ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
Rovnání čepele Možnosti
VLK
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 6/23/2005
Příspěvky: 523
Black napsal:
Máš pravdu,ale tohle mě na kaličích vždy hrozně sralo. Máš čepel na hotovo,a týpek ti tam udělá záseky na odstranění pnutí. Takže ano,ale mě to udělat na noži,tak je to pro mě amatér. Dobře,prásknu,jak to dělá kamarád,na supr ůrovni. Tryskání. Je to šetrné k čepeli,a dokáže to to samé,co to nasekávání vláken.


No to máš pravdu ,ale při 60hrc je na té řepeli téměř prd ,které jde velice
rychle přebrousit a na poslední damaškové nebylo vůbec nic .
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 9/17/2005
Příspěvky: 2,240
Mudžahedin napsal:
Kalit ve vakuovce, tam se mi čepel nikdy neprohla.


aspoň tě eště nějakej zábavnej zážitek čekáLaugh
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/26/2003
Příspěvky: 7,595
A zase i ty máš pravdu,vím,jak vypadá dřevěná páka ze dvou dřevíček na rovnání samurajských mečů. Wink

Udělejte co můžete, s tím co máte, tam kde jste.
(Theodore Roosevelt)
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/27/2005
Příspěvky: 855
Připojím se k Mudžovi-z Bodycote nebyla nikdy prohnutá. Jo jednou špička, ale to mám podezření, že jim upadla čepel ještě před kalením.
Na práci není vidět jak je dlouho dělaná, ale jak je udělaná.
Nepoužívejte PM - kontaktujte mne e-mailem, prosím!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 9/17/2005
Příspěvky: 2,240
asi jste toho tam kalili ještě málo, občas se to povede i tam, čím delší, užší a tenčí, tím snázWink
i když jinak si na kvalitu jejich práce nemůžu naříkat , většinou to sedíHappy
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 8/24/2006
Příspěvky: 164
Mudžahedin napsal:
Kalit ve vakuovce, tam se mi čepel nikdy neprohla.


Prohla, sice málo, ale občas se to stane.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/22/2005
Příspěvky: 7,356
to je tim že čepel posílaj do lázně s dalšíma věcma na tom roštu, stačí malý vychýlení s osy a je to..já používám metodu při které jsem nemusel nikdy nic rovnat..do trnu navrtám díru ,(nebo na konec rukojeti), provléknu kroužek ze silnějšího drátu..šoupnu do pece..vyndám to dalším drátem který má na konci háček..no a strčim to do oleje...čepel jde do lázně jak podle olovnice pěkně rovně a žádné ohýbání se nekoná..kleště jsou akorát k vzteku a rovnání taky.. Wink
Už nebudu nic dokazovat ani srovnávat: mým úkolem je tvořit.....
- William Blake
Posláno:
Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 5/29/2007
Příspěvky: 58
Ahoj pánové,
dá se říci, že mám určité vzdělání v oboru tepelného zpracování ocelí. I pár desítek nožů jsem vyrobil a zakalil, ale o nasekávání nože před kalením slyším prvně. Stejně tak o tryskání. Mohli by jste to nějak specifikovat? Dík.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 11/9/2005
Příspěvky: 1,456
Honza J. napsal:
asi jste toho tam kalili ještě málo, občas se to povede i tam, čím delší, užší a tenčí, tím snázWink
i když jinak si na kvalitu jejich práce nemůžu naříkat , většinou to sedíHappy

Delší dělám dost často, ale pod tl. 4 mm nejdu a ty jsou krátké a je pravda, že mám radši širší čepele. Doufám, že jinou zkušenost v Bodycote mít nebudu, když jsem kalil autogenem, prohlo se to téměř vždy, což se dalo předpokládat.
Posláno:
Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 5/29/2007
Příspěvky: 58
Já nemyslel průhyb při kalení, to je u slabých čepelí poměrně časté. Já myslel to nasekávání "před" kalením. Po kalení a popuštění se rovná nasekáváním na ocelové čočce (kladivo ve svěráku) a nasekává se do prohnutí - materiál se napěchuje a přetlačí průhyb - do roviny , nebo na druhou stranu. Lze použít do tvrdosti cca 60 HRC. Pokud máte kladívko ze slinutého karbidu (upravený břit z příklepového vrtáku, lze i výš. Takhle lze rovnal i Damasteel.
Jirka K.
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 12/3/2006
Příspěvky: 352
díky všem za radu. Zítra to zkusím postupně, začnu páčením, pak velkým kladivem a nakonec zkusím to nasekávání do průhybu. Vezmu si k tomu něco Zlatopramene a foťák, třeba to bude veselýHappy A pro příště vakuovku na nerez a s uhlíkem bych se ukázal v Roztokách, co ty na to, Želvo? Happy
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/22/2005
Příspěvky: 7,356
OK..
Už nebudu nic dokazovat ani srovnávat: mým úkolem je tvořit.....
- William Blake
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 9/15/2007
Příspěvky: 1,699
jiri.kokstein napsal:
Ahoj pánové,
dá se říci, že mám určité vzdělání v oboru tepelného zpracování ocelí. I pár desítek nožů jsem vyrobil a zakalil, ale o nasekávání nože před kalením slyším prvně. Stejně tak o tryskání. Mohli by jste to nějak specifikovat? Dík.


