ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
Brusky TORMEK Možnosti
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 1/31/2018
Příspěvky: 12
Ahojte všetci. Happy Som tu nový. Brúsim už dlhšie, ale zatiaľ len kamene 320, 600, 1200, 1500, 5000 zrnitosť, podľa noža. A mám rád aj ocielky. Otázku mám ale k Tormeku. Potrebujem doporučenie čo kúpiť: SJ250 alebo Rozsutec? Nie cenu, ale výsledok brúsenia. Kvalita, čas. Brúsenie bude následovať po 1000.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/25/2013
Příspěvky: 1,325
VladoH napsal:
Ahojte všetci. Happy Som tu nový. Brúsim už dlhšie, ale zatiaľ len kamene 320, 600, 1200, 1500, 5000 zrnitosť, podľa noža. A mám rád aj ocielky. Otázku mám ale k Tormeku. Potrebujem doporučenie čo kúpiť: SJ250 alebo Rozsutec? Nie cenu, ale výsledok brúsenia. Kvalita, čas. Brúsenie bude následovať po 1000.

AhoJ Vlado a vitaj,
- SJ 250 - syntetika - rovnomerná zrnitosť - pri väčine ocelí vznikne skoro zrkarlo - kotúč sa opotrebováva viac ako Rozsutec - vhodný na všetky nože ale najmä na kalené nad 60HRc (Japonské kuchynské)
- Rozsutec - prírodný kameň - kus od kusu je iný, moje (mám 2ks) obsahujú väčšie zrnká a tie tvoria na osrí "mikropílku" - úber materiálu je malý - potrebuje viac prechodov pri brúsení ako SJ - opotrebenie kotúča skoro žiadne - vhodný najmä na "mäkšie - 54-58 Hrc" nože (Európske kuchnské)
PRAJEM PEKNÝ DEŇ
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 1/31/2018
Příspěvky: 12
Dakujem Pali, po prestudovani celej temy som cakal takuto odpoved. Dakujem za info. Mam rad umele kamene, su take "citatelnejsie". Mam objednany maly Rozsutec na rucne brusenie, tak som zvedavy. Mam sice iba lupu 120x zvacsenie, ale bez overenia cez toto sa ani robit neda. Nozov na prebrusenie pribuda a bez "Tormek" techniky to je uz o case. Na preostrenie nieje problem ani kamen, alebo ocielka. Cigaretovy papier "Vazka" je test. A este otazocka: SG 250 je pouzitelna ako 1000?
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/25/2013
Příspěvky: 1,325
SG - pri porovnaní s Naniwa 1000 - určite nie. Skôr by som povedal 600- 800.
PRAJEM PEKNÝ DEŇ
CAR
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 1/20/2015
Příspěvky: 33
Rád bych si objednal tento kámen: Japanese DeLuxe Grinding Wheel for Tormek T7 and T8 Size 253-257 x 45-47 x 12 mm Grain Size 800 KING. Četl jsem, že označení hrubosti kamene je v různých státech jiné. Uměli byste porovnat tento kámen s Nanivou 1000? Je hrubší, stejný nebo jemnější?
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/25/2013
Příspěvky: 1,325
800 KING - osobnú skúsenosť nemám,
Naniwa aj KING sú vyrabané v Japonsku a značené podľa JIS normy - čísla "hrubosti" sa môžu rovno porovnať bez prepočtu. Naniwa by mala byť jemnejšia
PRAJEM PEKNÝ DEŇ
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 11/24/2017
Příspěvky: 3
Tak rozhodnute dnes som objednal T8 +SJ 250 z CZ
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/25/2013
Příspěvky: 1,325
palo smatana napsal:
Tak rozhodnute dnes som objednal T8 +SJ 250 z CZ

Vitaj Paľko,
dobre si urobil, keď budes niečo potrebovať daj vedieť
PRAJEM PEKNÝ DEŇ
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 11/24/2017
Příspěvky: 3
Dakujem Palko budem velmi rad ak si najdete priestor na moje zaskolenie :)
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 1/31/2018
Příspěvky: 12
Pali. Ako si si zvacsil dieru na rozutci? Podomacky, alebo si si ho nehal stocit? Das sem detail na stredovu dieru?
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 4/14/2016
Příspěvky: 91
VladoH napsal:
Pali. Ako si si zvacsil dieru na rozutci? Podomacky, alebo si si ho nehal stocit? Das sem detail na stredovu dieru?

