ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
Rovnání čepele Možnosti
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/10/2012
Příspěvky: 3,804
jenda7 napsal:
Ahoj chlapi, jdu s dalším prosíkem. Takhle mi přišla čepel z kalírny. Zvlněná jako prase, ohlá špička a šeště k tomu kousek ulomená. ( ulomené čpičky mam celkem na 3 čepelích).Máte někdo podobné zkušenosti? Se špičkami si nějak poradím, ale co to zvlnění dá se to nějak srovnat? Kaleno ve vakuu. Je to RWL 34, dutý výbrus a vybroušená je na cca 0,20 mm.

Ahoj, tohle nesrovnáš, jednou se mi to stalo na "čínským" noži na zeleninu kterej měl extrémně vysokej tenkej výbrus, v podstatě papír a takhle se zvlnil.
Druhá věc je že jestli ta fotka nekecá tak tohle není kalení kalení ve vakuu, do vakuové pece se pověsí čistá čepel a vyndá se zakalená a popuštěná čepel s povrchem co vypadá jak když ti dojde v myčce sůl a leštidlo, jen takový bílý povlak. Jestli tvůj požadavek zněl na tepelné zpracování "zakalení a popuštění" ve vakuové peci a vrátili ti takovýhleho očouzenýho čerta s ulomenou čpičkou tak jim to vraž do a žádej náhradu škody.
Pište mi prosím raději email než PM. Pro ty co jim nestačí kouzelné slovíčko, na PM nereaguju.
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 5/2/2014
Příspěvky: 446
Takto bude asi líp vidět povrch.


jenda7 vložil tyto přílohy:
IMG_3095.JPG.jpg

Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/10/2012
Příspěvky: 3,804
Uprostřed čepel zavíráku z vakua v Medinu, nahoře a dole lehce "očouzený" čepele podle tvrzení lhářů z Olomouce z vauovky ve které prý mají dírku, ale stejně čmoudnutý jsou i čepele z kalení, nebo jen popouštění v ochranné atmosféře. Ohřívat něco ve vakuovce a pak to kalit do oleje je zbytečný a dělá se to jen když to nejde jinak například když nemají jinou vhodnou pec na ohřev a materiál vyžaduje kalení do oleje což rozhodně není případ RWLky.


Meiming vložil tyto přílohy:
20190323_164536.jpg.jpg


Pište mi prosím raději email než PM. Pro ty co jim nestačí kouzelné slovíčko, na PM nereaguju.
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 5/2/2014
Příspěvky: 446
Děkuju, zeptám se tety pana Špičáka. Snad mi vysvětlí o co jde.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/21/2016
Příspěvky: 900
Zkušenosti se Špičákem jsem zde psal před časem taky, už bych si k němu nic neposlal. Nechápu že takovejhle šit vůbec dokáže poslat zpátky a ještě si za to říct stovku nebo kolik.... A je podle mě úplně jedno, jak do tenka to je nebo není vybroušený. A jestli to nekalí on sám tak by na to měl minimálně kouknout, než to odešle a vyfakturuje....
Sapere Aude.
Mat
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 5/3/2006
Příspěvky: 6,481
Čepel je vyhození.

K tomu vytažení výbrusu / ponechání výrazně více masa.

No, každý se s tím musí poprat sám. Pravda, nedělám kuchyňské nože. Ale vše vytahuju před kalením na 0.2mm max, spíš o chloupek míň.
Tento problém jsem za X let neřešil.
Mohu se domnívat, že je to záležitost kalirny, zda umí, nebo ne.

