ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
Brusky TORMEK Možnosti
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 6/7/2020
Příspěvky: 13
neni to zase takova tragedie to opracovat...tohle dalo docela zabrat, ale jen proto, ze to je silne 120mm a bylo treba ho jeste rozriznout na dva disky cca 55mm silne


RadekCX vložil tyto přílohy:
piskovec.png.jpg

Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 4/11/2019
Příspěvky: 297
Pěkně, tak to bych také zkusil. Pokud by byl jeden dva kameny K dispozici?
Děkuji
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 6/18/2018
Příspěvky: 343
Kdo ten šutr přesně prodává u Olomouce je dost široký pojem.
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 6/7/2020
Příspěvky: 13
Napisu to asi tak...nechci s tim delat zadne tajnosti...jestli je nekdo chytry a da si praci tak si to najde sam.

To proc to sem nechci psat zatim naprimo je to, ze oni prodavaji primarne po paletach obklady a dlazby....pokud jim tam zacnou vsichni volat a psat, ze si tam prijedou pro jeden sutr tak se muze stat, ze nas/me poslou do hajzlu. Coz me puvodne pani poslala, ale nakonec jsme se domluvili, ze at se teda zastavim a neco vybereme.

Nerad bych tedy zarizl hned v zarodku neco co by treba pak se dalo pouzit jako paka na ne, ze by proste sami meli zajem na tom, prodavat kusove vhodne kameny za vyrazne lepsi cenu nez po paletach.

Takze aktualne jde o to to vyzkouset a nevystrasit je....myslim, ze bysme na tom meli mit sami zajem aby neco takoveho bylo schudne. Zadnej komercni zajem ja osobne na tom nemam.

Potrebuji tedy nejakeho dobrodince se stejnym zajmem, ktery by tam vybral jednorazove nejaky slusny sutry (klidne pro vic lidi) a dokazal je priblizit aspon nekam na D1 mezi Prahou a Brnem tak aby se to dalo treba dal mezi lidi.
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 4/11/2019
Příspěvky: 297
Dobrej plán, souhlas...
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 6/7/2020
Příspěvky: 13
Mam doma tri sutry tak uz transport z Olomouce neni aktualni...az je nejak opracuji a vyzkousim napisu.
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 6/7/2020
Příspěvky: 13
tak prvni stred vyvrtanej....polotovar na kotouc 290x30mm

P.S. fotka klame dira je uprostred Grin


RadekCX vložil tyto přílohy:
sutr1.jpg.jpg

Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 3/21/2020
Příspěvky: 6
hezké hezké pokud by někdo do toho šel a vyráběl za nějakou tu zlatku tak si také 1 kámen vezmu (ale bohužel už hotový bydlíme v bytě uprostřed města není jak opracovávat)
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 1/29/2014
Příspěvky: 204
Při broušení kuchyňského nože jsem narazil na problém s nesymetrickým výbrusem. Na obrázku A je běžný výbrus s vrcholovým úhlem fazety 30°, na obrázku B je nesymetrický výbrus, který jsem řešil. V tomhle případě při osové souměrnosti bude mít výsledná fazeta na každé straně jinou výšku. A co v případě, že výbrus navíc nemusí být osově souměrný, jako v případě C. Já to vyřešil pomocí excentru, ale zcela přesné to není. Jak byste tohle řešili vy? U broušeného nože byla povrchová úprava, takže opravit primární úhel výbrusu není možné. Omlouvám se za kvalitu přiloženého náčrtku, snad postačí k pochopení.


tomas72 vložil tyto přílohy:
fazeta.png

Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/25/2013
Příspěvky: 1,328
Dalo by sa to takto? Ale asi sa pýtaš na vrchol 15°?
Do úpinky vložím tenkú kožu a nastavím upnutie noža na 0 tak, že os nastavím voči výbrusu 8°, alebo toto neriešim upnem nôž za paralelnú plochu na 0 voči úpinke a brúsim 15° tak aby som mal rovnakú šírku fazetky z oboch strán.


sandor vložil tyto přílohy:
fazetax.png


PRAJEM PEKNÝ DEŇ
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 1/29/2014
Příspěvky: 204
Ano tento postup chápu - opravit primární ostří 8° a pak nabrousit symetrickou fazetku. Ptal jsem se spíš na ten 15°, když nemůžu opravit primární úhel kvůli povrchové úpravě. Každopádně děkuji. Příště zkusím to upnutí přes jemnou kůži, asi to půjde lépe než s papírovou lepicí páskou.
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 6/7/2020
Příspěvky: 13
Zdravim, pred casem jsem zde nadnesl tema jak se dostat k brusnym kamenum "ala rozsutec"

Aktualne uz je mam v provozu a neco na nich uz odbrouseno. Jak jsem psal tak s tim nechci delat zadne tajnosti a ani na tom vydelavat...navic ja mam ted kotoucu, ze na nich budou brosit jeste moje vnoucata.

