ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
N690 - 440BTS - 1.4528 Možnosti
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/2/2007
Příspěvky: 1,215
Označení oceli:
N690
440BTS
1.4528

Stručný popis oceli:
Korozivzdorná ocel s vysokým obsahem uhlíku, vytváří odolné ostří s vysokou trvanlivostí.
Vyžaduje minimální péči, ostří lze poměrně snadno ostřit.

Složení: C-1.07 Si-0.40 Mn-0.40 Cr-17.30 Mo-1.10 V-0.10 Co-1.50

Kde ocel sehnat?
http://www.jatagan.eu/vyrob-si-nuz/n690/

Odzkoušené kalení:

Kování
1050-900°C / nechat pomalu chladnout
Žíhání
800-850°C
Kalení
1030-1080°C / do oleje
Popouštění
100-200°C 2x1hodina
Tvrdost
Po zakalení 60 - 62 HRC
Po zakalení a popuštění 58 - 60 HRC


Materiálový list v příloze

Příloha / Přílohy:
N690.pdf (76kb) staženo 2,550 time(s).


Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 12/22/2007
Příspěvky: 349
Kde ocel sehnat:

http://www.pronuz.cz
http://www.shop
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 4/9/2013
Příspěvky: 594
Nevedel by nekdo tvrdost pred kalenim ?
Kdo chce, muze me kontaktovat na facebooku jako Pavel Kondor Konečný
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/2/2007
Příspěvky: 1,215
V materiálovým listu je uvedeno,že má v žíhaným stavu max.285 HB.To odpovídá 30 HRC.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 4/9/2013
Příspěvky: 594
Gonza napsal:
V materiálovým listu je uvedeno,že má v žíhaným stavu max.285 HB.To odpovídá 30 HRC.


díky moc Ok Admire
Kdo chce, muze me kontaktovat na facebooku jako Pavel Kondor Konečný
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/1/2010
Příspěvky: 1,179
Zdravím páni vie mi niekto poradiť akým smerom je valcovaný plech N690-tky? kúpil som placku 60x70 cm a neviek ako by ju bolo dobre rozrezať. Je tam aj vidieť nejaká potlač od výroby, názov mat. a nejaké čísla , niečo mi hovorí, že v tom smere by sa to aj malo rezať, dík.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 12/23/2011
Příspěvky: 718
N690 je valcovaná do kříže.
Máš_li dobrého přítele, máš víc než on !
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 4/7/2010
Příspěvky: 291
Jaký vliv má válcování do kříže na směr vlákem v oceli ? Ve škole sme to nebrali a doteď mi na to nikdo nebyl schopný odpoivědět Sad

Respektive, jak vedou vlákna v plechu když je křížově válcován ?
Prosím o emaily na kovarna.drak (zavináč) gmail (tečka) com. Ne na ten tlačítkový.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 1/9/2012
Příspěvky: 2,099
Já si nemůžu pomoct, ale nejsou "vlákna" v oceli tak trochu blbost? Vlákna má dřevo, bavlna nebo fórum. Ale ocel?
Chápu, že válcováním vzniká v plechu napětí orientované ve vztahu ke směru k válcování. Dokonce bych i věřil že má válcování vliv na tvar a orientaci krystalů, ale vlákna se mi nějak nechtěj zdát...
KONTAKT JEN MAILEM!!!!!!!! na PM nebudu více reagovat.
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 4/7/2010
Příspěvky: 291
Jakási vlákna v oceli jsou fakt. Podívej se na překovanou uhlíkovku třeba. Po leptu tam vylezou právě vlákna.

Mě totiž přijde že křížové válcování nemá s vlákny absolutně nic společného. TO jako že ty vlákna vedou do kříže ? To je přece blbost ne ?
Prosím o emaily na kovarna.drak (zavináč) gmail (tečka) com. Ne na ten tlačítkový.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/2/2007
Příspěvky: 1,215
Část textu převzatý ze skript odtud http://www.ksp.tul.cz/cz/kpt/obsah/vyuka/skripta_tkp/sekce/03.htm