Dotaz je zřejmě směrován na Pala Šandora ale vzhledem k tomu že kotouče rozsutec jsou vyráběné na zakázku, je díra pro hřídel daná objednávkou. Po domácku to bude hóóódně velký problém a Tormek má hřídel průměr 12mm což je nejmenší otvor co se na rozsutci dělá.Nechal jsem si udělat otvor 20mm a potom jsem tam zalepil vložku.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/25/2013
Příspěvky: 1,325
ferko - to napísal presne - v Rozsutci mám väčšiu dieru od výroby, do nej som dal vyrobiť vložku s vnútornou dierou pre hriadeľ 12mm +0,01mm. Vložku som zrovnal počas lepenia s bočnou plochou kotúča (aby sa pri otáčaníní netvorila "8" - stranové hádzanie). Vložku som zalepil "tekutým kovom". Po zatvrdnutí lepidla som zarovnal povrch TT-50. No a potom už som sa len už len "hral" s povrchom Rozsutca - DIA


sandor vložil tyto přílohy:
20180206_072445x.jpg.jpg


PRAJEM PEKNÝ DEŇ
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 1/31/2018
Příspěvky: 12
Tak že dnes prvé tri nože na Tormeku T8. Po dlhej dobe, ktorej som sa venoval kameňom, to je celkom iné kafe. A to celkom ovládam brusenie na kameňoch. Ale práca na Tormeku, teda výsledok, hlavne ten odlesk proti svetlu, je krásny a hlavne iba jeden. To sa na kameňoch v ruke nedá, nech mi hovorí, kto chce, čo chce. Nastavovanie sklonu, jedna báseň, samozrejme po preštudovaní tohoto fóra a prezretí milión videí, skôr ako prišiel Tormek, to šlo od ruky. Až pri brúsení som videl, koľko jemných zakrivení plochy ostria som vytvoril časom na kameňoch. Ale je pravda, že volným okom nieje všetko vidieť. Používam 60 - 120 x zväčšenie ale aj to je celkom postačujúce na urobenie si predstavy, čo pri brúsení robí ostrie noža. Zajtra dám dohromady aj kameň rozsutec, tak uvidím kde sa to posunie, čo sa týka výsledku. Na malom, ručnom kameni, to nebolo pre mňa nejaké pozitívum, lebo po kameni 5000 som mal pocit, že to bolo viac "doškrabané" ako po umelom kameni a trvalo to dllllllllllllllho. Tak uvidíme. Tak že vďaka za rady všetkým, čo sem prispievali a budú prispievať. Ok
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 1/31/2018
Příspěvky: 12
sandor napsal:
ferko - to napísal presne - v Rozsutci mám väčšiu dieru od výroby, do nej som dal vyrobiť vložku s vnútornou dierou pre hriadeľ 12mm +0,01mm. Vložku som zrovnal počas lepenia s bočnou plochou kotúča (aby sa pri otáčaníní netvorila "8" - stranové hádzanie). Vložku som zalepil "tekutým kovom". Po zatvrdnutí lepidla som zarovnal povrch TT-50. No a potom už som sa len už len "hral" s povrchom Rozsutca - DIA

