huluhub.com
ankara escort pendik escort
ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
Pásová bruska II. Možnosti
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Moderátor
Připojený: 12/20/2005
Příspěvky: 6,361
tak model je dokončený..

Acrobat reader: www.samurai.006.cz/westovka3D.pdf
(bacha, 657kB!)
QNX
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 3/2/2006
Příspěvky: 224
Pěkný model. Takže ještě pár poznámek. 1.) Padla tady obava, jestli nebude překážet motor...motor by nepřekážel, ale ted tam dost trčí ta konstrukce. Chtělo by to osu motoru dostat víc ke kraji. 2.) Pod pásem by bylo dobrý mít nějakou nádobu na bordel (nebo dokonce nádobu s vodou). Chtělo by to s tím počítat a udělat tam místo. 3.) Už jsem to tady sice psal....velké kolo je daleko od motoru, lepší by bylo to srazit a kolo ještě otočit. Když si představíš průřez kola jako "E" s provrtanou prostřední příčkou, tak to tou příčkou otočit k motoru. V ideálním případě by délka Kolo+Motor byla stejná jako samotný motor. 4.) Počítat s možností upevnění odnímatelných opěrek. U horizontální plochy např. opěrka napříč přes pás. (aby se z pásovky nestal katapult). Podélná opěrka nad pásem (např při broušení dlouhé rovné hrany plechu)....a tak podobně, jak kdo bude chtít. Nemusí se to tam dávat, ale bylo by dobré s tou možností počítat.
Jo, ještě jsem se chtěl zeptat, v jakém softu to děláš.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Moderátor
Připojený: 12/20/2005
Příspěvky: 6,361
QNX: tak postupně.. dělám to v autocadu, z tvých připomínek :
- doraz horizontální vrchní části zvládne už každý sám
- kolo otočeno a motor posunut i s hřídelí dál, což vedlo ke zkrácení šířky pásovky o 100mm a k možnosti polepit kolo smirkovým mezikružím pro čelní brusku. nutno ještě dořešit k čemu upevnit opěrku tak, aby ji bylo možno demontovat při výměně pásu
- zkrácena vrchní opěrka nad kolem co do délky i šířky
- zkrácena svislá opěrka na šíři 70mm
- druhý jackel vyměněn za přivařený plech tl. 8mm do kterého je chycena pravá spodní kladka , vodorovná opěrka i kolmá opěrka vpravo

Detaily jsou v pdfku, zde jen jeden pohled..
je to tak lepší?
Acrobat reader: www.samurai.006.cz/westovka3D2.pdf
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 8/16/2005
Příspěvky: 297
Ty jo!

Ted'ještě tohle:

www.roninknives.com/krusty/

Jarda
QNX
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 3/2/2006
Příspěvky: 224
Pořád se mi nezdá ta vzdálenost velkého kola a motoru. Tak jak to máš, tak to znamená udělat domeček pro ložiska, 2 ložiska a hřídel......a měla by tam být ještě spojka, přidělat to přímo je docela prasárna. Tomu bych se raděj vyhnul právě tím nasazením kola přímo na hřídel motoru, bez dalších ložisek. Pokud bys to takhle předělal, tak to znamená docela velkej zásah do celé konstrukce...bych se už poslal někam Happy
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 4/27/2005
Příspěvky: 885
QNX napsal:
Pořád se mi nezdá ta vzdálenost velkého kola a motoru. Tak jak to máš, tak to znamená udělat domeček pro ložiska, 2 ložiska a hřídel......a měla by tam být ještě spojka, přidělat to přímo je docela prasárna. Tomu bych se raděj vyhnul právě tím nasazením kola přímo na hřídel motoru, bez dalších ložisek.
... motor i s plechem, na kterem lezi otocit o 90 st., plech privarit k prvni stojine a motor povysunout tak, aby se na jeho hridel dalo pridelat to velke kolo primo. Na konec podstavneho plechu privarit jeste jednu stojinu, jako podperu.
To mi neprijde jako velky zasah do konstrukce, navic je to zasah "zlevnujici". Jenom bych mel strach z prilisneho namahani osy motoru. Prece jenom, to kolo nebude uplne idealne vyvazene a kdyz pri brouseni trosku pritlacis... A kupovat novej motor? To radsi nove lozisko.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Moderátor
Připojený: 12/20/2005
Příspěvky: 6,361
QNX: to bych už neriskoval z těchto důvodů:
- výměna patkového motoru za přírubový motor
- změnšení vrchního profilu na výšku, čili z 80x35 na nějakých 60x30 aby se motor vlezl pod vrchní jackel
- navaření části hřídele s drážkou pro pero a pojišťovacím šroubem na kolo a tím jeho zdražení
- špatný přístup k zajišťovacímu čepu kola a hřídele mootoru
- velký tlak na hřídel motoru a nepodložením kola tak jako teď
- ušetření cca 100mm z šířky 400mm