3.1. Stupeň deformace a prokování
Tvářením za tepla se tvar primárních krystalů, dendritů, mění (dochází k jejich rozrušování) a vytvářejí se vlákna. Protože však nastává dynamická rekrystalizace, deformovaná zrna se změní na nová, jemnější a textura zmizí. Avšak nečistoty v povrchových vrstvách krystalů nepodléhají rekrystalizaci a proto nemění svůj tvar - vzniká vláknitá textura, kterou nelze žádným tvářením ani tepelným zpracováním odstranit.
Vláknitost má vliv na anizotropii vlastností (mechanické vlastnosti, tažnost, …) ve směru vláken a ve směru příčném a mění se stupněm prokování p (praktická hodnota prokování je 3 až 4) a stupněm deformace. Proto se musí při tváření za tepla vždy pamatovat na správný směr vláken. Směr největšího normálového napětí má souhlasit se směrem vláken a tečné napětí má být k němu kolmé. Vlákna nemají být přerušena a mají se shodovat s obrysem součásti


Gonza vložil tyto přílohy:
vlaknita_textura.jpg.jpg

Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 1/9/2012
Příspěvky: 2,099
GonzoLaugh Tady můžu říct jen AHÁ! Zase jsem o něco míň debilLaugh
KONTAKT JEN MAILEM!!!!!!!! na PM nebudu více reagovat.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/2/2007
Příspěvky: 1,215
Tak to jsme dvaLaugh .Před chvílí jsem to taky nevěděl.

Ještě se vrátím k prvotní robikově otázce.Odpověď je nejspíš to,jak píše HAMP.
Text převzatý odtud http://www.ksp.tul.cz/cz/kpt/obsah/vyuka/skripta_tkp/sekce/02.htm

2.3.2. Válcování plechů
Plechy se válcují ve válcovacích stolicích s hladkými válci z plochých předvalků. Nejprve se válcuje napříč, aby se dosáhlo potřebné šířky plechu a potom se plech otočí o 90o a válcuje se podélně. Tím se dosáhne stejnoměrné tloušťky a rovnoměrnějších vlastností materiálu v podélném i příčném směru válcování.
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 4/7/2010
Příspěvky: 291
Jasně, ale vlákna vedou furt po délce, že ?
Prosím o emaily na kovarna.drak (zavináč) gmail (tečka) com. Ne na ten tlačítkový.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 9/7/2005
Příspěvky: 1,264
Zdravim Vas pani Happy Mam velky PROBLEM s touto ocelou pri leptani.... a nik mi nevie poradit preco je to tak... Moj problem je v tom ze ked dam hotovu zakalenu cepel leptat do chloridu zeleziteho tak po cca hodine je cepel flakata alebo tvori nieco ako sendvic. to znamena ze vsetky plochy ktore po kaleni minimalne opracovna ako plocha cepele cca 0.25mm alebo ostrie cepele vybrusene na final 400 Grit mali po leptani svetlo sivu az bielu farbu a kyselina sa tychto ploch dotkla minimalne po kaleni zvacsa vybrusujem falosne ostrie a tato jedina cast + obvod rukovate cepele ma farbu tmavo sivu az skoro ciernu... pri prepieskovani je pekne vidiet strukturu v tychto mestach.... V pripade leptania jemnej grafiky ci ornamentoch je to velmi velka a neesteticka prekazka Sad Pricom material kalim vo svojej peci v original Bohler folii su dodrzane vsetky teploty ako kaliace tak popustiace.... Pricom casto tu vidavam naleptanu ciernu cepel s tejto oceli.... Za vysvetlenie popripade rady vam vopred pekne dakujem.... WinkHappy

P.S.: ani pani s bohleru mi nevedeli odpovedat na moje otazky.... :-S materialu vela a teraz pouzitelny len na obmedzenu povrchovu upravu.... Sad:-S
Hneva ma ked mi nieco nefunguje... No viac ma vie nahnevat ked neviem preco to nefunguje!... :-D
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 2/20/2014
Příspěvky: 437
Zdárec oceláři Happy

Mám záludnou otázku - Jaká je výdrž na kalící teplotě u N690 ?

Někde jsem tady foru zahlídnul něco o tom že snad půl hodiny.

Nikde se to neuvádí, ani v mat. listech to není. Nechápu k čemu tam ten údaj o kalící teplotě pak je, když bez času výdrže je to vlastě nefunkční parametr. Wink

(popouštění jakbysmet Happy )

Díky všem za tipy. Happy
Per aspera ad astra
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/27/2009
Příspěvky: 2,412
Fidolik napsal:
Zdárec oceláři Happy

Mám záludnou otázku - Jaká je výdrž na kalící teplotě u N690 ?

Někde jsem tady foru zahlídnul něco o tom že snad půl hodiny.

