ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
Kovadlina - opravy a renovace Možnosti
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 1/14/2017
Příspěvky: 197
miloslav.zítek napsal:
Gofi - na obrázku výš je vidět, že to je dopravníkový pás. Tedy guma s plátnem.


Správně, jen je guma oříznutá na půdorys kovadliny, aby se nepálila odletujícími okujemi Happy
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/7/2008
Příspěvky: 2,596
Sorry potom mi to došlo Admire
Toto by som mal spáchať aj ja. Snáď sa niekedy odhodlám.
Happy
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/7/2008
Příspěvky: 2,596
Ja mám kovadlinu tiež na skladanom špalíku. Je do kruhu stiahnutý obručami. Bohužiaľ mi je malý, potrebujem o 10cm vyššý. Mám už nachystanú rúru správnej výšky. Chcem ju naplniť pieskom, potom snáď zrepasujem aj kovadlinu.
Happy
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 1/14/2017
Příspěvky: 197
Tak nakonec jsem se rozhodl začistit ještě nos a prsa kovadliny, zítra snad přidám nějaké foto.. Jak vypadají ty Vaše holky na bušení, máte nějaké fotky?
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/16/2008
Příspěvky: 1,123
Čéče, ty seš jak nějakej plastickej chirurg.
Tak eště ten nos a prsa a máš hotovou modelku mrGreen
To ta moje stará, dvěstěkilová, zrzavá mrcha není tak fotogenická, ale maká perfektně Razz
Jo a pokud budeš extra gurmán, tak jí trošku přepucuješ i díru Laugh
" a všichni tam nasávali jak tepláky hozený do potoka "
Hlavně nenápadně, jakože nic!
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 1/14/2017
Příspěvky: 197
Raďas napsal:
Čéče, ty seš jak nějakej plastickej chirurg.
Tak eště ten nos a prsa a máš hotovou modelku mrGreen
To ta moje stará, dvěstěkilová, zrzavá mrcha není tak fotogenická, ale maká perfektně Razz
Jo a pokud budeš extra gurmán, tak jí trošku přepucuješ i díru Laugh


Člověk se musí s prací pomazlit Laugh Dírku by potřebovala taky vypucovat, ale nemám na to hranatý nástroj Grin Grin
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 1/14/2017
Příspěvky: 197
Jak jsem slíbil... vyleštěno aneb další hodiny špinavé práce


Slyther vložil tyto přílohy:
P1000269.JPG.jpg
P1000272.JPG.jpg

Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 12/24/2016
Příspěvky: 12
Zdravím, tak se tady taky "pochlubím" svou renovací kovadliny, nebo spíš k tomu přidám pár rad, protože to byl spíš takový pokus jestli se to vůbec vyplatí (předem prozradím, že podle mě nevyplatí Laugh nebo určitě ne v rozsahu v jakém jsem to zkusil). K renovaci jsem získal kovadlinu o váze cca 35kg, v polovině dráhy byla prokována v délce asi 120mm a v nejhlubším místě asi 12mm + prokovaný nos, ale byla skoro zadarmo takže proč ji nevzít, že jo Laugh . Zapomněl jsem to vyfotit před navařením dráhy takže tam mám fotku z testování plynovýho hořáku, ale je tam celkem hezky vidět ta deformace.
Na další fotce je vidět kovadlina už po navaření, padlo na to asi 70 elektrod 2,5x350mm, z eshopu mi přišel mix elektrod esab E-B 511 a esab weartrode OK 84.84 a podle člověka co mi to vařil byly ty OK84.84 pro práci mnohem lepší, měli menší rozstřik a míň prskali (to jsem slyšel i já), a taky se líp odlučovala struska takže tam nebylo tolik broušení, pak už to bylo jen broušení úhlovou bruskou.
Kbyby to chtěl někdo dělat sám tak postup je takový, že navařovaná plocha se předehřeje na min.200°C (klidně i o 50°C víc není s tím problém), bez předehřevu to ani nezkoušejte, ve sváru se jinak udělají tvrdé částice a při nárazu se navařená vrstva začne odštipovat. Taky je prý lepší navařovat minimálně ve 2 vrstvách (taky problém s odštipováním vrstev) a každá navařená vrstva by se měla zbrousit co nejvíc do roviny než se začne navařovat další a taky pečlivě zbavit strusky.
Musím říct, že kovadlina zvoní všude stejně, takže navařená vrstva vypadá celkem tvrdá, výrobce elektrod tvrdí 50-60 HRC, což mi na kovadlinu přijde dost. Teď mě ještě čeká frézování a možná znovu zakalení uvidíme jak se mi bude chtít, jak jsem řekl je to spíš takový pokus. Každopádně už teď vím, že kdybych si dal ty peníze stranou tak mám už na krásnou 50kg bazarovou kovadlinu, ale chybami se člověk učí :)


Vrták vložil tyto přílohy:
29216676_10210744814047652_8962667629361758208_o.jpg.jpg
IMG_20180314_073524.jpg.jpg
IMG_20180314_073532.jpg.jpg

Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 5/3/2015
Příspěvky: 207
Zdá se mi to, nebos to nahříval pulzačním motorem?
,,Všeliké kvaltování pro hovada jest"...J. A. Komenský; Nechceš-li vyrobit svůj 20. nůž, nevyráběj ten 1.!
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 12/24/2016
Příspěvky: 12
Ta kovadlina se vešla do elektrické trouby a pak se lokálně nahřívala autogenem :D To na první fotce je atmosférický plynový hořák co používám na kování, jak jsem psal ta fotka je ilustrativní, protože je tam vidět ta kovadlina před opravou.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/18/2007
Příspěvky: 1,707
Furt se tady někdo předvádí s kovadlinama, tak mrkněte na tu mojí:Admire (a ještě mají menší).


