ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
Pásová bruska II. Možnosti
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 1/16/2010
Příspěvky: 644
imro:Díky,první nůž je na světě:)Mám otázku lidi.Jak široký má být kontaktní kolo?Jako pás?A průměr?zlatá střední cesta.Vím záleží jak velký dutáky chci dělat. A šlo by nechat to stočit z toho silonu a hodit na to nějakou tu duši z kola?Díky za každou radu W.
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 12/27/2011
Příspěvky: 230
Meiming:dík,tento odkaz jsem už na fóru našel.Jen nevím,jestli to použiju i na výpočet průměru řemenic (na motoru a na hnacím kole).Myslím,že jsem něco kolem toho taky tady viděl,ale moc nepochopil Confused -matematika není můj kobyla red face .
Mám silně vyvinutou slabou vůli.
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 12/27/2011
Příspěvky: 230
Někde jsem našel tento vzoreček na výpočet průměru řemenice.Možná to taky někomu pomůže Happy


Ferda90 vložil tyto přílohy:
Výpočet_Řemenice.jpg


Mám silně vyvinutou slabou vůli.
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 7/30/2008
Příspěvky: 289


Pronghorn vložil tyto přílohy:
_c5_99emenice.jpg
v_c3_bd_c5_a1ka_v_c3_bdbrusu.jpg_big.jpg.jpg
5893213.jpg
bruska106.jpg
bruska21.jpg

Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 12/12/2009
Příspěvky: 2,327
Chlapi, našiel som tri rôzne vzorce pre výpočet rýchlosti pásu, a zakaždým mi to vyjde ináš, už blbnem a zdravý rozum neberie... Je tento ten správny? v = (π x d x n) / 60

v = obvodová rýchlosť
π = 3,14
d = priemer kotúča v metroch
n = otáčky za minútu

Mám motor s otáčkami 1370/min, a ak naň dám hnacie koleso napríklad o priemere 25cm, vychádza mi rýchlosť pásu 17,9m/s, čo je stále málo... Je to tak správne? Díky.
kontakt: mototechna zavináč mototechna.net
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/1/2010
Příspěvky: 1,214
mototechna napsal:
Chlapi, našiel som tri rôzne vzorce pre výpočet rýchlosti pásu, a zakaždým mi to vyjde ináš, už blbnem a zdravý rozum neberie... Je tento ten správny? v = (π x d x n) / 60

v = obvodová rýchlosť
π = 3,14
d = priemer kotúča v metroch
n = otáčky za minútu

Mám motor s otáčkami 1370/min, a ak naň dám hnacie koleso napríklad o priemere 25cm, vychádza mi rýchlosť pásu 17,9m/s, čo je stále málo... Je to tak správne? Díky.


Rišo , je to presne tak ako píšeš, ked chceš mať viac, tak zožen viac otačkovy motor, alebo tento sprevoduj. Ak je to aspon 1,5 KW , tak to v pohode uhrá. Ja mám 1,1 kW , mam tam prevod . Ide to , ale pri tupšom páse a vätšom prítlaku sa už brúska spomaluje.Happy
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 12/12/2009
Příspěvky: 2,327
Ďakujem. Remeňom som sa chcel vyhnúť, a dať napriamo hnacie koleso, ale toto bude jediné riešenie ako vidím. Motor je 220V, 1,5KW, s integrovaným frekvenčným meničom, samotný stál takmer toľko čo Haimove brúsky. Nejako sa s tým popasujem, pretože nutne potrebujem novú pásovku, tá súčasná je katastrofa. Ešte raz vdíky za radu!
kontakt: mototechna zavináč mototechna.net
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/10/2012
Příspěvky: 3,867
Mototechna a jakou bys rád rychlost pásu? Když bys dal na motor kolo průměr 350 mm máš krásných 25m/s, jen dáš motor o kus vejš nebo brusku na kraj stolu.
Pište mi prosím raději email než PM. Pro ty co jim nestačí kouzelné slovíčko, na PM nereaguju.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 12/20/2005
Příspěvky: 2,710
Mám motor s otáčkami 1370/min, a ak naň dám hnacie koleso napríklad o priemere 25cm, vychádza mi rýchlosť pásu 17,9m/s, čo je stále málo... Je to tak správne?

Motor je 220V, 1,5KW, s integrovaným frekvenčným meničom


myslím, že tým pádom nemáš čo riešiť, pri 100Hz máš 35,8m/s
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 2/3/2012
Příspěvky: 93
Pánové, uvažuji o koupi této (nebo podobné) brusky na práci se dřevem, konkrétně výroba ruček ke kudličkám a další drobné věcičky.
Myslím, že by mohla vyhovovat. A dva tisíce není takový ranec, kdyby měla nedej bože zůstat stát.

Prosím o názor.

