Fórum
Leptání D2 II. Možnosti
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 6/25/2007
Příspěvky: 42
Ahoj. Mám dotaz chtěl bych vyleptat D2 nějak takle: http://www.jatagan.eu/tutorials/jj-blade.htm ale nepochopil sem jesli to vyleptává damašek nebo jesli má taky obyčejnou ocel. Máte podobný skušenosti ?? Nejáký nápady rady, jaký chemikálie použít atd...... Díky za každou radu..

Tomáš Nečas
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/5/2005
Příspěvky: 6,550
Pokud chceš leptat D2 damašek z ní nevyleptáš,nejlíp v chloridu železitým,ale vždy jen zvýrazníš sestoupené karbidické shluky.Takový to žilkování co se ti objeví po leštění.Vypadá to podobně jako kresba na wootzu.
EDIT:Doporučuju prostudovat vlákna,tohle už se tu probíralo celkem důkladněWink
Neposílejte mi prosím PM,ale mejly.Na PM nereaguji z důvodu rozstrkané korespondence.Díky L
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 7/16/2007
Příspěvky: 120
Mě se docela dobře na leptání osvědčila kombinace kyseliny chlorovodikove a peroxidu vodiku, kyselinu staci naredit tak na 10-15% a peroxidem jen upravovat rychlost reakce, ale opatrně protože je to dost exotermní a když se to přežene tak to i vře, doporučuju chlazení. Je to poměrně rychlé a všechny chemikalie jdou bez problemu koupit, jo a na jakekoliv ředění a tak používat jen dest. vodu.
Ten kdo má plné ruce žrádla nemůže vzít rozum do hrsti.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 5/16/2007
Příspěvky: 893
Naware napsal:
Mě se docela dobře na leptání .....

ano aj ja som to skusal ale je lepsie leptat dlho a pomaly mas to viac pod kontrolou a zda sa mi ze ked to leptas pomalsie aj to krajsie vylepta
nerobím: výkovky , polotovary a samotné čepele , tepelne nespracovávam a ani neosádzam vami dodané čepele, nešijem púzdra na cudzie nože
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Moderátor
Připojený: 12/20/2005
Příspěvky: 6,455
leptal jsem D2 a povrch nebyl nic úžasného.. osobně bych to neleptal..


Samurai vložil tyto přílohy:
matny.jpg.jpg

Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 7/11/2007
Příspěvky: 410
Mě se to leptání líbí, jde to i se 17029? A když bych chtěl třeba jen část, stačí zbytek zakrýt, nebo je lepší všechno a pak až na ten kousek obrousit?

V této místnosti je místo jen pro jednoho Boha a ten váš to není! Walter Bishop
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 7/16/2007
Příspěvky: 120
Ja jsem zkousel leptat ruzne cepele uz hotovych nozu a zkousel jsem se i ptat co se dela nejlip a obecne plati ze cim vic uhliku v cepeli tim cernejsi je barva. Docela slusne sla videt treba nerezovka. A s tim peroxidem to jde taky zvladat pomalu, jednoduse ho tam das jen trochu a ten proces je intenzivnejsi.
Ten kdo má plné ruce žrádla nemůže vzít rozum do hrsti.
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 7/16/2007
Příspěvky: 120
Jo a jeste pozor, kamara si takhle taky leptal cepel, chytla super cernou barvu ale spatne si zakryl chromovou zastitu a ma na jinak peknem bojovem nozi ruzovou zastituLaugh
Ten kdo má plné ruce žrádla nemůže vzít rozum do hrsti.
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 1/23/2005
Příspěvky: 970
mě to hodilo pěknou kresbičku do woodzu :D


Chtorr vložil tyto přílohy:
28popravovač.jpg

Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 6/25/2007
Příspěvky: 42
Zdarec nezkoušeli ste něgdo toto??? http://knife.cz/Knifecz/%C4%8Cl%C3%A1nky/tabid/55/ctl/Details/mid/382/ItemID/34/Default.aspx Nějaký nápady na vylepšení ?? Dikec
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 6/26/2009
Příspěvky: 14
Ahoj, kolik materiálu ubyde při leptání? Je potřeba na to myslet, nebo je to "zanedbatelné".
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 1/3/2007
Příspěvky: 116
Je to jenom minimalní ůbytek materialu akorat fazetka se musí přebrousit mužou v ní být vyleptane rýhy.
Aj s klockem misto řiditek
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 6/26/2009
Příspěvky: 14
CZechy: Díky moc, dodělávám prstýnek ze šperkařskýho damasteelu, takže potřebuju vědět, jak moc ho můžu ubrat, abych ho pak neproleptal...
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 11/1/2004
Příspěvky: 1,442
Proleptání bych se nebát pokud na to nezapomeneš a nebude to tam X hodin.
s železem to je jak plastelínou
Posláno:
Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 4/11/2019
Příspěvky: 130
Chtel bych se zeptat, zda nemá někdo návod na začerneni D2. Čepel jsem vyleptal a přál bych si aby byla ještě trochu tmavší. Černou přímo nepotřebuju, jen vy to mohlo být víc tmavě. Jde jen o design.
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 3/12/2019
Příspěvky: 99
Zahřej chlorid na cca 50stupňů. Je to potom hodně tmavý.
Posláno:
Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 4/11/2019
Příspěvky: 130
Diky za rychlou reakci, zkusím. Bezva.
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Vaše připomínky pište na support@knife.cz Powered by Progris