ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
Pospa Možnosti
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 11/23/2010
Příspěvky: 2,637
Ještě fotky futra a DUBĚNKY na denním světle. Snad budou lepší (no nevím) a tolik to nezkresluje barvy.


Pospa vložil tyto přílohy:
DSC_8475.jpg.jpg
DSC_8476.jpg.jpg
DSC_8478.jpg.jpg
DSC_8479.jpg.jpg


chybama se člověk učí- BLBEC VLASTNÍMA
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/31/2006
Příspěvky: 4,806
venku foť ve stínu, budeš mít světlo se kterým fotím já :)
SHÁNÍM CHCÍPLÝ PLAZY KE ZPRACOVÁNÍ KŮŽE
... TOMASRUCKER.com ... KOVANYNUZ.cz ...
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 11/23/2010
Příspěvky: 2,637
TRMAN napsal:
venku foť ve stínu, budeš mít světlo se kterým fotím já :)


Díky za radu. Jsem prostě levej i na foceníHappy , Žádnej velkej umělec už ze mě hold nebude Grin

ještě jedno futérko na sluníčku a pak už brácha s větší ségrou ve stínu Happy .

OČKO a DUBĚNKA spolu, než se navždy rozutečouSad

Večer půjde DUBĚNKA do aukce


Pospa vložil tyto přílohy:
Snímek_009.jpg.jpg
Snímek_011.jpg.jpg
Snímek_012.jpg.jpg


chybama se člověk učí- BLBEC VLASTNÍMA
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 8/14/2013
Příspěvky: 7
Futro se ti zase moc povedlo. Nedokážu pochopit, jak člověk, který nikdy nedělal s kůží, dokáže dělat tak pěkná a funkční pouzdra. Doufám, že nějaký pěkný uděláš i pro mě.Laugh
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 11/23/2010
Příspěvky: 2,637
Tak jsem dnes vyzkoušel nového pomocníka. Maká parádně Ok .Kalil jsem největší čepel co jsem zatím udělal Happy a už se to peče v troubě Grin


Pospa vložil tyto přílohy:
Snímek_002.jpg.jpg
Snímek_003.jpg.jpg


chybama se člověk učí- BLBEC VLASTNÍMA
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 11/23/2010
Příspěvky: 2,637
10. dokončený a zároveň první kožeňák -"TEN"


Soused povídá, ať udělám konečně NŮŽ, takovej jako pro chlapa.Grin Grin Grin
TENa jsem opět udělal z 312. Na tak velký nůž by byla asi lepší pérovina, ale co jsem ho zatím testoval, tak bez problémů. Možná proto, že jsem parcialně zakalil do oleje jen ostří a zbytek jsem nezanořoval vůbec a nechal pomalu vychladnout. Někdy to tak dělám i u menších čepelí, které někdy kalím do vody. Zatím jsem s tím problém neměl.


405 mm. i s matkou (398 mm. s otcem Happy )
270 mm. po záštitu
128 mm. ručka
6 mm. tloušťka
50 mm. v nejširším místě
620 g.

výbrus konvex
kování kostrukčka10 mm., pomláceno, patinováno, docela se povedlo napasovat otvor na čepel- trn nezúžuju.
19 312 parciálně kaleno do oleje, několik linek hamonu, které na této oceli používáním bohužel vezmou za své, ale je to nůž na práci
montáž na trn s matkou s očkem, lepeno UHU epoxidem
ručka kožená z 6 mm tlusté řemenice ze 100 let starého mlýna bohužel určeného k demolici
kůže lepená epoxidem, ošetřená rozehřátým voskem- dokud vsakovala, 100letá kůže krásně zčernala. Díky za radu TMANOVI ( TENhle nožík by se ti mohl tvarem líbit).

Pokusím se nějaké fotky, ale byla už skoro tma, tak SRY. A nějak nebyl čas TENa na focení nablejskat Grin
Díky za zhlédnutí, komentáře kritiku.


