ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
Brusky TORMEK Možnosti
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/25/2013
Příspěvky: 1,315
ferko napsal:
Už zase mám problém. Pokud vadí že se stále na něco ptám, naznačte mi to. Potřebuju nabrousit keramické nože ale nevím jak je mám upnout. Ty držáky co mám já jsou nějak prohnuté a bojím se je utáhnout, že by mohl nůž prasknout. Zřejmě je nutné dát na nůž nebo do čelistí nějakou podložku. Poradíte mi jak se to dělá?


Nebude lepšie tie držiaky pekne rovno ofrezovať? Pri brúsení - ostrení tenších nožoch aj z ocele ich môže takýto držiak deformovať.
PRAJEM PEKNÝ DEŇ
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 1/14/2015
Příspěvky: 46
Dobrý den,
určitě nevadí. Ten držák je Tormek? Mám oba od Tormeku a nemám s tím problém.
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 3/11/2016
Příspěvky: 9
Ahoj Ferko, taky nejsem odborník, tak klidně počkej na jinou radu, ale někde jsem četl, že pokud nemá diamantové kotouče, tak keramiku nenabrousíš. Vyláme se.
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 4/14/2016
Příspěvky: 87
ZeeTee napsal:
Tak po delší době jsem přetáhnul obyč keramický nůž na SB bez zvláštního zjemnění a řekl bych, že to šlo dobře. Dal jsem úhel 50°abych předešel štípání materiálu, zoubky a tupost co byly před brusem zmizeli a docela i řezal novinový papír.. Nemyslím, že by kdy karmický nůž holil. Mýlím se?
A kdyby měl někdo rekci na předchozí otázky.. nějak jsem zapadnul..Confused

ZeeTee tady píše že na kotouči Tormek SB keramiku nabrousil. Tak sem myslel že když ten kotouč mám tak to půjde. Jen musím nějak vyřešit ten držák.Surprised
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/25/2013
Příspěvky: 1,315
Keramika brúsená na Tormeku T7 - kameňom SB 250
Použité nože Kyocera a Better.




PRAJEM PEKNÝ DEŇ
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 4/14/2016
Příspěvky: 87
Abych se pořád na něco neptal tak přidám výsledek víkendového snažení. Našel jsem si dva stejné nože a zkoušel jsem nabrousit na nich zrcátko. Na jednom je výbrus kotoučem SJ a na druhém je výbrus po kotouči Rozsutec. Kotoučem SJ to šlo celkem bez problému ale Rozsutec mi moc nešel. Na fotce je to docela vidět. Buď je to tím že kotouč není ještě dostatečně vyhlazený a nebo to může být tím flekem jiné barvy na kotouči. Je možné že je vtom místě jiná zrnitost kamene.


ferko vložil tyto přílohy:
IMG_4950.JPG.jpg
P1030994.JPG.jpg
P1030998.JPG.jpg

Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/25/2013
Příspěvky: 1,315
ferko napsal:
Abych se pořád na něco neptal tak přidám výsledek víkendového snažení. Našel jsem si dva stejné nože a zkoušel jsem nabrousit na nich zrcátko. Na jednom je výbrus kotoučem SJ a na druhém je výbrus po kotouči Rozsutec. Kotoučem SJ to šlo celkem bez problému ale Rozsutec mi moc nešel. Na fotce je to docela vidět. Buď je to tím že kotouč není ještě dostatečně vyhlazený a nebo to může být tím flekem jiné barvy na kotouči. Je možné že je vtom místě jiná zrnitost kamene.

Na fotke "Rozsutec" ja vidím iný uhol brúsenia - väčší - a nedobrúsené miesto pri pätke fazetky. Odmeraj priemery kotúčov - kompenzuješ rôzny priemer? Rozsutec je prírodný kameň - tvrdý, pomaly uvoľnujúci brusivo, môže obsahovať aj väčšie zrniečka brusiva - tieto vytvárajú moju obľúbenú mikropílku. Odfoť ešte suchý Rozusutec na posúdenie vyhladenia. Používaš nejaké približovatko na kontrolu brúsenia - lupu?
PRAJEM PEKNÝ DEŇ
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/25/2013
Příspěvky: 1,315
Novinka : http://tormek.com/en/machines/t8/index.php