Mat
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 5/2/2014
Příspěvky: 446
Já bych čekal aspoň nějaké vyjádření co jsem pokazil nebo oni. Kam posíláte kalit jinam? Do medinu? Jaké jsou tam prosím podmínky a cena?
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/10/2012
Příspěvky: 3,804
Bohužel všude je to o tom jak moc kalič kalil a jak moc na to ten den kálí, poslední dvě kalení Elmaxu mi nepopustili na sekundární tvrdost v Medinu ani Olomoci, v Medinu uznali chybu a zdarma opravili, v Olomouci jsou větší machři tam uměj popustit třikrát na 500°C Elmax a 1.4116 v děravé "vakuové" peci tak že má Elmax 61HRC a 1.4116 58HRC Shocked Ale jen do té doby než to doma dáte na hoďku do trouby na 275°C to pak má najednou Elmax 59HRC a 1.4116 56HR a když se to dodatečně popustí na 500°C tak tvrdost zas vyleze u Elmaxu nahoru a u 1.4116 klesá dál dolu přesně jak to mají v materiálových listech namalovaný, ale v Olomouci ti budou tvrdit že to je oboje nějaký jiný materiál jen nedokážou říct jaký. On se takhle totiž žádný materiál nechová proto si k elmaxu na tajňačku vkládám jednu neoznačenou čepel z 1.4116 na který poznám jestli ta várka byla popuštěná na 500°C nebo na 180°C.
Pište mi prosím raději email než PM. Pro ty co jim nestačí kouzelné slovíčko, na PM nereaguju.
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 5/2/2014
Příspěvky: 446
On si asi člověk moc nevybere. Když píšes o té tvrdosti, tak na faktuře mám, že tu RWLku zakalil na 63-64HRC, N690 62 HRC. To se mi zdá hodně moc. Elmax na 59-60HRC, to je asi v pořádku.
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/10/2012
Příspěvky: 3,804
Nech si někde v laborce na cejchovaném tvrdoměru píchnout tvrdost pak to hoď doma do trouby aspoň na 250°C a pak si nech znova píchnout tvrdost takhle to dělám já a hned vím na čem jsem, je to sice časově náročné a pokaždé jsem zjistil že kalírna kecá, ale je to jistota. Budeš si příště chtít kalit doma sám i když se to finančně u těch pár čepelí nevyplatí. Jestli ti vrátili N690 s 62HRC tak není popuštěná, elmax na 59,5HRC je v pohodě pokud je opravdu takhle tvrdej po popuštění a RWL bych musel najít materiálovej list.
Pište mi prosím raději email než PM. Pro ty co jim nestačí kouzelné slovíčko, na PM nereaguju.
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 5/2/2014
Příspěvky: 446
Změřit si to možnost mám. Není to sice asi certifikované, ale pro srovnání to stačit mýslím bude. Mockrát ti děkuju a děkuju všem.
Mat
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 5/3/2006
Příspěvky: 6,481
jenda7 napsal:
On si asi člověk moc nevybere. Když píšes o té tvrdosti, tak na faktuře mám, že tu RWLku zakalil na 63-64HRC, N690 62 HRC. To se mi zdá hodně moc. Elmax na 59-60HRC, to je asi v pořádku.


RWL na 63-64 neřeže. Na rezivost RWL je optimální tvrdost 59-60HRC
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 5/2/2014
Příspěvky: 446
Já už nerozumím nicěmu jak to tam kalí. Zaplatim kilo za čepel a pak si to ještě musím sám popoštět? Nevíš nahodou jak to mám prosím popustit na těch 59-60HRC?
Mat
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 5/3/2006
Příspěvky: 6,481
jenda7 napsal:
Já už nerozumím nicěmu jak to tam kalí. Zaplatim kilo za čepel a pak si to ještě musím sám popoštět? Nevíš nahodou jak to mám prosím popustit na těch 59-60HRC?


No, mě to popouští kalirna, za to přeci platím. Čas od času to u nás v práci nechám píchnout, ale vše sedí tak jak má. Léta letoucí.
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 5/2/2014
Příspěvky: 446
Taky jsem si myslel, že platim za kompletLaugh
Mat
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 5/3/2006
Příspěvky: 6,481
jenda7 napsal:
Taky jsem si myslel, že platim za kompletLaugh


No, když někomu poradím, že může kalit tam kde já a nepovede se to. Budu za blbce já. Byť v dobré víře radim to, co mě 12 let funguje.
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 5/2/2014
Příspěvky: 446
Myslím, že jsem kdysi někde četl kam dáváš kalit. Zkusím to taky příštěOk
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 5/2/2014
Příspěvky: 446
Dám sem část emailu co jsem obdržel od pana Špičáka ohledně té tvrdosti. Jaký na to máte názor prosím?

" čepele RWL34 byli popuštěny 3x510C a tvrdost 61-64HRC je běžná také u oceli N690 je tvrdost 59-62HRC normální.
S pozdravem,
Václav Špičák."
Mat
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 5/3/2006
Příspěvky: 6,481
jenda7 napsal:
Dám sem část emailu co jsem obdržel od pana Špičáka ohledně té tvrdosti. Jaký na to máte názor prosím?

" čepele RWL34 byli popuštěny 3x510C a tvrdost 61-64HRC je běžná také u oceli N690 je tvrdost 59-62HRC normální.
S pozdravem,
Václav Špičák."



nejsem metalurg, ale rozptyl v tvrdosti 3 - 4 HRC mi příjde dost. Zvláště u tak přesně metalurgicky vyráběné oceli. Kalírna by měla mít přesnější výstup. Předpokládám, že je na rukojeti vidět zkušební vpich.
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 5/2/2014
Příspěvky: 446
Vpichy nejsou na všech čepelích. Nechám si to prostě změřit a popustím si to sám. A příště si to dám jinam. Jinak ty uražené špičky už tak prý doručila pošta.
Už to tu nebudu plevelitConfused
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Vaše připomínky pište na support@knife.cz Powered by Progris
istanbul escort sirinevler escort izmir rus escort izmir escort antalya escort
huluhub.com
ankara escort pendik escort