Bonanza vložil tyto přílohy:
kovadlinka_bok.JPG.jpg
kovadlinka_šikmo.JPG.jpg

Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 12/24/2016
Příspěvky: 12
Tak dneska jsem se pustil do frézování plochy, šlo to líp než jsem čekal, ale stejně to bylo několik hodin práce. Odebral jsem tak 3mm než jsem to pořádně srovnal, takže mě přes velikonoce čeká kalení, tak dodám další zprávy jak to dopadlo Happy


Vrták vložil tyto přílohy:
IMG_20180324_102308.jpg.jpg

Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 2/27/2019
Příspěvky: 1
Nazdar. POtreboval by som nazor niekoho skuseneho na tuto kovadlinu.
https://www.nastrojenaradi.cz/kovadlina-vyska-190
Chcu za to 4000Kc.
Dik
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/27/2001
Příspěvky: 2,310
Vzhledem k tomu, že povrch dráhy za moc nestojí a nová 50 kg stojí 10 000,-Kč, tak raději počkej, než za tyhle peníze bude něco lepšího, nebo až zlevní (tak do 3000,-Kč)
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 4/17/2018
Příspěvky: 57
...Taky nás čeká jedna renovace...Grin


BorisC vložil tyto přílohy:
28870044_877256532446129_8539518839950409728_n.jpg.jpg

Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 6/2/2011
Příspěvky: 2
Ahoj,
chtěl bych využít tohle téma a zeptat se na váš názor, nebo radu ohledně opravy kovadliny ... kovadlinu jsem získal zadarmo, ale má odloupnutý kus dráhy ( v nejhlubším místě chybí 10 mm materiálu ). Přemýšlel jsem o navaření návarovými elektrodami E-B 511, ale nejsem si jistý jestli je to vhodný typ elektrody pro takhle masivní návar.
Budu vděčný za každou radu a názor.


olin_d vložil tyto přílohy:
IMG_20190413_144259.jpg.jpg
IMG_20190413_144035.jpg.jpg
IMG_20190414_110145.jpg.jpg
IMG_20190414_110250.jpg.jpg

Posláno:
Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 6/2/2014
Příspěvky: 118
olin_d napsal:
Ahoj,
chtěl bych využít tohle téma a zeptat se na váš názor, nebo radu ohledně opravy kovadliny ... kovadlinu jsem získal zadarmo, ale má odloupnutý kus dráhy ( v nejhlubším místě chybí 10 mm materiálu ). Přemýšlel jsem o navaření návarovými elektrodami E-B 511, ale nejsem si jistý jestli je to vhodný typ elektrody pro takhle masivní návar.
Budu vděčný za každou radu a názor.


Čo tak celý ten povrch sfrézovať..? Raz som niekde videl fotografie nákovy, ktorá bola v porovnaní s tou Tvojou poškodená len bezvýznamne, ale na podobný dopyt ako bol ten Tvoj, poradili sfrézovať povrch a zakaliť.. Ale to neviem, či sa dá, v živote som nič podobné nerobil.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/7/2008
Příspěvky: 2,596
Ja by som šiel cestou najmenšieho odporu. Flexou by som to pekne zoblil, aj tak je to na nose kovadliny. Vydel som také kovadliny čo maly originál nos nižšie. Hlavne že máš hrany v pohode.
Happy
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 8/1/2006
Příspěvky: 2,339
Souhlasím s Gofim, já bych to taky jenom pěkně srovnal, ta vzniklá hrana je na hodně kovadlinách a dá se na ní např. stáčet, odsazovat apod.
Navařování je složité a měla by se ohřívat celá masa kovadliny, ale to znám jenom teoreticky Sad


Vencál vložil tyto přílohy:
kovadlina.jpg.jpg

Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/5/2005
Příspěvky: 6,493
511 není špatná,problém by byl předehřev a vzhledem k rozsahu poškození i počet elektrod potažmo cena přídavného materiálu(těch 511).Když řeším poškození menšího rozsahu předehřívám tak že okolo defektu udělám návar obyčejnou EB 121(123)-vypálím ji celou kvůli přenosu tepla,návar pak flexou obrousím a ještě dokud to je teplé opravuju tou skutečnou návarovkou.Tady mně napadlo upravit poškození pro vsazení sváry pojištěné vložky třeba z 12 050,060.
Neposílejte mi prosím PM,ale mejly.Na PM nereaguji z důvodu rozstrkané korespondence.Díky L
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Vaše připomínky pište na support@knife.cz Powered by Progris