PRAJEM PEKNÝ DEŇ
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 12/30/2012
Příspěvky: 10
Měl bych jeden dotaz k přípravku Square Edge Jig SE-76. Potřeboval jsem nabrousit dlátka a zjistil jsem, že mi přípravek nedodržuje 90° úhel. Dlátka jsou to rovná, tzn. podélné hrany jsou rovnoběžné. Upnutí do přípravku by tedy mělo být bezproblémové - přiražením k hraně. Všechny rozměry dlátek jsou v pořádku - rovnoměrná tloušťka materiálu atd. Bohužel ostří nebylo po broušení v pravém úhlu k ose dlátek. Měl jsem podezření na to, že nemám hrazdu rovnoběžnou s povrchem kotoučů, proto jsem je lehce srovnal, ale tím to nebylo. Tormek T7 je relativně málo používaný, žádné vůle nikde nepozoruji. Přípravek se mi taky zdá v pořádku. Když jsem upnuté dlátka přirovnal ke kotouči svisle zboku, tak byla taky rovnoběžně s kotoučem. Víc se mi to projevovalo u užších dlátek. Mám tušení, že dlátko po upnutí nesedí správně plochou v přípravku. Jinak si to nedokáži vysvětlit. Na pohled to ale není patrné. Vše vypadá rovně. Plocha na přípravku se mi taky zdá rovná. Nemám to ale jak exaktně ověřit. Nemá někdo podobnou zkušenost? Nebo nějaký nápad?
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 9/30/2011
Příspěvky: 17
Nepomůžu s řešením, ale přidám se s podobnou zkušeností. Viditelnější to bylo u širších dlátek.
Měl jsem podezření, že je problém v přípravku, ale nepřišel jsem na způsob, jak to změřit či ověřit.
Je to už delší čas a od té doby jsem dlátka nebrousil.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/25/2013
Příspěvky: 1,315
Pokúsil som sa odmerať upinanie v prípravku SE-76.
Prvá fotka - použitá zostava
Druhá fotka - šípka ukazuje na opracovanú plochu na ktorej som mal položený uholník
Tretia fotka - meranie OK
Štvrtá fotka - šípky ukazujú na opracované plochy...
Piata fotka - meranie OK.
Na mojom prípravku je všetko OK.
Rony - pri posunutí hrazdy z orovnávania do pracovnej výšky môžeš urobiť chybu. Skús si odmerať "paralelitu" hrazdy a kotúča v pracovnej výške. Ako si meral "...ostří nebylo po broušení v pravém úhlu k ose dlátek..." ?


sandor vložil tyto přílohy:
20160513_082005.jpg.jpg
20160513_081915x.jpg.jpg
20160513_082430.jpg.jpg
20160513_081859x.jpg.jpg
20160513_081849.jpg.jpg


PRAJEM PEKNÝ DEŇ
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/25/2013
Příspěvky: 1,315
prikladám fotku nabrúseného dláta - meranie


sandor vložil tyto přílohy:
20160513_091608x.jpg.jpg


PRAJEM PEKNÝ DEŇ
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 12/30/2012
Příspěvky: 10
sandor napsal:
pri posunutí hrazdy z orovnávania do pracovnej výšky môžeš urobiť chybu. Skús si odmerať "paralelitu" hrazdy a kotúča v pracovnej výške.


To jsem měřil šuplerou a bylo to OK

sandor napsal:
Ako si meral "...ostří nebylo po broušení v pravém úhlu k ose dlátek..." ?


Viz. první fotka.

Zkoušel jsem měřit kolmost všeho možného a vypadá to dobře. Tak už nevím.
Vodítko by možná mohlo být to, že u užších dlátek se mi chyba projevila výrazněji.
Myslím, že by se stejná chyba projevila, když by dláto nesedělo celou rovnou plochou na přípravku, nebo by bylo do vrtule (to ale není - to jsem testoval). Podle mne ale dlátka sedí v přípravku celou plochou (poslední fotky). Na těch fotkách jsou různé stíny, ale sedí to celou plochou.
Na posledních dvou fotkách je užší dlátko.


Rony vložil tyto přílohy:
DSCN1331.JPG.jpg
DSCN1333.JPG.jpg
DSCN1334.JPG.jpg
DSCN1335.JPG.jpg
DSCN1343.JPG.jpg
DSCN1336.JPG.jpg
DSCN1337.JPG.jpg
DSCN1338.JPG.jpg
DSCN1340.JPG.jpg
DSCN1341.JPG.jpg
DSCN1342.JPG.jpg

Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/25/2013
Příspěvky: 1,315
Pokiaľ máš upnuté "krivé" dláto, tak na kotúči to bude akože dobre = paralelne s čiarou.
Skús to ešte odmerať s upnutým uholníkom (podľa fotky) v pracovnej výške s dotiahnutými oboma skrutkami na hrazde.
Už ma nič iné nenapadá. Cry


sandor vložil tyto přílohy:
20160513_201834.jpg.jpg


PRAJEM PEKNÝ DEŇ
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 4/14/2016
Příspěvky: 87
sandor napsal:
ferko napsal:
Abych se pořád na něco neptal tak přidám výsledek víkendového snažení. Našel jsem si dva stejné nože a zkoušel jsem nabrousit na nich zrcátko. Na jednom je výbrus kotoučem SJ a na druhém je výbrus po kotouči Rozsutec. Kotoučem SJ to šlo celkem bez problému ale Rozsutec mi moc nešel. Na fotce je to docela vidět. Buď je to tím že kotouč není ještě dostatečně vyhlazený a nebo to může být tím flekem jiné barvy na kotouči. Je možné že je vtom místě jiná zrnitost kamene.