suma sumárum víc nevýhod než výhod.. nechci zase šetřit na hřídeli, to už možu zrovna koupit promu a vyměnit motor..
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/26/2003
Příspěvky: 7,595
Tvůj návrh brusky se mi jeví jako velmi dobrý,jen motor bych umístil dozadu,a náhon řemenicí,ale jinak,OK.
Udělejte co můžete, s tím co máte, tam kde jste.
(Theodore Roosevelt)
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Moderátor
Připojený: 12/20/2005
Příspěvky: 6,361
Black: čti dál do historie a zjistíš proč už ta varianta padla (kvůli snížení ceny za řemenice)..
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/26/2003
Příspěvky: 7,595
Nesouhlas,na řemenici trvám,kdybys měl problém,dodám.
Udělejte co můžete, s tím co máte, tam kde jste.
(Theodore Roosevelt)
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/26/2003
Příspěvky: 7,595
Motor umístit dozadu dolů,velké kolo na duté výbrusy musí být volné z obou stran,takže jen na domeček.Když brousím,dost u toho tancuju,je potřeba mít prostor na ruce.Na klasické dvoukotoučové brusce to lze řešit kotouči na obou koncích,ale u pásovky tak nelze.
Udělejte co můžete, s tím co máte, tam kde jste.
(Theodore Roosevelt)
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 9/17/2005
Příspěvky: 2,240
Nechtěl jsem vám zasahovat do tvůrčího úsilí, konečně je to vaše konstrukce, jinak souhlasím s Blackem na 100%
Neberte to jako machrování, ale za tu dobu, co objevujete Ameriku a přemejšlíte nad pětikorunama už bych měl dvě pásovky hotový, náklady počítám když se rozhlídnu po dílně, pod ponkama a v kovošrotu tak max 2.000,- na kus, vlastní práci nepočítám.
Vím, že budu zase za černou vovci, ale je to tak, jinak vám přeju, ať se vám daří, některý nápady jsou dobrý, některý horší a to co je špatně stejně zjistíte až v praxi při broušení.
Ahoj, Honza
QNX
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 3/2/2006
Příspěvky: 224
Možností je plno, pokud se dělá z toho co je doma, tak se tomu stejně celá konstrukce musí přizpůsobit. Určitě je lepší, pokud je ten pás přístupný co nejlépe. Přidělání velkého kola přímo na motor jsem navrhoval z důvodu ceny konstrukce. Efekt to má ale jenom v případě, že kolo bude přímo na motoru. Pokud by se tam přidávala další ložiska s domečky, tak už to úspora nákladů nebude. Podle mého názoru jsou další ložiska stejně blbost, protože: 1. budou v podstatě stejná jako ta v motoru (jestli po několika letech broušení vyhodím ložisko z motoru, nebo z domečku je úplně za stejné peníze) 2. jsou to další náklady (to už můžu motor strčit někam dolů 3. vyžadovalo by to použití spojky pro vyrovnání nesouosostí (bez ní budou ložiska v motoru dostávat zabrat ještě víc než od přímo nasazeného kola) 4. ložiska v motoru to v pohodě vydrží. No a překážení motoru..... když bude kolo mít průměr 400mm a motor cca 200mm, tak by se s tím žít dalo. Když tam nebude motor překážet vůbec, tak je to jedině dobře.
QNX
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 3/2/2006
Příspěvky: 224
Honza J: s tou cenou 2000 kč a časem bych i souhlasil....jenže to platí jenom pro toho, kdo si to udělá sám ve vlastní dílně (kde mu už většina potřebných věcí stejně někde leží a překáží Happy....pokud to budeš chtít někomu zadat, tak už to chce mít nějak nakreslené, pokud možno tak, aby to bylo levně realizovatelné. Myslím, že ta snaha, kterou tady předvádí Samurai, je docela užitečná. Určitě to pomůže více lidem. Já sám bych tu konstrukci dělal jinak ( dokonce i jinak, než tady sám navrhuju), ale to je dané tím, že mám jednak pomerně neomezené výrobní možnosti a také bych se neomezoval rozpočtem. Nicméně..... zadání znělo levná pásová bruska a tak jsme k tomu také přistupovali.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Moderátor
Připojený: 12/20/2005
Příspěvky: 6,361
Black: on ten motor byl vlevo dole už v podkladu od westyho a vypadal dobře, nicméně dvě řemenice + hřídel a motor už samy o sobě dávají cenu, kterou si už lidi rozmýšlí a k tomu se teprve přidává kolo a konstrukce s prací, což taky není málo..

