ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
Práce s kůží Možnosti
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 2/2/2005
Příspěvky: 167
Opasok pre kamaráta rockera do Kanady. Koža 4 mm, pracka podla jeho vlastného výberu.


zepa vložil tyto přílohy:
20190921_145427_1632x1224.jpg.jpg
20190921_145620_1224x1632.jpg.jpg
20190921_145524_1224x1632.jpg.jpg

Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 4/11/2019
Příspěvky: 227
Děkuji za info a zkušenosti k děrování kůže a k šití. No klasickou vrtačky nemám doma k dispozici, do které bych si dal hrot. Ten se dá tedy celkem snadno sehnat o různých tvarech rozměrech a délkách. Trochu jsem si myslel, že bych právě ten hrot osadil do nějakého takového lisu, jako jsem výše přiložil odkaz. Někde jsem tady vyděl takový obrázek jednoduchého děrovače na kůži s vedením, ale nemůžu ho to podruhé najít (neví někdo). Má někdo zkušenost?
Dá se to to nějak vyhledávat.
Píchat to v ruce se mi většinou nepovede udržet kolmost.
Díky
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/9/2002
Příspěvky: 4,492
Nechci radit, ale nezkoušel někdo použít včelařský děrovač na rámky? Propichují se tím lišty, tak by to s příslušným kosočtverečným hrotem (ten je výměnný) mohlo možná taky jít...
Vlevo, jak je vyfocen v e-shopech, vpravo, jak by se dal třeba přimontovat na zeď. Stojí to okolo čtyř - pěti stovek.
Jen nápad... red face


Surg vložil tyto přílohy:
Děrovač.jpg.jpg

Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 1/23/2007
Příspěvky: 1,421
to je dobry napad..
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 4/11/2019
Příspěvky: 227
Jo to je přesně ono co jsem myslel, bylo to sice jinak barevné ale tohle jsem myslel na to děrovaní. Netušil jsem že to nástroj pro včelaře.
Bych to okopíroval, vyrobil trochu masivnější, ale princip je dobrý.Ješte si to pohlednám. Díky za typ.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 5/8/2009
Příspěvky: 1,171
Dělal jsem si kdysi dávno podobný propichovák do stojanové vrtačky a vůbec se mito nepasovalo NoNoNo Možná jen na nějakou hodně slabounkou kůži .
Stát si za tím, co je správné, chce odvahu, ale není jiná cesta.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 1/14/2012
Příspěvky: 4,226
Přesně tak, šídlem je potřeba trochu vrtět, zvlášť u víc vrstev a ne to prorážet, kůže pak uhýbá, a dírky jdou křivě.
Lepší dobrý nůž než dvě špatné pistole.
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 8/31/2011
Příspěvky: 161
Bohužel Surgu a ostatní............ nefunguje. Strávil jsem dost času různými úpravami vlastní jehly, způsobem jak z jehly sundat již propíchlou kůži apod. Aneb pokud by někdo chtěl pokračovat v bádání přenechám za poštovné...........
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 3/28/2019
Příspěvky: 179
Já bych to rád urychlil, s kůží se pracuje tisíce let a stovky let jsou schopni lidé udělat mechanické pomůcky. Varianta, že někdo z Brumova-Bylnice nebo Vimperka vymyslí v roce 2019 máslostroj, který ulehčí práci je minimální. Už třeba proto, že malá stojanová vrtačka z Lídlu stoji 800 Kč a funguje. Dremel funguje, prostě rad plný kotel, stovky lidí šijí, všechno běží dál i bez nových vynálezů.
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 4/11/2019
Příspěvky: 227
Nefunguje to?? no to je dost škoda, přišlo mi to jako ideální řešení.
A v čem je ten hlavní problém??
Přemýšlel jsem, že bych si to vyrobil podobně akorát odost masivnější.

Už tu lidi psali o ruzných postupech, jak docílit toho, aby byl šev z obou stran pěkný a rovný. Je to hlavně o šikovnosti, zručnosti a dalších zkušenostech?? nebo na to někdo má speciální finty a pomůcky, které to obstarají??
Přemýšlím jak to dělat "snadno" a pěkně. Jasný, uplně snadno to nepujde. Když chci aby to za něco stálo musím tomu věnovat patřiční hodiny a úsilí.