David napsal:
Přátelé, poraďte nějakou levnou brusku na takové to domácí broušení kuchyňských nožů. Nic jiného na ní brousit nebudu, ale rodina Poků se (nejen u nás doma) poměrně rozrůstá.
Také bych ocenil info o brusných pásech, které zrnitosti k ní pořídit.

Na internetu jsem objevil brusky Berlan - asi to nebude žádná sláva, ale za ty peníze mi přijdou OK. Navíc nemám moc prostoru, tyhle by mi velikostí vyhovovaly.







Věci nejsou takové, jakými se zdají být...........................................
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/1/2010
Příspěvky: 1,214
St.Nicolaus napsal:
Mám motor s otáčkami 1370/min, a ak naň dám hnacie koleso napríklad o priemere 25cm, vychádza mi rýchlosť pásu 17,9m/s, čo je stále málo... Je to tak správne?

Motor je 220V, 1,5KW, s integrovaným frekvenčným meničom


myslím, že tým pádom nemáš čo riešiť, pri 100Hz máš 35,8m/s


Neviem zrovna či taku vysoku frekvenciu znaša každy motor dobre. Aj ja mam frekvenčak, a typek čo mi to zapajal, mi to nechcel dať viac ako na 60 Hz , tak bolo na štitku motora, vraj by s tým mohol byť problem. Ale ja nie som odborník, tak je to možno inak.Happy
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 12/12/2009
Příspěvky: 2,327
V tých HZ sa ja nevyznám, ide mi o to dosiahnuť rýchlosť 35m/s, nižšiu si už nastavím cez menič.Oska toho motoru má len nejakých 14 alebo 16mm, takže hnacie koleso nesmie byť moc veľké. Zrejme mi ostanú iba tie remenice :( Budem tam musieť vymyslieť nejaký rozumný prevod, či pomer medzi remenicou na motore a remenicou na hnacom kolese. Vie to tu niekto prepočítať? Ja sa priznám že som z toho dosť mimo, takéto výpočty sú pre mňa moc vysoký level. Díky. Rišo
kontakt: mototechna zavináč mototechna.net
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 6/27/2006
Příspěvky: 428
mototechna napsal:
V tých HZ sa ja nevyznám, ide mi o to dosiahnuť rýchlosť 35m/s, nižšiu si už nastavím cez menič.Oska toho motoru má len nejakých 14 alebo 16mm, takže hnacie koleso nesmie byť moc veľké. Zrejme mi ostanú iba tie remenice :( Budem tam musieť vymyslieť nejaký rozumný prevod, či pomer medzi remenicou na motore a remenicou na hnacom kolese. Vie to tu niekto prepočítať? Ja sa priznám že som z toho dosť mimo, takéto výpočty sú pre mňa moc vysoký level. Díky. Rišo


ahoj
ja mam brusku od franza ma 1,1kw motor 18m/s .dost malo na brusenie tak som si zohnal frkvencak ,najprv som si mylsel ze to nepojde aby som dostal z motora viac ako 60hz co ma na stitku . par fachmanov mi povedalo ze to nepojde par ze to pojde ,ale ze motor nebude mat taku zivotnost atd. ale napriek tomu som to skusil som pridat na 100hz a parada zatial slape .
ked ide bruska na volno tak ukazuje cca100hz ked brusim tak to klesne tak 85hz-90hz
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 12/12/2009
Příspěvky: 2,327
Takže to vyššie Hz sa dá dosiahnuť priamo tým fr. meničom? Myslel som že ním sa dá len uberať, nie pridávať :) Skúsim sa opýtať kamaráta elektrikára, čo mi na to povie... Dík. Rišo
kontakt: mototechna zavináč mototechna.net
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/10/2012
Příspěvky: 3,867
Když chceš převod přes řemenice na takovou rychlost bude záležet dost i na vyvážení a přesnosti zpracování poměr můžeš dát např. : na motor 1370ot/min, kolo průměr 200mm tím dostaneš 14m/s na řemen, na řemenici dáš kolo průměr 80mm (14m/s) čímž jí roztočíš na 3342ot/min a na druhou stranu řemenice hnací kolo pro pás o průměru 200mm čímž dostaneš tebou požadovaných 35m/s na brusný pás.
Můžeš samo použít jiné průměry na řemenicích i hnacím kole, ale když se ti bude řemenice točit moc rychle asi to nic dobého nepřinese. Všechno jsem počítal pomocí http://shop.brustech.cz/prepocet-rpm-na-m-s/ a trochu přemýšlení nic složitého v tom nehledej.
Pište mi prosím raději email než PM. Pro ty co jim nestačí kouzelné slovíčko, na PM nereaguju.
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 7/24/2010
Příspěvky: 104
Ondra78: Ahoj, tuhle brusku jsem koupil v domění, že na tom budu moct brousit i ocel. Jako jde to, ale bruska jako taková odpovídá kvalitou ceně. Když trošku přitlačím, tak zastavím pás. Zpracování dřeva jsem ještě nezkoušel, ale mělo by to jít. Jako největší nedostatek brusky je výměna pásu. Trvá to strašně dlouho, protože člověk musí odendat celý spodní a boční kryt. No prostě výměna pásu je porod. Nehledě na to, že když jsem to měnil poprvé, tak jsem to měl moc napnuté a pás, který přepětím sjížděl k jedné straně, odbrousil úchyty spodního krytu, který je tam teď spíš na okrasu.

