Fórum
Svařování uhlíkové oceli Možnosti
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 12/30/2004
Příspěvky: 139
Lze běžnou elektrickou svářečkou přivařit k (nekalené) 14260 závitovou tyč pro stažení kožené rukojeti? V tabulkách je tento materiál uváděn jako nesvařitelný. A nebo je lepší tyč napájet mosazí po kalení, ale to mám zase strach abych při pájení kaleného materiálu nedělal zbytečně vnitřní pnutí v oceli.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 1/23/2002
Příspěvky: 766
Podle mých zkušeností je ocel 14260 na rozdíl od jiných ocelí s vyšším obsahem uhlíku poměrně dobře svařitelná. Aspoň mi ještě nikdy ve sváru nepraskla, a že byly často i v dost exponovaných místech.
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 1/27/2004
Příspěvky: 497
vrabi napsal:
Lze běžnou elektrickou svářečkou přivařit k (nekalené) 14260 závitovou tyč pro stažení kožené rukojeti? V tabulkách je tento materiál uváděn jako nesvařitelný. A nebo je lepší tyč napájet mosazí po kalení, ale to mám zase strach abych při pájení kaleného materiálu nedělal zbytečně vnitřní pnutí v oceli.
Možné riešenie by bolo, nechať krátky tŕň, pozdĺne ho navŕtať a narezať závit. Dnu nakrútiť závitovú tyč poistenú lepidlom.
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 11/11/2001
Příspěvky: 333
tak já dokonce z 14260 vařil prasklej meč na blbnutí a drží to jak sviňa Wink ale jestli to chceš udělat pořádně tak to krapet před svářenim předehřej a chladnout to nechtřeba v popelu nebo suchym písku..... good luck!Happy
Pochybnosti jsou otcem vynálezu. - Ambrose Bierce
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Emeritní moderátor
Připojený: 9/19/2005
Příspěvky: 4,349
já toto vařím s CO2 a zatím drží všechno
Boj s lidskou blbostí se nedá vyhrát, ale člověk nesmí přestat bojovat, protože by jinak blbost zaplavila svět. (Jan Werich)
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 12/14/2005
Příspěvky: 942
Co vím, tak se čepele na meče a kordy určené k šermování vyrábí hlavně z 14260 a když se to někde v řapu zlomí, tak se tam vybrousí V a navaří se novej konec CO čkem a valí se dál, toť moje zkušenost "šermíře"......
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 11/1/2004
Příspěvky: 1,442
Prodávaj elektrody na vysokopevnostní a namáhané spoje.Označení nevim, ale vařil sem s nima prasklí péra z bucharu a beží jako nový.
s železem to je jak plastelínou
Posláno:
Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 2/28/2006
Příspěvky: 81
Ja mám zvarenú sekeru, neviem síce aký to je materiál a ako je to zvarené, ale dal ju zvariť ešte moj dedo a už to je dobrých 20rokov.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/26/2003
Příspěvky: 7,592
Svařuju to nerez elektrodama,výborné jsou švédské.
Udělejte co můžete, s tím co máte, tam kde jste.
(Theodore Roosevelt)
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/8/2008
Příspěvky: 636
Drobnost: Pokud musíte vařit a nechcete si moc poprskat povrch, osvědčil se kus něčeho nekovového, s dírou o něco větší než svár (například stará kožená rukavice).
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 7/22/2004
Příspěvky: 247
Cogito napsal:
Drobnost: Pokud musíte vařit a nechcete si moc poprskat povrch, osvědčil se kus něčeho nekovového, s dírou o něco větší než svár (například stará kožená rukavice).

Pokud chcete svařovat a moc si nepoprskat povrch, stačí nemít elektrodu daleko od svařovaného materiálu. Prská to právě kvůli tomu, že se lidi bojí cpát elektrodu do sváru, aby se jim nepřilepila, a radši ji drží výš... Nebo mluvíš o něčem jiném?
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 5/10/2002
Příspěvky: 5,275
Existují i spreje, kterými okolí sváru postříkáš a prskající kuličky se nepřilepují.
pro více info a dostupnosti našich nožů mrkněte na naše stránky, díky
dohnalknives.com
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 1/14/2007
Příspěvky: 2,519
Pokud si vzpomínám, topenáři používali při opravách topení v bytě, mokrý hadr.

