ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
Povrchovky - patina, struktura, pískování, barvení, DLC, ELOX atd. Možnosti
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 1/9/2012
Příspěvky: 2,099
Vím Tome uplně přesně jak to bolí. Provedl jsem už pár pokusů s finišováním ručně kamenama a myslím, že je to lepší a rychlejší jak smirky. Určitě objednám keramický kameny od jan03 v dostupných hrubostech a budu zkoušet dál. Ale myslím, že tudy by cesta mohla vést.
KONTAKT JEN MAILEM!!!!!!!! na PM nebudu více reagovat.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/31/2006
Příspěvky: 4,806
no já už čepel zahodil a jestli to bude i na ostatních tak jich zahodím ještě 10 a to bude znamenat že zahodím i brusku a všechny krámy a vyseru se na to nadobro

tohle mě tak nebaví že bych s tím praštil, udělal sem jich desítky a leštění mě sralo pokaždý

tady na tý čepeli ale prostě není proveditelný už
SHÁNÍM CHCÍPLÝ PLAZY KE ZPRACOVÁNÍ KŮŽE
... TOMASRUCKER.com ... KOVANYNUZ.cz ...
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 4/7/2010
Příspěvky: 291
Taky mi to dělalo. Změnil jsem technologii a už to nedělá.

Popíšu jak to dělám.

Před kalením nechávám na ostří 1,5-2mm. Nahrubo, klidně P36 pásem. Zakalím, po kalením dodělám výbrus. Po kalení používám P60. Točky kolem 32metrů za sekundu.

Potom du na jemnější, používám trizact P120 (Nepamatuju si jak je to s tím A značením, budu to psát prostě v P) S točkama tu zhruba na 28m/s.

Pak P240 trizact. Cca 23m/s.

Poslední trizact P600. Tam už du na nějakých 15-18m/s. Každá ocel de jinak, chce to tu rychlost uzpůsobit.

Pak pokračuju občas nejjemnější skočbrajtem nebo du na šmirgly. U šmirglů začíná na P240 a končím P1200-2500. Podle typu čepele, materiálu a tak.

Leptá v 20proc. chloridu. Po asi 10minutách to vytáhnu a šmirglem na gumové podložce to přesmirkuju. Zas 10minut v kyselině, vytáhnu a jemnější šmirglem na gumě přesmirkuju. U damašků končím na P2500 (jemnější neseženu u nás, kdyby měl někdo e-shop s těmahle jemnýma šmirglama budu rád Happy ) Jak doleptám tak jenom přešmrdlám p2500 v ruce. Poctivě. Pokud vím že kudla nebude v zápřahu s potravinama nebo je to vytrínovka, napaplu rychločerněním na zbraně a přešmrdlám P2500 na gumě. Ale když si člověk vychytá oceli ani to není potřeba.

Skoro všechny poslední nože (Zhruba od prosince) Takto dělám a rejhy nikde. Trochu jsem si načetl, inspiroval se a známý nožíři to tak dělaj a funguje to. Zkuste si na youtube vyhledat videa od Nicka Wheelera. Má tam o šmirglování jedno video, pěkně to tam ukazuje Happy

u ručního šmirglování používám od P240 do P600 tvrdou podložku ( Kus zbroušené nerez pásoviny. On P600 vejš na ni doporučuju nalepit kousek tvrdé gumy, de to líp.

Tak nějak takhle to dělám já.
Prosím o emaily na kovarna.drak (zavináč) gmail (tečka) com. Ne na ten tlačítkový.
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 4/7/2010
Příspěvky: 291
Jo, a zásadní věc, šmirgly nenamáčím. Stříknu na čepel WDčko. Přijde mi že to prostě líp bere.

De to poměrně dobře. Malá čepel cca 4hodiny.
Prosím o emaily na kovarna.drak (zavináč) gmail (tečka) com. Ne na ten tlačítkový.
Posláno:

Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 1/5/2012
Příspěvky: 16
Ahoj,
neporadili by jste mi prosim nejaky lak, nebo jinaou povrchovovou upravu na med? Chtel bych udelat kamaradce sponu do vlasu, ale zatim mi med hodne rychle zachazi a je z toho neco tmaveho, ne moc pekneho.

Moc dekuju
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/24/2006
Příspěvky: 2,499
Vyleštit, natřít /stříknout/ bezbarvým lakem - kdysi jsem takhle "stabilizoval" mosaz, tak snad to pomůže..
Veslař se může třeba udřít - je-li kormidelníkem blb, loď stejně popluje špatným směrem.
Svobodu, spravedlnost nebo meč!!!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/9/2002
Příspěvky: 4,485
Rozhodně to nezapomeň po vyleštění před lakováním odmastit - leštící pasty bývají mastné a lak nedrží. Existují speciální laky - C1019/0000 - Lak na mosaz a tombak , nebo C1005/0000 - Lak nitrocelulózový zaponový na kov.
Posláno:

Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 1/5/2012
Příspěvky: 16
Moc dekuju za odpovedi. Zkusim koupit ten lak na mosaz a vrhnu se na to Happy
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 6/15/2014
Příspěvky: 138
zdravim osadenstvo..
vedel by mi niekdo poradit s tym ze chcem dat opieskovat cepel z N690 a neviem ci na to je dobra pieskovacka pouzivana v kamenarstve...a pripadne ze by sem niekdo vlozil detailnejsie foto tejto povrchovky..diky moc
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 6/30/2006
Příspěvky: 3,772
Pieskovacka asi vhodna bude dolezitejsie skor bude ake brusivo pouzivaju (hrubost zrna). Najlepsie si vyskusat na kusku nejakej ocele a uvidis ci ti to bude vyhovovat.
1 ovečka, 2 ovečky, 3 ovečky, 4 ovečky, 5 .... teraz tu bola !!!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/27/2009
Příspěvky: 2,502
thorS napsal:
zdravim osadenstvo..
vedel by mi niekdo poradit s tym ze chcem dat opieskovat cepel z N690 a neviem ci na to je dobra pieskovacka pouzivana v kamenarstve...a pripadne ze by sem niekdo vlozil detailnejsie foto tejto povrchovky..diky moc

Neviem aku maju (hlavne piesiok hrubost a druh zrna)
ale ten kto to bude robit (a ty tiez) musi ratat s tym ze tu cepel bude krivit respektíve rovnat tym ze ju pieskuje cize ju musi rovnomerne pieskovat z jednej aj druhej streny , aby ti ju nevratil prehnutuSurprised , co sa da opravit dalsim pieskovanim
A detajlny zaber??? Ta povrchovka zalezi veeeelmi na tom piesku cize ako vravi baca kusok na probu a uvydis
Posláno:

Admin
Skupiny: Admin
Připojený: 7/16/2001
Příspěvky: 1,194
N690 půjde pískovat v pohodě - potom záleží už jen na tlaku a pískovacím médiu - já používám tato http://www.uni-max.cz/abr-material-1-kg/abrazivni-materialy/piskovani/
.
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 6/15/2014
Příspěvky: 138
diky moc..tak zas budem testovat co to spraví Happy
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 6/15/2014
Příspěvky: 138
este otazocka Happy neni 14260 nachylnejsia na koroziu po pieskovani??nerezovka nema chybu po opieskovani ale mam rozrobene nejake cepielky z pruzinovky a neviem co to urobi..diky za odpoved..
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 6/30/2006
Příspěvky: 3,772
Na pruzinu mi najlepsie funguje lept. Na povrchu sa vytvoria sulfidy (alebo cosi take) a to trochu brani korozii.
1 ovečka, 2 ovečky, 3 ovečky, 4 ovečky, 5 .... teraz tu bola !!!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 1/8/2010
Příspěvky: 2,028
Po kyselině chlorovodíkové mi to někdy rezavělo, po Coca Cole nikdy. Takže vyleptat (nebo opískovat) a nechat přes noc v cole (kys. fosforečná).
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 6/15/2014
Příspěvky: 138
Vyzkusam...díky
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/27/2009
Příspěvky: 2,502
Kabík napsal:
Po kyselině chlorovodíkové mi to někdy rezavělo, po Coca Cole nikdy. Takže vyleptat (nebo opískovat) a nechat přes noc v cole (kys. fosforečná).

Ja po kazdom lepte (chlorid zelezity , kyselina. dusicna alebo chlorovodikova ) cepel oplachnem vodou a potom poriadne vymacham v "sodabykarbona", co sa pouziva do pecenia alebo na zaludocnu kyselinu.
Mam to rozrobene (tusim 3 kelimky) v takej 5L bandaske od destilky z odrezanym vrchom a ram len cepel ponorim a riadne vysucham= neutralizujem vpliv kyseliny potom utrem a nic nerezne
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 6/15/2014
Příspěvky: 138
poradi mi niekdo ako na povrchovku ,,acid stonewash,, na fore som nic nenasiel a na nete su info v angline a s tou sa moc nekamaratim Happy diky
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 6/17/2010
Příspěvky: 3,043
thorS napsal:
poradi mi niekdo ako na povrchovku ,,acid stonewash,, na fore som nic nenasiel a na nete su info v angline a s tou sa moc nekamaratim Happy diky


Acid je snadný.

Vemeš čepelku.Odmastíš např. benzínem a vytřeš ubrouskem,nebo papírovým kapesníkem.Na deset minut jí ponoříš do chloridu.Teplota cca 60 stupňů.
Čepelka je černá.Opláchneš ve vodě a umeješ jí mejdlem.
Mrskneš jí do kamenů omlít.Dobu nepovím.Záleží na tvrdosti ocele.
Většinou tak dva lahváče Laugh Laugh Laugh vyndám jí a když se mi to omletí líbí tak hotovo.Vlastně dle očnice.Ok
Drobné nedostatky jsou známkou kvalitní ruční práce.
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Vaše připomínky pište na support@knife.cz Powered by Progris