Nikde se to neuvádí, ani v mat. listech to není. Nechápu k čemu tam ten údaj o kalící teplotě pak je, když bez času výdrže je to vlastě nefunkční parametr. Wink

(popouštění jakbysmet Happy )

Díky všem za tipy. Happy

Popusta sa 2x1hodinu z medziochladenim na vzduchu na izbovu teplotu a teplota popustania <150st-60hrc><200st-57hrc> tak neco medzi <170st-58-59hrc>
Kalenie 1030-1080 vydrz na teplote min15-20min ja nechavam 25min na 1065-70
Tieto rady ci na N690 alebo aj Elmax mam od kalica z bohleru v Martine
A funguje to dobreOk
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 9/7/2005
Příspěvky: 1,264
Motorkar napsal:
Fidolik napsal:
Zdárec oceláři Happy

Mám záludnou otázku - Jaká je výdrž na kalící teplotě u N690 ?

Někde jsem tady foru zahlídnul něco o tom že snad půl hodiny.

Nikde se to neuvádí, ani v mat. listech to není. Nechápu k čemu tam ten údaj o kalící teplotě pak je, když bez času výdrže je to vlastě nefunkční parametr. Wink

(popouštění jakbysmet Happy )

Díky všem za tipy. Happy

Popusta sa 2x1hodinu z medziochladenim na vzduchu na izbovu teplotu a teplota popustania <150st-60hrc><200st-57hrc> tak neco medzi <170st-58-59hrc>
Kalenie 1030-1080 vydrz na teplote min15-20min ja nechavam 25min na 1065-70
Tieto rady ci na N690 alebo aj Elmax mam od kalica z bohleru v Martine
A funguje to dobreOk


A povrch pri leptani máš aký? V materiálových listoch často uvádzajú ako vzorku 20mm guľatinu konkrétne je to pri popuštiacom diagrame.... Ako 20 minút hriať 4mm plochac sa mi vidí moc... Nemá to vplyv na samotnú oceľ lebo ja keď takto zakalim N690 čepeľ po leptani V chloride je flakata....Angry Evil
Hneva ma ked mi nieco nefunguje... No viac ma vie nahnevat ked neviem preco to nefunguje!... :-D
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/27/2001
Příspěvky: 2,320
Ale dobu výdrže si přece umí spočítat každý kaličWink U uhlíkovek je výdrž na austenitizační teplotě několik minut (cca 3) u komplexně legovaných asi 20 až 30 min. No a kalič resp. technolog si spočítá, za jak dlouho se kus prohřeje (v celém průřezu) na austenitizační teplotu (je to dáno rozměry výrobku, jeho tepelnými vlastnostmi a způsobem ohřevu).
Pokud to zjednoduším, tak u nožů (nerezových) normální tloušťky (do cca 10 mm) stačí základní doba výdrže po dosažení teploty, tj. cca 20 až 30 minut. Uhlíkovky lze v zásadě kalit po dosažení (austenitizační) teploty.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/27/2009
Příspěvky: 2,412
<<<<dark.edge>>>>
Ja nie som metalurg ani technologLaugh tak sa musim spoliehat na rady studovanych ( inak na taketo temy som debatoval aj s Pavlem -slonem v Lipovej aj telefonicky)
Aby som to skratil ako som to pochopil ja ci uz od pavla alebo z bohleru.
Ta vydrz na teplote sa rozumie cas po dosiahnuti austenitizačnej teploty v celom priereze, a je jedno ci mas 5mm alebo 20mm ,u tej 20mm bude akurát dlhsie trvat nez sa prehreje v celom priereze.A tych 20-30min treba na to aby sa to cestoLaugh (legury ) dobre "pospajali" (to je vyraz coShocked ) v celom priereze.Takto som to pochopil ja,neviem ci spravne ale myslim ze ano
Cize nejake minuty (5-10) na vydrzi tiez zakalia n690,Elmax,Rwl.... ale nie tak aby si mohol povedat ze si to spravil tak ako trebaWink
Nerezovku som leptal max 2x a nebolo to rovnomerne vyleptane ,bolo to " flakate" neskumal som preco bral som to ako fakt-vlastnost nerezovky . Nerez robim vacsinou lesteny sem tam pieskovany
Milan
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Vaše připomínky pište na support@knife.cz Powered by Progris
istanbul escort sirinevler escort izmir rus escort izmir escort antalya escort
huluhub.com
ankara escort pendik escort