Když něčemu věnuješ dostatek času, budeš v tom MISTR. Pokud nejsi blb.
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/8/2008
Příspěvky: 636
Kruha napsal:
Cogito napsal:
Drobnost: Pokud musíte vařit a nechcete si moc poprskat povrch, osvědčil se kus něčeho nekovového, s dírou o něco větší než svár (například stará kožená rukavice).

Pokud chcete svařovat a moc si nepoprskat povrch, stačí nemít elektrodu daleko od svařovaného materiálu. Prská to právě kvůli tomu, že se lidi bojí cpát elektrodu do sváru, aby se jim nepřilepila, a radši ji drží výš... Nebo mluvíš o něčem jiném?


Jasně. Díky za připomenutí (oblouk akorát jsem považoval za samozřejmost (Některé elektrody umožňují vařit pod struskou, ty téměř neprskají.)). Já měl na mysli ohrozit poprskáním pouze nezbytně nutný prostor. Bohužel jediná kulička nebo prskanec si vybere místo kde tě nas* nejvíc (v dutém výbrusu vyleštěné čepele a pod). U CO2 (i když má jinak mnohé výhody) je to ještě horší.

Mokrý hadr je fajn. Používám. Pozor na vodu ve sváru a u křehčích materiálů na tepelné rozhraní (vzniká pnutí).

Lze použít i kobercovou lepenku.
Kaolin a směsi používané japonckými kováři na ochranu při kalení jsou dost exotika.

Podobné techniky nejvíc využijete při opravách, pokud výroba probíhá bez problémů neměly by být potřeba.
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/8/2008
Příspěvky: 636
Petr Dohnal napsal:
Existují i spreje, kterými okolí sváru postříkáš a prskající kuličky se nepřilepují.


Silikonový olej a podobné používané při svařování CO2 (chtějte prostředek na ochranu hubice, je i jako tekutina do rozprašovače). Rozhodně to pomáhá a kuličky se nelepí (skoro). Na leštěném povrchu bohužel zůstanou po kuličkách flíčky.

Rozhodně to není vyhozená investice.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/13/2010
Příspěvky: 1,436
westy napsal:
já toto vařím s CO2 a zatím drží všechno

zdravim mam prozbycku mam zbytky 19573 a rad bych znich jeste neco udelal muzu na to navarit imbusovi sroubek obic??nebude to delat neplechu pri kaleni predem diky ivan78
bolest je slabost jenž opouští tělo
tel. 608080723 :-D
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/8/2008
Příspěvky: 636
ivan78 napsal:
westy napsal:
já toto vařím s CO2 a zatím drží všechno

zdravim mam prozbycku mam zbytky 19573 a rad bych znich jeste neco udelal muzu na to navarit imbusovi sroubek obic??nebude to delat neplechu pri kaleni predem diky ivan78


Pokud je ten šroubek na rukojeť, tak bych ho vařil až po zakalení a třeba do drážky. Místní popuštění bude spíš výhodou (menší křehkost). Kromě zvláštních případů jsem se snažil svár nekalit tak nevím.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/13/2010
Příspěvky: 1,436
Cogito napsal:
ivan78 napsal:
westy napsal:
já toto vařím s CO2 a zatím drží všechno

zdravim mam prozbycku mam zbytky 19573 a rad bych znich jeste neco udelal muzu na to navarit imbusovi sroubek obic??nebude to delat neplechu pri kaleni predem diky ivan78


Pokud je ten šroubek na rukojeť, tak bych ho vařil až po zakalení a třeba do drážky. Místní popuštění bude spíš výhodou (menší křehkost). Kromě zvláštních případů jsem se snažil svár nekalit tak nevím.

aha ikdyz je to pulzem????
bolest je slabost jenž opouští tělo
tel. 608080723 :-D
Posláno:
Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 4/11/2019
Příspěvky: 130
Chtěl bych se zeptat na zkušenosti s navařovaním. K čemu jste dospěli.
Chtel bych si udělat nějaké nože se staženou rukojetí. Tedy na čepel, trn bych dovařil kousek nerazové zavitovky. Vařil bych to tigem. Podle toho co tu píšete je to lepší až po kalení. Trochu se bojím toho zahřátí hotové čepele, kterou bych chtěl také z nějaké nerezovky, práškovky.
Díky za vaše zkušenosti.
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Vaše připomínky pište na support@knife.cz Powered by Progris