Pospa vložil tyto přílohy:
4.jpg.jpg
2.jpg.jpg
6.jpg.jpg
DSC_4748.JPG.jpg
DSC_4750.JPG.jpg


chybama se člověk učí- BLBEC VLASTNÍMA
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 12/5/2011
Příspěvky: 368
Nooo, tak tohle je nejlepší, co jsem o Tebe viděl. Gratuluju a jen tak dál!
RAVENCZ
Běhám, dokuď můžu
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 11/23/2010
Příspěvky: 2,637
ravencz napsal:
Nooo, tak tohle je nejlepší, co jsem o Tebe viděl. Gratuluju a jen tak dál!


Někdy se stavím, budeme testovat Wink

Zatím jen tak decentně , blbě se materiál drží, nůž perfektně Grin a byla tma.
odvětvení tůje i s polovinou kmínku
proklad z hráně 20 x 30
palubka 19x 120
velkej nůž-velká depilece Grin


Pospa vložil tyto přílohy:
8.jpg.jpg
22.jpg.jpg
11.jpg.jpg
44.jpg.jpg


chybama se člověk učí- BLBEC VLASTNÍMA
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/31/2006
Příspěvky: 4,806
jo tak to je taky sympaťák
SHÁNÍM CHCÍPLÝ PLAZY KE ZPRACOVÁNÍ KŮŽE
... TOMASRUCKER.com ... KOVANYNUZ.cz ...
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 1/14/2012
Příspěvky: 4,223
Tak ten se ti moc povedl Applause
Lepší dobrý nůž než dvě špatné pistole.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 11/23/2010
Příspěvky: 2,637
Hoochie napsal:
Tak ten se ti moc povedl Applause


Moc děkuji.
Jen mi něco říká, že 6 mm konvexu v uhlíkovce není ten správnej kuchyňák Grin

ale na rozdíl ode mne ani tam nezklamal


Pospa vložil tyto přílohy:
55.jpg.jpg


chybama se člověk učí- BLBEC VLASTNÍMA
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 12/5/2011
Příspěvky: 368
Dneska se Pospa stavil u mně doma, aby mi ukázal "10". I když jsem nic nesekal, nůž se drží perfektně, navoskovaná kůže krásně voní novotou a "lepí" tak akorát. Už se těším na menší kudlu do páru k tomuhle, jen tak dál...Ok
RAVENCZ
Běhám, dokuď můžu
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 8/14/2013
Příspěvky: 7
Včera mně POSPA také poctil návštěvou. ''10" je kus železa, padne do ruky jako ulitá. Vosk ještě trochu lepil. Několik klacků jsem si přesekl ... masakr... Neklouže a kůže neuvěřitelně tlumí otřesy. PARÁDA, každý nový kousek je povedenější......velká poklona.....Happy
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/22/2005
Příspěvky: 7,436
Kudly bezva, jen by to chtělo podchytit to kalení..je škoda mít pořádnej kus čepele nebo hrot měkej. Když se nepodaří, je lepší to vyžíhat a překalit, než to dodělávat s touto vadou Happy
Už nebudu nic dokazovat ani srovnávat: mým úkolem je tvořit.....
- William Blake
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 11/23/2010
Příspěvky: 2,637
želva napsal:
Kudly bezva, jen by to chtělo podchytit to kalení..je škoda mít pořádnej kus čepele nebo hrot měkej. Když se nepodaří, je lepší to vyžíhat a překalit, než to dodělávat s touto vadou Happy