Tedy kdo se neboji trocha prace...ma moznost.

Zdroj kamene je zde http://www.terchovsky-kamen.cz/cs/mdl/info/vyrobky-stipany-a-rezany-kamen-1

kdyz si prectete kde to tezi tak je to primo na Rozsutci v nove otevrenem lomu. Kdyz sjedete dolu na strance tak najdete idealni sutry prodavane jako opracovane slapaky. Ja jsem mel k dispozici jen bezne prodavanou dlazbu z uz rozebrane palety takze jsem v podstate delal z toho nejhorsiho mozneho. Z tech slapaku to musi byt uplne v pohode.

Cena je uplne smesna....cela paleta dlazby stoji 5500Kc. Ja jsem za tri sutry zaplatil 300Kc s tim, ze kilo jsem nechal pro dobre vztahy. Kupoval jsem to v prodejne s dlazbama, kterou jsem si nasel na jejich strankach kam zavazeji. Bohuzel ty naslapy v prodejne nemely.

Aktualne mam tri sutry 290x45 290x15 (kulatej) a 225x35 nejake fotky zde
http://www.cncnet.info/galery/brouseni/rozsutec/

Opracovani vsech sutru zabralo cca dve dopoledne....je treba vsechno delat diamantama (rezne kotouce, vrtaci korunky atd.) protoze nic jineho se na to moc nechyta.

Mohu jeste pripadne nasledne popsat jakej postup se mi nejvic osvedcil na opracovani.
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 8/1/2017
Příspěvky: 43
To RadekCX:
Moc pěkné. Určitě by mne zajímal osvědčený postup pro opracování, s opracováním šutrů nemám žádné zkušenosti.
Ještě praktická, jak se při broušení projevují kazy v kameni, co jsou asi nejvíce vidět na poslední fotce 111022? Není to už nebezpečné při broušení proti srsti?
Díky za inspiraci.
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 4/11/2019
Příspěvky: 297
Ahoj, mě by také lákalo pořídit si jeden takový kotouč vlastní výrobou, ale jsou tam některé detaliy, které nevým jak vyřešit. Problém mám s tou středovou dírou. Je mi jasné, že je potřeba tam vlepit vložku, ale nevím jak to udělat, aby kotouč nešmajdal. Stačí malá odchalka a na běhounu kamene to bude hodně znát. Z boku to nijak nesrovnám. Povrch se bude muset asi pak orovant orovnávacím kamenem/přípravkem.
Pak bych se chtěl zeptat na výber vlastního kamene. Zda je potřeba si dávat na neco pozor, nebo zda se jedná převážně o homogenní materiál.
Budu must kamen/šlapák asi objednat, nemám úplně blízko žádnou prodejnu.
Budu rád, pokudb by jsi mě mohl návest jak na to.
Ještě bych se chtěl zeptat, ta firma nabízí jenom jeden druh kamene?? rozsutec?? abych nešlápnul vedel a nevzal něco trochu jiného.
Děkuji. Jinak bezva typ.
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 11/23/2015
Příspěvky: 248
Zpráva pro všechny čekatele na měrku:

Jak jsem některým z vás už psal, máme potíže na soustruhu. Nahrnuly se nám na něj komerční zakázky a tak měrky čekají, až na ně dojde řada. Omlouvám se, ale celé to bude trochu opožděné. Díky za trpělivost.

PS: Pokud by se chtěl ještě někdo přidat, je to možné - mou nabídku si najděte o pár stránek výš. Udělal jsem větší sérii a pár jich je ještě volných. Piště případně na mail: vit tečka jindrle zavináč seznam tečka cézet.


VPJ01 vložil tyto přílohy:
maxresdefault_Edit.jpg.jpg

Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 6/7/2020
Příspěvky: 13
Ahoj, napisu to vsechno do jednoho prispevku...

Co se tyka opracovani:

..je treba nejdriv vybrat tu rovnejsi stranu a flexou ji prerovnat, aby to byla co nejlepsi rovina....az pak podle teto roviny vrtat stredovou diru....pak nalepit stredovou prilozku na tu orovnanou stranu...nasledne pak si srovnat drouhou stranu aby byla paralelni (staci jen co je prumer prilozky) - rovnam to tak, ze si kotouc polozim na spodni prilozku aby lezel jen na ni.Pak si polozim druhou prilozku a nejakym rovnym priloznikem zkousim kam se to kaci a rovnam.
Kdyz je srovnano tak nasadit kotouc naplacato na 12 kulatinu tou jiz prilepenou prilozkou dolu a nasledne nalepit takhle to horni prilozku (znovu zkontroluju zda ta prilozka sedi rovne v lepidle)....po uschnuti uz to je mozne opracovavat podle stredove diry. Nakreslim pozadovany kruh co se vejde na kamen, orezat flexou na hranato a pak na hrideli flexou srovnat uz otacenim na kulaty prumer, nasledne uz je to pak otazka orovnani na brusce.