Budu rád za další rady a postupy, díky.
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 5/5/2013
Příspěvky: 243
Já myslím, že se to tu už několikrát zmínilo. Je třeba označit steh z obou stran a píchat nebo vrtat taky z obou stran. Není to nic složitého. Jsou asi machři, kteří to umí perfektně jen z jedné strany, ale já jsem toho nikdy nedosáhl. Píchal jsem i vrtal pomocí vrtačky ve stojanu a stejně vždy (třeba jen jedna dírka) bylo něco křivě. A s tím šídlem ve vrtačce, velmi těžko se to vytahuje, stené to bude i s nějakým přípravkem a 100% souměrnost nakonec nebude!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 11/18/2017
Příspěvky: 534
Tak vodou by to asi šlo, ale ve sprše to nepůjde.. Laugh
https://m.youtube.com/watch?v=7tfv4AWNtiw&feature=youtu.be

EDIT: samozřejmě to neberte vážně.. Happy
..kdyby byli všichni stejný, byla by to pěkná nuda..
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/11/2006
Příspěvky: 1,555
Já to vidím tak, že je to hlavně o cviku a šikovnosti. Různé pomůcky třeba zvyšují efektivitu práce, ale pokud není um v rukách, které pomůcku používají, tak je to málo platné. Taky ne vždycky je žádoucí, aby šel otvor přesně kolmo k povrchu kůže, a pak je nějaký fixní úhel hrotu k prdu. Rukou tomu člověk může pomoct, aby dírka vyšla tam, kam potřebuje. A je jedno, jestli má v ruce šídlo nebo dremelku.

Osobně se ztotožňuju s tím, co na minulé stránce napsala Egilcambe. Ostré šídlo je k nezaplacení. Bohužel to, co se prodává je téměř nepoužitelné. Případně se to musí chápat jako polotovar, který si člověk musí dodělat. A je smutné, že se v kutilských obchodech za cenu kolem 250 korun nabízí jako šídlo něco na úrovni přiostřeného hřebíku. Z obchodu je to tupé, hrubý povrch a prostě to do té kůže nejde.

Problémy s propichováním silné vrstvy kůže (> 10 mm) mi zmizely ve chvíli, kdy jsem si kompletně vyrobil vlastní šídlo. Podle mě kosočtvercové šídlo nemá fungovat jako bodec, ale jako dýka, která kůži prořízne. Na to je ale třeba, aby mělo regulerní ostří, které řeže, a dobře vyleštěný povrch, aby se minimalizovalo tření. Pak jde do kůže překvapivě snadno a s dobrou kontrolou nad směrem.

Hroty do šídla mám vyrobené z kaleného drátu běžně dostupného v modelářských potřebách. Finanční náročnost zanedbatelná a výsledky oproti dostupné nabídce neporovnatelně vyšší
https://www.peckamodel.cz/519-3-0-ocelova-kulatina-prumer-3-0-x-1000-mm

Je to boj
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 11/14/2012
Příspěvky: 1,092
INMU, napsals to správně.
Špička kosočtvercového šídla drží směr a ty hrany prořezávají kůži. Navíc, když se na druhé straně mineš drážky, povytáhneš šídlo a uděláš dírku správně. Ta špatná dírka se sama zatáhne a není vidět. Což u vrtaných děr neplatí.
Jinak já pořád používám úplně první šídlo co jsem kdy vyrobil - z jehlového pilníku. Myslel jsem, že dlouho nevydrží, že ho zlomím. Happy Ale asi jsem měl štěstí na matroš, drží jako blázen a za ty roky jsem ho jednou trochu přebrousil a zaleštil.
L.
Prosím, pište mi na e-mail, ten čtu denně.:-)
Posláno:
Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 6/2/2014
Příspěvky: 148
Karel W napsal:
Když chci aby to za něco stálo musím tomu věnovat patřiční hodiny a úsilí.



A to je úplne celé. Nikto Ti nedá takú radu, že si ju prečítaš a pôjdeš ako píla. Všetko si musíš vyskúšať sám.
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 3/28/2019
Příspěvky: 179
Ono tady to používání kosočtverečných šídel a vůbec surové ruční práce, to je model, kdy se šily postroje, sedla a surové "sedlácké" věci, to co mělo 10mm nebo více bylo už něco, kde se sneslo ledacos. Dneska lidí chtějí steh jak od šicího stroje a to se nedá docílit, stačí se podívat na nějaké staré sedlo, tam (pokud to není pro císařovnu) je to ujeté půl centimetru sem, tam, prostě na nějaké kožené kapse je nepřesnost vedle nepřesnosti, ale zase je to bytelné a má to jiné výhody.
Mimochodem, já jsem to řešil tak moc, že jsem si na opakující se díly nechal udělat raznici včetně děr pro šití, takže za sekundu mám vysekané stehy a kdyby to dělal ručně, tak to dělám 20 minut. Bohužel to jde dělat jenom na opakující se díly, je to velmi drahé.
U ruční práce podle tloušťky volím buďto ražení z obou stran vidličkou a pak finální průraz šídlem (do tak 6-7mm), jak to má více, tedy vlastně všechny pouzdra na nože, protože tam mám 2x 4mm + 4mm ochrana šití = 12mm a to už je na Dremelku. Pouzdra takto dělaná mají mnoho vad, třeba "střih" nejsem schopen to udělat přesně, ale s kvalitou šití a úpravou kůže problém nemám. Snesl bych 100hodin kurzu na střih a návrh.
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 3/28/2019
Příspěvky: 179
Ještě nevýhoda - pokud je "trasa" delší, tak i když použiji vidličku, tak se stane, že po nějakém úseku, třeba 5-8cm se nedaří docílit souměrnost naklepnutí vidličkou z obou stran, takže to naklepnu pouze rámcově (abych to mohl orpavit) a po tak 5cm udělám kontrolní díry durch (a někdy to přes ně sepnu tlustou tupou jehlou), prostě každý si to nějak vyřeší. Většinou ale takto udělam každou 10 díru kontrolní a zbytek už dělám úplně odděleně, každý díl prorážím samostatně.
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 10/27/2009
Příspěvky: 305
To Karel W:

Já bych za tím fakt nehledala složitosti. Nemám toho našitého extrémně hodně, ale když mě kamarád učil sedlářský steh, tak do mě hučel, že je to jenom o technice a trpělivosti cvičit. On sám prošije ručně v koníkovi i přes 20 mm. Moje pouzdra na sekery mají šev běžně +/ - 10 mm, a propichuju to šídlem dlouhým 27 mm. Pořiď si koníka, pořádné ploché šídlo a zkoušej. Napoprvé to nebude ono, ani napodruhé, ale časem to povolí. Nemusíš spěchat, já jsem první pouzdro na nůž, které nemělo křívý šev, sešívala po chvilkách celý víkend....


Egilcambe vložil tyto přílohy:
DSC00547.JPG_big.jpg.jpg
DSC00697.JPG_big.jpg.jpg


Kráčím, tedy jsem.
Facebook mi byl zablokován, takže FB stránka Lesní želvy už nebude aktualizována.
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 5/3/2015
Příspěvky: 457
No, já mám na šití kůže svůj způsob, většinou dělám pouzdra na nože 3 nebo 4 mm + 3 mm protiprořez, takže 9, popř 11 mm celkem. Většinou si počlivě nůž oměřím pomocí proužku kůže dané tloušťky a pečlivě si udělám šablonu na papír, když jsem s návrhem spokojen, tak vystřihnu a skusím přehnout (zlehka). Pokud vypadá pouzdro dobře, obkreslím šablonu na kůži a vyřežu. Následně odstřihnu z šablony okraj (rezerva na steh) a tento okraj obkreslím na štípenku, z níž vyřežu protiprořez. Protiprořez nalepím na jeden okraj pouzdra. Potom opatrně namočím hřbet pouzdra, ohnu, protiprořez natřu lepidlem a pečlivě ohnu hrany k sobě a přitáhnu svorkami ke stolu přes pravítko položené přes horní hranu. (Tedy vrstvení: stůl-pouzdro-lepidlo-protiprořez-lepidlo-pouzdro-pravítko. Namáčím pouze hřbet pouzdra, aby se pravítko neobtisklo do kůže.

Po uschnutí zarovnám, ohranuji, vytlačím drážku z jedné strany, naznačím steh a pak steh ručně vrtám levnou mikrovrtačkou (podobné dremelce). Jde to udělat celkem kolmo a pokud má člověk grif je to rovnoměrné. poté přes předvrtaný steh vytlačím drážku na zadní straně, čímž se víceméně srovnají případně nerovnosti. Chce to celkem praxi, ale je to rychlé a výsledek uspokojivý.

Například zde je pouzdro ze 4 mm kůže, přes 40 cm stehu s roztečí 5 mm touto metodou. Přední strana drážka měřená, zadní tak jak to vyšlo. Jak jsem psal, drážky tlačím. Ale trvá naučit se to vrtat rovně (mně tak 3-5 pouzder)


honzajbanzaj vložil tyto přílohy:
IMG_4209.JPG.jpg
IMG_4210.JPG.jpg


,,Všeliké kvaltování pro hovada jest"...J. A. Komenský; Nechceš-li vyrobit svůj 20. nůž, nevyráběj ten 1.!
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 1/23/2007
Příspěvky: 1,421
gentlemani, mate nekdo zmakly ten protiprorezovy kus udelat tak aby drzel ploskou plochu za fazetou a ostri bylo ve vzduchu?
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Vaše připomínky pište na support@knife.cz Powered by Progris