Na fotke "Rozsutec" ja vidím iný uhol brúsenia - väčší - a nedobrúsené miesto pri pätke fazetky. Odmeraj priemery kotúčov - kompenzuješ rôzny priemer? Rozsutec je prírodný kameň - tvrdý, pomaly uvoľnujúci brusivo, môže obsahovať aj väčšie zrniečka brusiva - tieto vytvárajú moju obľúbenú mikropílku. Odfoť ešte suchý Rozusutec na posúdenie vyhladenia. Používaš nejaké približovatko na kontrolu brúsenia - lupu?

Přidávám fotku suchého Rozsutce. Na krajích jsou ještě rýhy, ale to bude zřejmě od špičky nožů (moc tlačím?) jinak nedobroušené patky jsem si vědom. Protože ten oblouček brousím přes hranu kotouče tak jsem se bál, ta hrana je vyštípaná - ne moc ale je. Na kontrolu používám příložnou lupu 10x bez měřící stupnice koupenou v místní prodejně nástrojů. Na noži jsem se spokojil s tím že zmizelo označení fixou a nedotažený výbrus už sem neřešil. Protože těch přechodů po kotouči bylo nepočítaně (po 60ti jsem přestal počítat) tak se mi zřejmě pootočila ta šroubovací hlava přípravku. Chodí docela volně. Průměry kotoučů jsou různé a snažím se to korigovat otáčením hlavy na držáku.


ferko vložil tyto přílohy:
IMG_4970.jpg.jpg
IMG_4987.JPG.jpg

Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 12/30/2012
Příspěvky: 10
Upnutý úhelník je rovnoběžně s brusnou plochou. Takže přípravek je asi v pořádku. Tak nevím, kde je chyba.
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 4/14/2016
Příspěvky: 87
sandor napsal:
ferko napsal:
Už zase mám problém. Pokud vadí že se stále na něco ptám, naznačte mi to. Potřebuju nabrousit keramické nože ale nevím jak je mám upnout. Ty držáky co mám já jsou nějak prohnuté a bojím se je utáhnout, že by mohl nůž prasknout. Zřejmě je nutné dát na nůž nebo do čelistí nějakou podložku. Poradíte mi jak se to dělá?


Nebude lepšie tie držiaky pekne rovno ofrezovať? Pri brúsení - ostrení tenších nožoch aj z ocele ich môže takýto držiak deformovať.

Koupil jsem další sadu držáků nožů abych nemusel upravovat stávající ale je to úplně stejné jako ty první. Zřejmě to deformují ve výrobě kvůli pevnějšímu sevření nože. Jenom nevím co to udělá s keramickým nožem asi se bojím zbytečně. Další držáky jsem stejně plánoval koupit abych mohl brousit víc nožů nejednou.


ferko vložil tyto přílohy:
IMG_4979.JPG.jpg

Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/25/2013
Příspěvky: 1,315
Ferko - Keramiku som upol a brúsik bez problémov. Na fotke "Rozsutec" je nedobrúsený prechod medzi ostrim a čepeľou. Davaj pozor pri kompenzácii priemeru kotúča. Aký kameň si použil ako posledný pred Rozsutcom?
Rony paralelita osky a hrazdy pri pohľade z hora?
PRAJEM PEKNÝ DEŇ
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 11/26/2014
Příspěvky: 387
Rony - jestli jsem správně pochopil jak to funguje tak není třeba problém že na jednu stranu víc tlačíš? Podle nákresů vypadá že ten přípravek drží jen v jednom místě na té osičce a myslím si že když trochu přitlačíš můžeš ho klidně trochu přihnout.
Třeba je to blbost, tormek nemám, jen mě to napadlo při pohledu na nákres
Great things are not accomplished by those who yield to trends and fads and popular opinion. -J. Kerouac
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 12/30/2012
Příspěvky: 10
sandor napsal:
paralelita osky a hrazdy pri pohľade z hora?

To se bude dost špatně měřit, ale pokusím se.
scortis - Přítlakem to určitě není, protože jsem se jím snažil v záchvatu zoufalství srovnávat tu křivost, ale přípravek je betelný, ani se to nehlo.
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Vaše připomínky pište na support@knife.cz Powered by Progris