Honza.J: nevím nakolik je reálná cena 2000,- ale já netvořím pásovku, která bude vyžadovat známosti, obíhání kovošrotů a vlastní dílnu, ale výtvor který bude schopný i Jasánek z paneláku poslat do dílny se stejným výsledkem jako když to dělá profík sám sobě..
já si taky zvládnu doma vysoustružit ze dřeva 400mm unášecí kolo, udělat do něj drážku a plátno zajistit klínkem, náklady jen na plátno, upnu to do soustruhu s 1500 ot/min a jak říká Podlaha - mám to zadarmo! Happy
..ale to není pomoc ostatním ale soukromničení..
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 9/17/2005
Příspěvky: 2,240
Same ani v nejmenším jsem nechtěl nějak podrážet nebo zpochybňovat tvoji snahu, protože to co tady předvádíš a pro fórum děláš je excelentní a pochybuju, že by se tu našel někdo druhej, kdo by to dokázal, ale jsem starej praktik a už jsem ze strojařiny něco udělal. Uvažujte jenom s váhou, (správně hmotností) velkýho kola a se statickým zatížením ložisek při letmým uložení kola, dynamický síly při těch otáčkách a případné i nepatrné nevyváženosti kola taky nemůžeš přehlídnout atd.. myslím, že je lepší pustit nějakou korunu navíc, než za každou cenu udělat něco co pak budeš(nasranej) předělávat. Na průměr kola 400 bych já osobně dával průměr hřídele 30mm a tomu odpovídající ložiska a domečky (2) při letmém uložení a pružnou spojku na motor, pokud trváte na přímém náhonu. Vzhledem k užitné hodnotě mašiny se opravdu vyplatí dát motor mimo a třístupňovou řemenici. Ale je to jenom můj názor, pokud o to budete stát a budete potřebovat, rád vám pomůžu.
Ahoj, Honza
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Moderátor
Připojený: 12/20/2005
Příspěvky: 6,361
Honza J.: já vím žes to myslel v dobrém, jen mám s tou pásovkou morální dilema.. prostě je fajn, že ta práce nepadla vniveč a výsledkem je funkčí rozměrově malá a praktická mašinka schopná tvořit krásné výbrusy a kterou lze klidně doplnit ještě o čelní brusku a další vychytávky
.. ale to dilema je v ceně, t.j. zda pokračovat směrem k dokonalosti nezávisle na ceně, nebo zkoušet najít cestičku k co nejmenším nákladům při plnění účelu v základních požadavcích, které jsou na pásovku kladeny..

Osobně bych šel do té řemenice, neb ten prostor dole tam je, zůžila by šířka a doladila rychlost pásu, která teď klesla při přímém spojení z 30 na 23m/s. Co se hřídele týče, měla by být robustnější, ale pak to chce upravit konstrukci brusky tak, aby se tam to uložení větší hřídele vešlo.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 9/17/2005
Příspěvky: 2,240
Nechci tě nijak ovlivňovat, já se přemlouvám na pásovky už půl roku,(chci dělat rovnou 2 najednou, abych nemusel furt měnit pásy a ještě uvažuju, že jednu udělám 50mm šíře a druhou 25mm, ale můj stávající verk funguje, takže mě to až tolik nenutí, zejtra jestli bude chvíle, udělám pár fotek a pošlu ti je, ale to štelování výkyvu jednoho kola je nutnost, protože přehodím pás a musím centrovat, každej pás je jinej
Ahoj, Honza
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/21/2005
Příspěvky: 505
...přesně jak říká Honza,to nejsou žádný ataky,ale když už máš to střevo na to malování,tak proč tolik akcentovat tu cenu...pořád si říkám,že půlku ti mohly zaplatit už ty "stridery"nebo jíná prácička.
Ke koncepci už se nechci vyjadřovat(viz to opásání),ale že to kolo je "zahrabaný" a mělo by být přístupnější je myslím problém č.1...ale vlastně né můj,tak se zase hned nečerti.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Moderátor
Připojený: 12/20/2005
Příspěvky: 6,361
maxeem, honza: asi máte pravdu, půjdu cestou řemenice a funkčnosti a cena se pak nějak dořeší.. Wink
tak jak westy bych mohl použít kupovanou hřídel na cirkulárku, ale musel bych to kvůli její délce a průměru přeuspořádat..
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Vaše připomínky pište na support@knife.cz Powered by Progris