To tryskání funguje stejně jako nasekávání ( po kaleni ) tj pěchování, nabývání materiálu. Dobře je to vidět na větších kusech než jsou nože, musí se balotinovat postupně z obou stran jinak je s toho "lavor". Já mám tedy skušenosti s balotinou což je sklo ve vodě, ale asi to bude stejné jako tryskání.
Mě by spíš zajímalo to nasekávání na čočce to jsem nikdy neviděl, mohl by jsi upřesnit s které strany je čočka. Já jsem to skoušel na rovině a moc to tedy nešlo. G
Posláno:
Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 5/29/2007
Příspěvky: 58
Když bychom nasekávali "U" , tak aby se srovnalo, tak čočka (kladivo ve svěráku) je zvenku na spodku Učka . Učko se nasekává zevnitř postupnými seky . Nejhlubší v největším průhybu, ke stranám jemněji. Naklepávací kladívko by mělo mít rádius tak 1,5 mm. Nasekávání je standartní nožířský postup u dlouhých čepelí - kuchařské a řeznické nože. Do kalení ale jdou nahrubo vybroušené nože, s malým přídavkem na broušení a leštění. Tím se odbrousí vlnky vzniklé nasekáním. J.
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 12/3/2006
Příspěvky: 352
Už je to uděláno, už je to hotovo. Páčení vypadalo na tragédii , proto přechod na technologii pádných úderů. Na placaté podložce nic, větší kladivo (2kg) nepomohlo. Změna podložky na kolejnici (odřezek, nikoliv na trase "Praha - Tábor"Happy , nůž přiložen napříč pro vytvoření podložky "čočka". Malé kladivo žádný velký úspěch,několik viditelných záseků. Velké kladivo = ÚSPĚCH. Opravdu se musí mlátit dovnitř do "U", funguje to výborně. Nůž je srovnaný, velké kladivo neudělalo skoro žádné viditelné stopy, kromě pár nešťastných ran k hraně (chyba uživatele). Vše srovnala Proma s naprosto tupým pásem, tj. škody nijak zásadní. Děkuji za pozornost a DÍKY ZA FUNGUJÍCÍ RADY!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 9/15/2007
Příspěvky: 1,699
Zase jsem o něco chytřějšíWink , ale doufám, že to hned tak potřebovat nebudu.....
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 11/14/2007
Příspěvky: 82
Měl bych dotaz dá se rovnat čepel z AUS8A, od výroby je mírně prohnutá.
Posláno:

Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 5/28/2009
Příspěvky: 13
Určitě je taky možnost využít služeb odborníků ;)
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 12/22/2007
Příspěvky: 349
Hotovou čepel ne, ale koupil jsem půlmetrový plát elmaxu, který "utíká" o půl centimetru.Neutral Jde to srovnat jinak než kováním? Chtěl bych z toho dělat větší nože...cca 28 cm a to prohnutí o 2-3 mm je při pohledu z hřbetu znát. Vybrušovat to taky nechci, ztenčilo by mi to čepel. Lehké ani těžké poskoky nepomáhají.... poradí někdo něco jiného než kovadlinu?

Díky
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 9/8/2009
Příspěvky: 495
Zdravím, chtěl bych se zeptat jak je to s rovnáním pískováním. Kterou stranu pískovat? Vypouklou či prohlou? Na čepely 14cm je prohyb,tak 1,5mm. Je to RWL-34 tloušťka 7,2mm ve svěráku bez šance a kladivem se mi do ní bušit nechce. Díky moc
Překonej svůj strach a poznáš kdo jsi
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Vaše připomínky pište na support@knife.cz Powered by Progris
istanbul escort sirinevler escort izmir rus escort izmir escort antalya escort
huluhub.com
ankara escort pendik escort