Tak že "kamarát čo sa sľubil, že nieje problém dieru upraviť na rozsutci, tak to nedal. Nevadi poriešim na vodnom lúči.Tak že ešte budem musieť trošku s rozutcom počkať. Používa tu niekto vôbec tu kožu na Tormeku? Nebolo by lepšie tam dať kameň. Laugh " aj tak to nejde použiť cez šablonu Tormek a musel by som dávať pri dlhších nožoch kameň dole. Obťahujem na koži na tvrdej podložke, teda zatiaľ, kým nieje Rozsutec, ptoom koža bude schnúť iba, tak neviem, či to vôbec má zmysel. Leštím aj tak na inej brúske, viac otáčkovej. Tak sa pochvalte, či to u Vás má využitie.
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 8/1/2017
Příspěvky: 74
Poradí někdo jaký kotouč na Tormek 8 pro broušení vrtáků z tvrdo-kovu.

Dříve se větší díry v brusných kotoučích zalévaly oloven a následně znova asi soustružily. Dnes by asi šla použít nějaká pryskyřice.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/25/2013
Příspěvky: 1,325
reta napsal:
Poradí někdo jaký kotouč na Tormek 8 pro broušení vrtáků z tvrdo-kovu.

SB berie veľmi dobre aj keramiku :) skús sas niekym dohodnúť na odskúšaní a uvidíš ... DIA je istota
PRAJEM PEKNÝ DEŇ
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 8/1/2017
Příspěvky: 74
Sandor díky, a nějaký odkaz kde se takové diamantové kotouče kupují by nebyl. A proto, že tuším ceny jdu se podívat kolik je na kreditce. Ještě jednou děkuji.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/25/2013
Příspěvky: 1,325
DIA pre Tormek - osobnú skúsenosť mám len s výrobkami z Číny . Kontak ani adresu nemám :(
Možno sa ozve niekto kto kupoval inde.
Ešte ma napadlo CBN - no tu nemám žiadnu skúsenosť ( tušim sa tu par stranok do zadu o tom písalo) npr: https://dehoutdraaierij.nl/en/shop/grinding/tormek-t8-2/
PRAJEM PEKNÝ DEŇ
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 8/1/2017
Příspěvky: 74
Díky, každá rada dobrá.
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 4/14/2016
Příspěvky: 91
VladoH napsal:
sandor napsal:
ferko - to napísal presne - v Rozsutci mám väčšiu dieru od výroby, do nej som dal vyrobiť vložku s vnútornou dierou pre hriadeľ 12mm +0,01mm. Vložku som zrovnal počas lepenia s bočnou plochou kotúča (aby sa pri otáčaníní netvorila "8" - stranové hádzanie). Vložku som zalepil "tekutým kovom". Po zatvrdnutí lepidla som zarovnal povrch TT-50. No a potom už som sa len už len "hral" s povrchom Rozsutca - DIA

Tak že "kamarát čo sa sľubil, že nieje problém dieru upraviť na rozsutci, tak to nedal. Nevadi poriešim na vodnom lúči.Tak že ešte budem musieť trošku s rozutcom počkať. Používa tu niekto vôbec tu kožu na Tormeku? Nebolo by lepšie tam dať kameň. Laugh " aj tak to nejde použiť cez šablonu Tormek a musel by som dávať pri dlhších nožoch kameň dole. Obťahujem na koži na tvrdej podložke, teda zatiaľ, kým nieje Rozsutec, ptoom koža bude schnúť iba, tak neviem, či to vôbec má zmysel. Leštím aj tak na inej brúske, viac otáčkovej. Tak sa pochvalte, či to u Vás má využitie.

Já mám víc kotoučů různé zrnitosti a kožený kotouč na obtahování vůbec nepoužívám. Zkoušel jsem po rozsutci obtáhnout nůž na koženém kotouči. Řezivost nože se zhoršila. Je to přesně tak jak uvádí Šandor na svém vlákně. Udělá se tam konvex už to není ono.
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Vaše připomínky pište na support@knife.cz Powered by Progris