ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
14260-SCH-1.7102-54SiCr6 Možnosti
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Moderátor
Připojený: 12/20/2005
Příspěvky: 6,308
Označení oceli:
14260
SCH
1.7102
54SiCr6
F204 SA
9260

Stručný popis oceli:

Nástrojová uhlíková ocel, pérovina, snadná opracovatelnost, jde zakalit i v domácích podmínkách, zakalená ocel je velmi pružná i pevná

Kde ocel sehnat?
http://www.invelplus.cz/cz/kontakty/
šrotiště - automobilové péra
nožířské oceli


Odzkoušené kalení:


Materiálový list v příloze

Příloha / Přílohy:
14260.pdf (58kb) staženo 6,210 time(s).
1_7102.pdf (35kb) staženo 1,875 time(s).
14260_D.pdf (50kb) staženo 2,013 time(s).


Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/5/2005
Příspěvky: 6,501
Přidal bych sem list obdobné oceli 14 160

Příloha / Přílohy:
14160.pdf (54kb) staženo 1,287 time(s).



Neposílejte mi prosím PM,ale mejly.Na PM nereaguji z důvodu rozstrkané korespondence.Díky L
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 1/21/2010
Příspěvky: 1,838
Chlapi,mohl bych poprosit,můžete sem někdo dát odzkoušené domácí popouštění v el. troubě? Pokud to lze,jedná se mi o poměr teplota-HRc,tak pěkně,jak je to uvedené třeba u stabilky 19312Ok Předem moc díkyAdmire Kalící teplota je mi jasná z mat.listu,stejně to asi půjde na magnet......ale to popouštěníCry Edit: mám na mysli 14260....Wink
S kým se nedá vyjít,s tím se dá ještě vyběhnout.....
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 12/11/2010
Příspěvky: 2,541
Míro ahoj,jestli Ti to pomůže...Happy


14 260 (Poldi SCH) - obsah prvků v %: 0,55 C, 0,6 Cr, 1,5 Si
Ocel je vhodná k zušlechťování. Dále je vhodná na více namáhané pružiny v konečném stavu .7 nebo .8, používané zvláště pro automobily a železniční vozy.

kování 1100 až 800 °C
normalizační žíhání 840 až 860 °C
žíhání na měkko 700 až 740 °C
kalení do oleje 800 až 830 °C
popouštění 340 až 410 °C



PROSÍM NEPOSÍLEJTE MI PM,PIŠTE PŘÍMO NA MAIL.DĚKUJI,B5:-)
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 12/29/2008
Příspěvky: 198
Sehnat se dá už i zde:
www.shop
Posláno:

Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 1/6/2013
Příspěvky: 45
Ahoj chlapi dostal sem od kamarada perovinu,nevím číslo ale je to vykovany plat z kulatiny.Mam ho něak upravit ?(tepelně) nebo ho mužu hned opracovat,díky za odpovědi.
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 7/5/2011
Příspěvky: 466
Ahoj chlapi dostal sem od kamarada perovinu,nevím číslo ale je to vykovany plat z kulatiny.Mam ho něak upravit ?(tepelně) nebo ho mužu hned opracovat,díky za odpovědi.


tak to upravení si musíš zjistit ,v jakém ti to dal stavu... jestli vyžíhané či kalené atd a pokud to máš z kulatiny tak to nemusí být tato 14260 ,ale často se používala na klasické točené pružiny 12090 což by jsi měl dle mého názoru ještě o trošku lepší.
Posláno:

Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 1/6/2013
Příspěvky: 45
Ahoj chlapi chci se zeptat jestli někdo neví teplotu a dobu popouštění na tvrdost 58 HRC díky za odpovědAdmire
Posláno:

Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 11/4/2012
Příspěvky: 21
popoustel jsem doma v troube hodinu na 250. tvrdost v praci zmerena 57-58 hrc
Výbuch co tě nezabije pouze oddálí jistou smrt.
Posláno:

Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 1/6/2013
Příspěvky: 45
Díky moc necham to zakalit a pak to vyskouším.
Posláno:

Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 11/4/2012
Příspěvky: 21
ten kdo ti to bude kalit to rovnou i popusti, stim se nesmi moc otalet... kudla ti praskne a zustanou ti jen oci pro plac
Výbuch co tě nezabije pouze oddálí jistou smrt.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 1/9/2012
Příspěvky: 2,099
chlapi prosím, jak se to popouští na péro?
KONTAKT JEN MAILEM!!!!!!!! na PM nebudu více reagovat.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 1/9/2012
Příspěvky: 2,099
A výsledkem tohoto zpracování je urcitě pružina?
Nějak mi právě tahle informace v Mat.listu chybí...
KONTAKT JEN MAILEM!!!!!!!! na PM nebudu více reagovat.
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 6/10/2013
Příspěvky: 597
pokud si dobře pamatuju, tak je to 450-580 st.C, vzduch, pokusím se najít údaje ve starém Poldováckém katalogu a pověsit to sem.

Příloha / Přílohy:
materiálový_list_Poldi_SCH.pdf (530kb) staženo 844 time(s).


Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/10/2012
Příspěvky: 3,761
Co jsem zatím pochytil, tak na nůž j elepší kalit z větší teploty a popouštět méně tak okolo 180°C a v materiálovém listu je popouštění od 310°C takže výsledkem podle materiálového listu bude podle mne pružina, ale lidí co maj z pružinovky nakovány desítky až stovky nožů tu je určitě dost a poraději ti odborněji. Jinak v prvním zavíráku mám 14260 kalil jsem od oka do oleje a popouštěl na 275°C víc trouba nezvládá a klip i pojistka fungujou stále víborně.
Pište mi prosím raději email než PM. Pro ty co jim nestačí kouzelné slovíčko, na PM nereaguju.
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 6/10/2013
Příspěvky: 597
Pokud jsem dotaz správně pochopil, tak kolega Mac Wasil se ptal na popouštění na péro - tak to jsou ty vyšší popouštěcí teploty. Pokud je požadována vyšší tvrdost na úkor houževnatosti, tak jsou pochopitelně popouštěcí teploty nižšší - čepele.
Podle mého názoru bude v amatérských podmínkách, pokud není k dispozici kalící pec s hlídanou teplotou, popouštění na "péro" trochu problematická záležitost, vzhledem k nutnosti výdrže na popouštěcí teplotě, nutné k tomu a by v materiálu proběhly potřebné fázové přeměny.
Pečící trouba asi nedá potřebnou teplotu.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 1/9/2012
Příspěvky: 2,099
vlanor napsal:
Pokud jsem dotaz správně pochopil, tak kolega Mac Wasil se ptal na popouštění na péro - tak to jsou ty vyšší popouštěcí teploty. Pokud je požadována vyšší tvrdost na úkor houževnatosti, tak jsou pochopitelně popouštěcí teploty nižšší - čepele.
Podle mého názoru bude v amatérských podmínkách, pokud není k dispozici kalící pec s hlídanou teplotou, popouštění na "péro" trochu problematická záležitost, vzhledem k nutnosti výdrže na popouštěcí teplotě, nutné k tomu a by v materiálu proběhly potřebné fázové přeměny.
Pečící trouba asi nedá potřebnou teplotu.

To přesně jsem potřeboval vědět, děkuji Ok
KONTAKT JEN MAILEM!!!!!!!! na PM nebudu více reagovat.
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/10/2012
Příspěvky: 3,761
Vždyť píšu že trouba dá jen 275°C ale i přes to klip i liner pruží už několik měsíců tak to asi i tak stačí.
Pište mi prosím raději email než PM. Pro ty co jim nestačí kouzelné slovíčko, na PM nereaguju.
Posláno:
Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 10/19/2012
Příspěvky: 64
Já zase vždy přemýšlel, jak v domácích podmínkách popustit nějakou větší čepel, například meč, který se nevejde ani do trouby a je třeba popustit na nižší tvrdost kvůli houževnatosti.
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 5/24/2012
Příspěvky: 171
Prosím poraďte mi chci cenchat zakalit kukri z této oceli (14260) tloušťka je 8 mm a nevím na jakou tvrdost to mám nechat kalit?? Myslíte že 58 HRC je OK?? Nebo radši míň?? Budou to kalit vakuově v Medinu. Díky
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Vaše připomínky pište na support@knife.cz Powered by Progris