor napsal:
ferko napsal:
Šandor tady píše že zkouší výbrus na noži široký 15mm. Zkoušel jsem též takový výbrus na Tormeku, (kotouč hrubosti Scheppach200) a je to strašná práce. Ještě upnutí do klemy Tormek je docela problém. Použil jsem přípravek Tormek SVM-00 na krátké nože, ale nejde mi nastavit stejný úhel výbrusu na obou stranách nože. Při takové šířce výbrusu je znát sebemnší odchylka. Máte někdo zkuženost s takovím výbrusem?
sandor napsal:
jirka pol napsal:
Děkuji všem za cenné informace.

K velikosti kotouče jsem poprosil kolegu aby to náčrtl v Cadu.
Tak pokud budu brousit dlátko s 10mm délkou broušené plochy.
U kotouče 250mm bude nejhlubší bod konkávní prohlubně 0,022 mm a u 200 mm kotouče 0,044 mm.


mne to vychádza trochu inak:
- 10mm brúsená plocha na korúči priemer 250mm (R125) je priehlbeň 0,10 mm
- 10mm brúsená plocha na korúči priemer 200mm (R100) je priehlbeň 0,13 mm
v tomto som amatér, prosím skúste to niekto ešte prepočítať.
Skúšku správnosti som urobil takto: momentálne si brúsim dutý výbrus na noži - pri šírke brúsenia - dutého výbrusu cca 15 mm a kotúči priemer cca 248mm mám priehlbeň 0,23mm.

Spôsob upnutia je na fotke, najskôr som vybrúsil na plocháči škandinávský výbrus 40° následne 30° vrcholových - začal som s SG250 no potom som prešiel na SB250.
Urobil som test na lane či má zmysel v tom pokračovať.
Potom som znovu upol plocháč a postupne brúsil pravú a ľavú stranu až som dostal výsledok s ktorým som bol ako tak spokojný. Celkový čas brúsenia cca 10 hodín.
Plocháč je laminát ZDP189 a ATS34 tepelne spracovaný pred brúsením! Hrúbka výbrusu je cca 0,30mm
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/25/2013
Příspěvky: 1,232
Odporovať nemusíš, tu máš reálny výsledok.
Finky som tiež prebrusoval bez problémov. Stačila jedna klema.
PRAJEM PEKNÝ DEŇ
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/25/2013
Příspěvky: 1,232
Fotka z 2016 - novšiu som nenašiel - Mora Companion - fotka je z procesu brúsenia, keď už mám nastavené uhly, aby som vedel zopakovať upnutie. Vrcholový uhol 24° brúsené bolo do "0", potom som robil test.


sandor vložil tyto přílohy:
20161028_174223a.jpg.jpg


PRAJEM PEKNÝ DEŇ
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 4/14/2016
Příspěvky: 72
Asi se mám pořád co učit. Mě tam hlavně překážely ty seřizovací šrouby. Někde jsem tady viděl že máte místo šroubů stavěcí červíky. Zkusím to nějak vymyslet a případně vložím fotku.
sandor napsal:
Fotka z 2016 - novšiu som nenašiel - Mora Companion - fotka je z procesu brúsenia, keď už mám nastavené uhly, aby som vedel zopakovať upnutie. Vrcholový uhol 24° brúsené bolo do "0", potom som robil test.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/25/2013
Příspěvky: 1,232
Áno, namiesto nastavocacej skrutky používam červíka.
PRAJEM PEKNÝ DEŇ
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/25/2013
Příspěvky: 1,232
Dutý výbrus na T7 je hotový, hrúbka výbrusu cca 0,3mm. Na porovnanie pripájam profil Sebenza 21.


sandor vložil tyto přílohy:
Tormek_dutý_výbrus_250mm.jpg.jpg


PRAJEM PEKNÝ DEŇ
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Vaše připomínky pište na support@knife.cz Powered by Progris