ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
Rovnání čepele Možnosti
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/5/2005
Příspěvky: 6,527
miloslav.zítek napsal:
No jo, ale tvrdší nechá stopy - což se mi stalo na čepelce jednoho z nás. A nelíbily se mi. Takže z toho vyvozuju to měkčí, no.
Asi to budu muset vyzkoušet.
No Mílo mít měkčí kladívko tak budeš o tvrdší materiál čepele temovat a deformovat materiál kladiva aniž bys dosáhl odstranění pnutí v čepeli(asi jako chtít zatlouct hřebík do bukové fošny smrkovou palicí).'Tvrdá by měla být jen funkční část,takže klidně vyrobit tělo z "bláta" s návarem tvrdokovu na břitu,nebo do drážky vsadit kus HSS upichováku.
Neposílejte mi prosím PM,ale mejly.Na PM nereaguji z důvodu rozstrkané korespondence.Díky L
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/5/2005
Příspěvky: 6,527
Teda pardon,mělo tam stát :"tvrdá stačí pouze pracovní část".Když bude temovací kladívko tvrdé celé nic se nestane.
Neposílejte mi prosím PM,ale mejly.Na PM nereaguji z důvodu rozstrkané korespondence.Díky L
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 2/13/2016
Příspěvky: 78
Zdravím, potřebuju poradit, prosím. Nevím, jestli je toto správné vlákno, ale přišlo mi blízké mému problému. Zlomil jsem kus špičky nože a hledám návod, jak ho vybrousit znovu pomocí Lanskeho sady. Nevíte, kam se nasměrovat? Děkuji
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 12/28/2017
Příspěvky: 102
Ládes napsal:
Teda pardon,mělo tam stát :"tvrdá stačí pouze pracovní část".Když bude temovací kladívko tvrdé celé nic se nestane.


Děkuji za raduOk
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Moderátor
Připojený: 12/20/2005
Příspěvky: 6,351
Madriguera napsal:
Zdravím, potřebuju poradit, prosím. Nevím, jestli je toto správné vlákno, ale přišlo mi blízké mému problému. Zlomil jsem kus špičky nože a hledám návod, jak ho vybrousit znovu pomocí Lanskeho sady. Nevíte, kam se nasměrovat? Děkuji


ahoj, záleží na tom jak velký kus to je a z jaké oceli je nůž... pokud je to třeba jen do 4mm pak bych uvažoval o šmrdlání na lanskym, pokud je to víc, zvážil bych asi návštěvu nožíře poblíž, který na pásovce opraví za 5 minut, co by jinak trvalo hodinu a hodně opotřebovalo brousek..
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 12/28/2017
Příspěvky: 102
Samurai napsal:
Madriguera napsal:
Zdravím, potřebuju poradit, prosím. Nevím, jestli je toto správné vlákno, ale přišlo mi blízké mému problému. Zlomil jsem kus špičky nože a hledám návod, jak ho vybrousit znovu pomocí Lanskeho sady. Nevíte, kam se nasměrovat? Děkuji


ahoj, záleží na tom jak velký kus to je a z jaké oceli je nůž... pokud je to třeba jen do 4mm pak bych uvažoval o šmrdlání na lanskym, pokud je to víc, zvážil bych asi návštěvu nožíře poblíž, který na pásovce opraví za 5 minut, co by jinak trvalo hodinu a hodně opotřebovalo brousek..


Samurai má pravdu, zkus se poptat jestli nebydlíš poblíž někoho z fóra a na pásovce ti to upraví za chvilku. A popřípadě si to doděláš do finiše sám. Nebo jestli máš pásovku na dřevo tak na ní, s tím, že to trvá delší dobu, ale zase nespílíš ostří. Pokud si na to netroufneš, tak se tu poptej.
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 2/13/2016
Příspěvky: 78
Díky za rady. No je to asi fakt malý kousek na Eldrisovi... Já jsem dost netechnický typ, takže bruska nehrozí. Si budu šmrdlat brouskem za krátkých jarních večerů...
Posláno:

Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 7/30/2012
Příspěvky: 7
Ahoj! :)

Potřeboval bych poradit jak narovnat ocel 14260.
Koupil jsem 4 x 50 x 500 mm v domnění, že to nemůže být zas tak velký problém narovnat ji,
ale mýlil jsem. (nečekaně)

Podložil jsem oba konce střed nechal volný a procházel jsem se po ní, seděl na ni, houpal se, na kovadlině pokoušel srovnat kladivem, ale vždycky se mi vrátila do původního stavu...

Je možné ji narovnat za studena nebo mi nezbude nic jiného než to někde nahřát (případně na jakou teplotu +- prosím) a pobouchat kladivem? :)



Všechno je relativní. :)
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Moderátor
Připojený: 12/20/2005
Příspěvky: 6,351
je to pérovina, tedy zakalená tak aby se právě nenarovnala.. jediná cesta je ji nahřát, narovnat, vyžíhat a pak půjde rovnat i za studena.. kdyby jsi ji chtěl rovnat teď, spíš by praskla než se ohnula na opačnou stranu..