To smajdani se da srovnat (ja jsem teda nic z boku nerovnal) protoze povrch pracovni plochy srovnas orovnanim a v podstate muzes srovnat i boky jen se pripravis o pracovni sirku kotouce tim ze to budes obirat z boku. Ja ty prilozky mam tistene na 3D tiskarne z PETG...ten Mamut na nem nedrzi - respektive da se to utrhnout - takze priejhorsim to serves, lepidlo orezes a nalepis znovu.

Je treba na vsechno pouzivat diamantove cajky....dobra zprava je, ze neubejvaj...tedy vrtaci korunku a kotouce do flexy.

Co se tyka objednani...firma (dovozce nic nikam posilat nebude - pokud si neobjednate celou paletu), ale je mozne se s nima domluvit (aspon me to pani na telefonu slibila, ze kdyz prijedu tak neco vyberem).

Takze bud se tady musite domluvit, ze to nekdo v miste koupi a posle. Nebo je moznost nekde v tech prodejnach pokud budou ochotni nacit paletu....u dlazby se asi muzou branit. Slapaky by podle me mohli prodavat po kusech...to netusim. Tady v CB meli nastesti paletu nacatou, ale meli jen dlazbu.

Co se tyka tech kazu...myslis tu bilou caru....dival jem se na to i pod mikroskopem - je to takove poreznejsi....co se tyka brouseni tak zadny problem neni (je to zrejme mekci nez samotnej sutr)...normalne brousim proto srsti . Ani nema snahu ten kamen v tom miste kazu praskat. Proste o tom vubec nevis pri brouseni.

Jedine na co je treba dat bacha pri vyberu kamene je homogenita z cela kamane - ty sutry jsou ve vrstvach - silnych cca 15-20mm. Jak jsem psal tak mam tri kameny - jeden jsem kupoval rovnou takhle tenky. Z tech dvou tlustych se mi uz pri vrtani stredove diry ten vnitrek v korunce rozdelil na tri kousky. U toho vetsiho zustal celej v kuse. Takze muze se stat, ze po opracovani se kamen zacne delit na tenci disky.
U toho sutru 225x35 se mi to stalo - asi 40% obvodu se objevily dve praskliny (v podstate rovnobezne po delce). Nez abych ho vyhodil tak jsem do tech spar nalil vterinove lepidlo a zda se ze to problem vyresilo...v podstate je to okem poznat jen kdyz je kamen mokrej a pohmatem neni naprosto nic citit. Na brouseni to vliv nema.
Ten vetsi sutr je bez kazu nikde se nic nedeli.

Neni to bez prace, ale kdyz jsem poptaval sutr 250x50 u p.Krivose tak chtel za nej 200 ecek a to s tim, ze je nema a nevi kdy a jestli je bude mit. Myslim, ze za trochu toho sadla se to vyplati....ten kamen je fakt naprosto vybornej...narezal jsem z toho (z odpadu po vyrobe kotoucu) jeste hromadu rucnich brousku.

Snad jsem odpovedel na vsechno...
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 11/23/2015
Příspěvky: 248
Díky za vyčerpávající odpověď. Ještě - jakým vrtákem vrtáš?
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 6/7/2020
Příspěvky: 13
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 11/8/2020
Příspěvky: 3
Zdravím všechny zde na fóru. Stal jsem se šťastným majitelem T-8 a trávím hodiny času pročítáním tohoto fóra. Chtěl bych moc poděkovat všem, kteří se tu dělí o cenné zkušenosti a dokonce i vylepšují tuto skvělou brusku. Holt zlaté české ručičky se nezapřou.
Samozřejmě jako totální začátečník se potýkám s řadou věcí, ale jako základ všeho dalšího vidím správné upnutí nože a nastavení úhlu broušení. Našel jsem zde řadu skvělých postupů a chtěl jsem vás požádat o názor na tento postup, který jsem našel na jednom australském webu a který se mi zdá vyhovující (samozřejmě k tomu poskytují hotový software a člověk nemusí nic počítat Happy).
http://knifegrinders.com.au/05Equipment_scripts.htm
Třeba už se to tu probíralo - pak se omlouvám, pokud jsem to přehlédl.
Ještě jednou díky všem a přeji hezký den.
Michal
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 11/8/2020
Příspěvky: 3
A samozřejmě je na jejich webu několik zajímavých “vychytávek”. Hlavně jejich řešení pro uchycení US tak, aby bylo možné brousit po směru otáčení kotouče - ideální pro japonský kotouč a další “leštící” kotouče.
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Vaše připomínky pište na support@knife.cz Powered by Progris