Ahoj ŽELVO, máš pravdu, většinou se mi nějak nepovede dotáhnout hamon až na prdelku. I když se snažím na prdelce chladit nejvíce. Na DUBĚNCE se mi to už celkem povedlo, alespoň u linky, která byla přesně na čáře zanoření. Když více leptnu TENa, tak jedna linka taky vyleze až na prdelku a pak pokračuje až skoro na hřbet a ztratí se v tom pobouchaným. Zanořoval jsem víckrát a takhle leptnuté jsou vidět i jiné linky. I když na tomhle noži se to stejně brzo odře. Některé čepele jsem kalil na několikrát, tak jak říkáš. Po zakalení a vychladnutí vždycky zkouším sekat do kousku železa (svěráček už je moc posekanej). Zkouším kalení od špičky po prdelku. pokud se objeví zuby, kalím znova. Po popuštění sekám do železa zase, případně jdu kalit znova. Na ostří je zatím ploška cca 1 až 0,4 mm. Zoubky se mi neobjevují a po přebroušení plochy výbrusu a leptnutí hamon někdy končí před prdelkou. Schválně sekám i tam, kde není hamon, ale zoubky nic. Většinou jemně sekám i po vytvoření fazetky po nejhrubším brusu, ale opravdu jemně. Nevím, jestli to není jen kosmetická vada u té 312( ale jsem amatér a vůbec tomu nerozumím). Bylo pro mě důležitější, že to drží ostří, neštípe se. Nechtěl jsem, aby mi to popraskalo, nebo se zkroutilo.
Co jsme kalili RAVENOVU kudlu, tak sekání do železa v pohodě, hamon se mu po leptu ukázal jen trochu a cca na 1/3 čepele. Nabrousit fazetka mu po popuštění prý skoro vůbec nešla, ostří to drží.
Můžu ti slíbit, že se budu snažit to zlepšit. Jsou to mé první pokusy a jedu metodou pokus omyl. Chystám se zkusit jiný matroš, tak uvidíme.
Zkusím hodit video jedné menší čepelky a sekání do konstrukčky, kterou jsem kalil spolu s Duběnkou 19 312 do vody na hamon. Tady sekám docela dost. Je to z malého foťáčku, tak uvidíme co uvidíme.
Tam mi nejde vložit video aby se dalo přehrát přímo. Návod na předchozí stránce jsem asi nepochopil Grin

http://www.youtube.com/watch?v=b0tC5cM4tkE



stále nic, tak mi to sem snad někdo dáWink
Pro ty nechytré jako já vložit adresu mezi závorky Grin




chybama se člověk učí- BLBEC VLASTNÍMA
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/22/2005
Příspěvky: 7,436
Mě nic slibovat nemusíš Laugh Je vidět že se s tím zdatně potýkáš takže závazek jsi dal sobě... Ona stabilka není úplně vhodná pro parciální kalení.část mimo hamon jistě něco vydrží ale není to úplně ono.. Mnohem snadněji to jde s nízkoprokalitelnými ocelemi jako je třeba 19 191...Pokud kalíš v ohni je dobrý se věnovat ze začátku jedné oceli, jedné disciplíně a tu plně ovládnout, pak zkusit další..Na kalení je dobrá absolutní tma a klid, pokud možno sám. Tak se člověk dobře soustředí a vidí co dělá. Pokud se ti nezdá prohřev, nech vychladnout do ztráty barvy a zkus znova...Happy
Už nebudu nic dokazovat ani srovnávat: mým úkolem je tvořit.....
- William Blake
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 11/23/2010
Příspěvky: 2,637
želva napsal:
Mě nic slibovat nemusíš Laugh Je vidět že se s tím zdatně potýkáš takže závazek jsi dal sobě... Ona stabilka není úplně vhodná pro parciální kalení.část mimo hamon jistě něco vydrží ale není to úplně ono.. Mnohem snadněji to jde s nízkoprokalitelnými ocelemi jako je třeba 19 191...Happy


Jo,už tady mám kousky 191.Jen si je musím nechat rozkovat. 10X20X500 mm na tý moji minikovadlince s pidivíhní to asi nedámSad . Ale nějak se s tím poperu. Jinak dík.
chybama se člověk učí- BLBEC VLASTNÍMA
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 8/14/2013
Příspěvky: 7
Pospa u nás na zahradě - sekal klacky a dělal nepořádek na trávníku...... SYČÁÁÁK.......
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 8/14/2013
Příspěvky: 7
Ještě fotka.


Blueberry vložil tyto přílohy:
ježek.JPG.jpg

Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 11/23/2010
Příspěvky: 2,637
Blueberry napsal:
Pospa u nás na zahradě - sekal klacky a dělal nepořádek na trávníku...... SYČÁÁÁK.......


Příště jdeme něco přeříznout- teda přeseknout Grin do lesa.
Abychom neměli bordel na zahradě Grin
chybama se člověk učí- BLBEC VLASTNÍMA
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Vaše připomínky pište na support@knife.cz Powered by Progris