Jinak ale pár čepelí už vybrousila. Celkově za ty peníze Ok
I wish the grass will grow EMO, so it would cut itself...
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 7/5/2011
Příspěvky: 492
[quote=mototechna]V tých HZ sa ja nevyznám, ide mi o to dosiahnuť rýchlosť 35m/s, nižšiu si už nastavím cez menič.Oska toho motoru má len nejakých 14 alebo 16mm, takže hnacie koleso nesmie byť moc veľké. Zrejme mi ostanú iba tie remenice :( Budem tam musieť vymyslieť nejaký rozumný prevod, či pomer medzi remenicou na motore a remenicou na hnacom kolese. Vie to tu niekto prepočítať? Ja sa priznám že som z toho dosť mimo, takéto výpočty sú pre mňa moc vysoký level. Díky. Rišo[/quot


když by jsi to chtěl řemenicí tak pokud by jsi měl na motoru 250 tak na hřídeli by jsi potřeboval cca 125
250 má v= 17,9m/s tak to tou 125 zdvojnásobíš na 35,8 ale taky to tím zeslabíš tak moc netlač na pás))
polopatě je to tak ,že na jedno otočení řemenice na motoru budou muset následovat dvě otočení na hřídeli
a snad jsem se nikde nesekl Grin
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 12/20/2005
Příspěvky: 2,710
[quote=mototechna]Takže to vyššie Hz sa dá dosiahnuť priamo tým fr. meničom?

Myslím ano, FM čo mám ja má rozsah od 0 - 400Hz, štandartne mám nastavených 50Hz a potenciometrom doladím, čo potrebujem, znížim, zvýšim, .... Je to asi skutočne o druhu motora, nie každý to prežije, ale keď je to motor priamo s FM, nemal by to byť problém. V parametroch meniča je potrebné nastaviť maximálnu frekvenciu, ja som mal v tovarnom nastavení 50Hz.
U nízkých otáčok - pod 25 Hz pozor, motor pri dlhšom chode nestihá chladiť , je potrebné dodatočné chladenie
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 6/30/2006
Příspěvky: 3,772
mototechna napsal:
. . .Motor je 220V, 1,5KW, s integrovaným frekvenčným meničom, samotný stál takmer toľko čo Haimove brúsky. . .

Nejak nechapem naco si kupoval pomalobezny motor na pasovku, zvlast ked bol taky drahy. Motor s 2800 ot./m. je na pasovku urcite vhodnejsi. Taktiez mi tam nepasuje ten vykon a ako pises priemer osky 14-16mm. Tvoj motor vyzera byt 4-polovy, je urceny na pomalsi chod ale vacsi zaber, tam je silnejsi priemer na oske nutnostou. Nieco je zle, bud vykon motora alebo priemer osky. Menicom ho vytocit na vyssie otacky mozes ale loziska dostanu vacsi zaber a rychlejsie odidu.
1 ovečka, 2 ovečky, 3 ovečky, 4 ovečky, 5 .... teraz tu bola !!!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 4/16/2009
Příspěvky: 1,809
mototechna napsal:
Takže to vyššie Hz sa dá dosiahnuť priamo tým fr. meničom? Myslel som že ním sa dá len uberať, nie pridávať :) Skúsim sa opýtať kamaráta elektrikára, čo mi na to povie... Dík. Rišo
Ahojte,zkuste si nechat poradit od někoho,kdo má s FM. konkrétní zkušenosti,Jak tak čtu, padají tu názory a rady a zbožná přání.Otáčky motoru jsou "do určité" míry funkcí frekvence,ale nelze je donekonečna zvyšovat.Při "spodních" otáčkách může být problém s chlazením.Opravdu limitujícím parametrem je štítkový údaj proudového odběru (udávaný v ampérech).Je uveden pro konkrétní zapojení (230/400 ,hvězda /trojúhelník) a jako takový by neměl být překračován.Je -li FM řádně nastaven.tak to "ošéfuje" a motor ochrání a když je do systému ochrany motoru zapracován jeho termokontakt (má-li ho), pak by nemělo dojít k destrukci, ať také či onaké.K.
S noži je to jako s lidmi,když jsou tupí,tak to za moc nestojí.N.N.
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Vaše připomínky pište na support@knife.cz Powered by Progris