pokud bys pak chtěl rovnou rovný kus, zkus to zde:

https://www.invelplus.cz/wp-content/uploads/2015/10/pruzinove-materialy.pdf
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 5/2/2014
Příspěvky: 446
Ahoj, mám dotaz. Jak prosím rovnáte plocháč oceli když se koupí už prohlý? Jde mi hlavně o elmax. Mám strach, že mi to rupne nebo vzniknou nějaký mikropraskliny, když to začnu ohýbat.
Děkuji Jenda.
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/10/2012
Příspěvky: 3,805
Jako jakýkoli jiný plocháč, ale před kalením pro jistotu žíhat pro snížení vnitřního pnutí.
Pište mi prosím raději email než PM. Pro ty co jim nestačí kouzelné slovíčko, na PM nereaguju.
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 5/2/2014
Příspěvky: 446
Jasný, díky mocOk
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 5/2/2014
Příspěvky: 446
Ahoj chlapi, jdu s dalším prosíkem. Takhle mi přišla čepel z kalírny. Zvlněná jako prase, ohlá špička a šeště k tomu kousek ulomená. ( ulomené čpičky mam celkem na 3 čepelích).Máte někdo podobné zkušenosti? Se špičkami si nějak poradím, ale co to zvlnění dá se to nějak srovnat? Kaleno ve vakuu. Je to RWL 34, dutý výbrus a vybroušená je na cca 0,20 mm.


jenda7 vložil tyto přílohy:
IMG_3098.JPG.jpg
IMG_3107.JPG.jpg
IMG_3109.JPG.jpg
IMG_3110.JPG.jpg
IMG_3112.JPG.jpg
IMG_3113.JPG.jpg

Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 4/11/2016
Příspěvky: 276
Ahoj, urcite tu budou povolanejsi, ale obavam se, ze tohle se narovnat neda... Tri cepele jsem si podobne zmrsil kdyz se mi vypalilo vynuti v peci a vyhrejvala se nerovnomerne - jednu jsem si rekl ze risknu a zkusim rovnat stejne jako prohnuti ve hrbetu, ale jen jsem vlneni zmirnil, pak to nevydrzela. Jestli mas navic dutej vybrus, predstavit si to nedovedu.
Skoda materialu, videl bych to na ubrouseni toho co je spatne a improvizovane cepel predelatConfused
Kde jsi to kalil, muzu-li se zeptat?
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 5/2/2014
Příspěvky: 446
Zajímalo by mě jestli jsem udělal já někde chybu (třeba výbrus moc do tenka) nebo kalič. Ještě mám jednu čepel podobných rozměrů a ta to přežila. Ty špičky mám podezření, že prostě spustil až na dno kalicí nádrže. Jinak kalit jsem nechával na nozirske- oceli.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/16/2008
Příspěvky: 1,162
Tohle snad nemůžeš myslet vážně. Jasně že je to Tvoje chyba.
Takhle do tenka vybroušený ostří je sázka do loterie u každé oceli. Při tom dutým výbrusu se vůbec nedivím.
Já vím, je to lákavý, dat do kalírny na hotovo udělanou čepel a počítat s tím, že po vakuovým zpracování na ni nemusím šáhnout. Ale vložit do toho trochu rozumu by neškodilo.

Strojní zpracování normálně počítá po kalení s následným obrobením na čisto.
Je mi záhadou, proč se tomuhle úkonu hromada lidí brání. Zřejmě pohodlnost.
I u těch ... amíků sem viděl, že si na čepeli výbrus jen naznačí, třeba deset mm vysoko, v tupým úhlu a celej výbrus na čisto jedou po kalení. Bez jakýhokoliv prohnutí čepele.
Zkus to někdy.
" a všichni tam nasávali jak tepláky hozený do potoka "
Hlavně nenápadně, jakože nic!
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 5/2/2014
Příspěvky: 446
U ostatních ocelí tam běžně nechávám víc materiálu, ale praškovky jsou tvrdší oříšek. Z jedenácti čepelí se zvlnila jen jedna, proto se divim.
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 4/11/2016
Příspěvky: 276
Radas - Zvlneni bych chapal jako vysledek lehce nesoumernyho vybrusu, ale urazeny spicky na to snad hodit nemuzes...
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/16/2008
Příspěvky: 1,162
Ať si každej dělá jak je mu libo, je mi to jedno. Jen ten rozum, ten rozum.
Nic na nikoho neházím.
V kalírně sem nějakou chvilku pracoval, sice ne ve vakuové, ale "jakousi" zkušenost mám.
Tohle mi někdo donést na zakalení, tak to dělat nebudu.
Nože taky sem tam vyrábím, když je čas a dělám tak, aby mi to fungovalo.
Naznačil sem, kde je chyba. Třeba tam stačila desetina navíc a bylo to dobrý. Co já vím.
To si musí vychytat každej sám. Já vyrábím jinak.
Z pohledu strojaře tady vidívám hromadu chyb ve zpracování.
Jak říkám, ať dělá každej jak chce, jen ať se učí z chyb. Tohle byla jasná chyba.
" a všichni tam nasávali jak tepláky hozený do potoka "
Hlavně nenápadně, jakože nic!
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 4/11/2016
Příspěvky: 276
Asi za me blbe napsany, sorry - myslel jsem to jen jako zamysleni/dotaz, jestli podle Tebe muzou byt spicky taky dusledkem vybrusu do tenka, resp. ze tam bylo malo masa.
Kalim si sam a chodim obcas docela na tenko a problem se spickou jsem nikdy nemel (mysleno takovyhle po kaleni)
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Vaše připomínky pište na support@knife.cz Powered by Progris
istanbul escort sirinevler escort izmir rus escort izmir escort antalya escort
huluhub.com
ankara escort pendik escort