ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
19191-EZH-W110-1.1645 Možnosti
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/2/2007
Příspěvky: 1,215
Označení oceli:
19191
EZH
1.1645
1.1545
W110
W5
C105W2
C105W1
C105U
C105E2U
SK3
U10-1
F.5117
C102



Stručný popis oceli:
Nástojová uhlíková ocel, výborná na parciální kalení a vytvoření linie hamon (při tomto typu kalení dochází k zakalení pouze břitu nože do určité výšky, přičemž hřbet nože zůstavá relativně měkký a houževnatý. Tohoto typu kalení lze dosáhnout lokálním nahřátím od ostří či použitím kalící pasty (směs jílu, vody aj.).Ocel se ve vyžíhané stavu dobře obrábí. (při vrtání je doporučeno použít kvalitnější vrtáky, třeba kobaltové).


Kde ocel sehnat? U nás bohužel prodává v profilech většinou větších průřezů, třeba zde:
http://www.jkz.cz/cs/produkty/nastrojova-ocel-11545
http://www.progrese.cz/pgs/aktualne/aktualne-frame.html


Odzkoušené kalení:
Kování: bezproblémové kovací teploty 800-1000°C.doporučuji tuto ocel dobře prokovat pro zlepšení mechanických vlastností.
Žíhání: 790-810°C ochlazovat na vzduchu.
Žíhání na měkko: 680-710°C, na této teplotě prohřívat delší dobu ,ochlazovat pomalu v peci či v popelu.
Kalení: tuto ocel lze kalit jak do vody tak do oleje či lomeně voda/olej.
Kalení do vody: 750-770°C Malé a tvarově složité předměty.
770-830°C Velké a jednoduché předměty.
Kalení do oleje (TK46 Paramo): 790-820°C ostří o tloušťce kolem 3 mm.
Popouštění po zakalení: doporučeno popustit co nejdříve, třeba v el.troubě 2x půl hodiny cca na 200-250°C,či popustit na barvu –žlutá.
teplota [°C] 100_150_200_250_300
tvrdost HRC 66__64__62__58__54


Materiálový list v příloze

Příloha / Přílohy:
19191.pdf (88kb) staženo 1,958 time(s).
19191_D.pdf (94kb) staženo 397 time(s).
1_1645.pdf (38kb) staženo 313 time(s).
1.1545.pdf (38kb) staženo 313 time(s).


Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 12/22/2007
Příspěvky: 349
Kde ocel sehnat?

V nožířsky přijatelnějších rozměrech se dá koupit na
http://www.shop
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 3/26/2007
Příspěvky: 235
Pasy prekovane z vetsiho formatu cca. 5mm tloustka na www.pronuz.cz
Posláno:
Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 10/19/2012
Příspěvky: 64
Náhodou jsem narazil na zajímavej obrázek (aspoň pro mě:)


Nowi vložil tyto přílohy:
atlas_1.jpg.jpg

Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 1/9/2012
Příspěvky: 2,099
Nowi napsal:
Náhodou jsem narazil na zajímavej obrázek (aspoň pro mě:)

Jako amatér se zeptám, to je nějaký test prokalitelnosti v závislosti na teplotě? Jen abych věděl na co to čučímHappy
KONTAKT JEN MAILEM!!!!!!!! na PM nebudu více reagovat.
Posláno:
Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 10/19/2012
Příspěvky: 64
MacWasil napsal:

Jako amatér se zeptám, to je nějaký test prokalitelnosti v závislosti na teplotě? Jen abych věděl na co to čučímHappy


Já jsem to tak pochopil no. Píšou tam ještě o citlivosti na růstu zrna, ale tomu já prd rozumim.

Ještě mě napadla jedna věc, tak by mě zajímalo, jestli je moje myšlenka správná.
Tady vidím na kulatině o průměru 20mm, že při kalení o teplotě 830°C je hloubka zakalené vrstvy přibližně mezi 3-4mm. Znamená to, že u kulatiny o průměru 10mm bude prokalitelnost poloviční nebo stejná?
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 6/10/2013
Příspěvky: 597
Happy Dovoluji si vložit, co uvádí o mat. 19191 chytrá kniha z minulého století


vlanor vložil tyto přílohy:
IMG.jpg.jpg

Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 1/9/2012
Příspěvky: 2,099
Nowi napsal:
MacWasil napsal:

Jako amatér se zeptám, to je nějaký test prokalitelnosti v závislosti na teplotě? Jen abych věděl na co to čučímHappy


Já jsem to tak pochopil no. Píšou tam ještě o citlivosti na růstu zrna, ale tomu já prd rozumim.

Ještě mě napadla jedna věc, tak by mě zajímalo, jestli je moje myšlenka správná.
Tady vidím na kulatině o průměru 20mm, že při kalení o teplotě 830°C je hloubka zakalené vrstvy přibližně mezi 3-4mm. Znamená to, že u kulatiny o průměru 10mm bude prokalitelnost poloviční nebo stejná?

Já si myslím,že naopak dvojnásobná Happy
KONTAKT JEN MAILEM!!!!!!!! na PM nebudu více reagovat.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 4/9/2013
Příspěvky: 589
neda se nekde sehnat uz plocha? ja bohuzel nemam moznost kovat Sad
Kdo chce, muze me kontaktovat na facebooku jako Pavel Kondor Konečný
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 6/25/2007
Příspěvky: 1,850
Ahoj nemá někdo kus EZH z poldovky chtěl bych něco zkusit, mám nějaký kulatiny tý novější ale není to ono .
Na nožík se neváhejte optat nejlépe telefonicky 728 605 129 .
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 11/9/2011
Příspěvky: 112
Zdravím, po parciálním kalení a vyleptání kyselinou dusičnou se při kontaktu s cibulí a podobne dostane patinu. je to normální či jenom je to mým zpracováním? díky moc.
více informací na facebooku: kovarství Kundera František
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 1/9/2012
Příspěvky: 2,099
Je to normální Ok
KONTAKT JEN MAILEM!!!!!!!! na PM nebudu více reagovat.
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/10/2012
Příspěvky: 3,761
Všechny nenerezovky chytaj patinu, je to normální.
Pište mi prosím raději email než PM. Pro ty co jim nestačí kouzelné slovíčko, na PM nereaguju.
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Vaše připomínky pište na support@knife.cz Powered by Progris