ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
Kalení + kovařina Možnosti
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 1/4/2010
Příspěvky: 63
Asi máme to samé, chtěl jsem si ušetřit práci a vyčistit růžici nějak shora. Takhle musím odšroubovat i přívod vzduchu.
Každopádně dík oběma za ochotu.
Ir
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 12/19/2007
Příspěvky: 483
kování háčku Happy


Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 8/14/2008
Příspěvky: 409
Ahoj, mám otázku hlavně na kováře. Želva a podobní mistři.
V sobotu jsem se snažil u Willieho vybouchat růži a docela jsem se krutě přecenil. Není to tak jednoduché, jak se na první pohled zdálo Laugh
Tak jsem se dal do hledání na YT a nějaký použitelný návod jsem tam našel, ale spíš mi to přijde trochu jako platnéřství než kovařina.

Má představa je taková, že vezmu silnější kulatinku, vyťukám stonek, na něm udělám "záseky" ze kterých bouchnu lístky... A teď to hlavní - květ. Na konci to napěchovat a udělat takovou kuličku. Tu z vrchu rozsekat sekáčem. naseklá místa vyklepat a potom složit (zmuchlat) v květ.
Mohlo by tohle fungovat nebo je má představa mylná?
nebo je prostě lepší z plechu si vystřihat zaoblené křížky, ty nasadit na trn, vytvarovat a hotovo?
Díky za jakýkoli podnět Happy
...šak ono se to jednou povede...
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/2/2007
Příspěvky: 1,215
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/26/2007
Příspěvky: 1,089
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 8/14/2008
Příspěvky: 409
[quote=Gonza]Třeba Ti pomůže tohle/quote]

Já jsem datel, díky. V Aj mi to nenapadlo hledat Laugh Teda napadlo, ale než myšlenka došla k prstům, byla zapomenuta.
Díky moc!

Mimo: Díky, tohle jsem včera shlédnul Wink
...šak ono se to jednou povede...
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/2/2007
Příspěvky: 1,215
Mimo napsal:
Stačí aj v zrozumiteľnom jazyku

Jsem to ale jelitoGrin .Na druhou stranu,na to srozumitelný jazyk nepotřebuješ.Stačí umět koukat.
Posláno:
Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 6/26/2011
Příspěvky: 59
Požádám o radu:
Mám několik čepelí vyřezaných z běžných ocelí (N690, 14260, 19312)

Poradíte slušnou kalírnu, kde máte dobré zkušenosti? Poslat to můžu kamkoliv, ale kde budou pánové mít trošku úcty s kalením a nepřidají to k půlce tanku...

Děkuji za ověřené tipy.

O.
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 10/20/2008
Příspěvky: 354
Ahoj kluci,
prosím poraďte:
máme ve fabrice novou laboratorní el. pec s regulací až do 3000 st.
Mám zkušenost pouze s ohřevem v běžné výhni,a jak přecházím z pilníků na náročnější materiály,rád bych zkusil kalit z té elektrické pece,abych využil potenciál materiálu co nejvíc.

Doba ohřevu té el. pece je asi půl hoďky na 700st.Pokud bych chtěl kalit např. 14260 z 860st,stačí jí založit na těch 700st,s tím že se prohřeje než dosáhne 860,nebo jí založit za studena a nechat absolvovat celý cyklus ohřevu až na těch 860st?

Jde mi o to,aby se dlouhá doba ohřevu neodrazila třeba na struktuře - hrubosti zrna atd.

Díky

Roza

PS:ne že by třeba 14260 byl kdovíjak náročný materiál,náročností jsem myslel můj vlastní odhad podle barvy,který je v rozmezí 800 - 900st dost naprd.
Siempre es 26.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/16/2008
Příspěvky: 1,145
Pokud Ti bude stačit odpověď ode mě, tak sázej do pece vyhřáté přímo na kalící teplotu.
Předehřev na nižší teploty, před kalící(nebo i kovací), se řeší u velkejch výrobků, nebo vysoko legovanejch ocelí. U té 14 260 stačí po dosažení kalící teploty(poznáš že bude mít stejnou barvu jako vyzdívka pece), 10 až 15 minut prohřát a kalit.
" a všichni tam nasávali jak tepláky hozený do potoka "
Hlavně nenápadně, jakože nic!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/24/2006
Příspěvky: 2,499
.. taky bych měl dotaz k peci -

když jí po kalení vypnu, otevřu dveře, teplota klesá z kalící přes popouštěcí teplotu na "nulu" - co tedy zakalené vložit dovnitř /při dosažení popouštěcích hodnot/, zavřít a nechat velmi zvolna /to je několik hodin/ dojít na nějakých těch dvacet co mám v dílně - podle mýho musí být to několikahodinový pomalý klesání teploty pro odstranění pnutí optimální...

Zkoušel tak někdo popouštět ? Lze to? Musí se upravit popouštěcí teplota vzhledem k dlouhému /4-6 hodin/ "pobytu" materiálu v horkém prostředí?

Dík za info..
Veslař se může třeba udřít - je-li kormidelníkem blb, loď stejně popluje špatným směrem.
Svobodu, spravedlnost nebo meč!!!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/16/2008
Příspěvky: 1,145
Nevim teda co máš za pec, ale pokud je to elektrická s topnejma spirálama přímo v pracovním prostoru pece, tak tohle otevírání pece výrazně nedoporučuju. Spirály dostávají dost na prdel.To samý platí o vyzdívce. Dost si takhle sižuješ životnost pece.
A to popouštění se takhle nedělá, protože pec má nějakou tepelnou setrvačnost.
Takže se Ti sice na displeji od termočlánku ukáže popouštěcí teplota, ale vyzdívka má pořád teplotu větší, takže zavřeš pec a teplota zase nastoupá o dost výš.
" a všichni tam nasávali jak tepláky hozený do potoka "
Hlavně nenápadně, jakože nic!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/24/2006
Příspěvky: 2,499
Děkuju - je to laboratorní pec model WestyHappy Happy topné spirály nejsou přímo na vzduchu ale za vyzdívkou - stejně je asi lepší nedrásat je teplotními šokyHappy Lákalo mě to dloooouuuuuhýýý pomalý chládnutí, to v troubě člověk nemá, že..

Dík za radu.Happy
Veslař se může třeba udřít - je-li kormidelníkem blb, loď stejně popluje špatným směrem.
Svobodu, spravedlnost nebo meč!!!
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 10/20/2008
Příspěvky: 354
Raďas - dik moc za radu.
Předpokládám,že to platí i pro nízko až středně legované nástrojovky - do 195??.


Siempre es 26.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/16/2008
Příspěvky: 1,145
No, každá ocel chce svoje, taky musíš brat v úvahu množství uhlíku. To nejde takhle zařadit podle čísel. 19 436 má samozřejmě vyšší kalící teplotu a v profilu čepele klidně prokalí i na vzduchu a výdrž na teplotě by měla být taky delší, ale 19 452 je skoro to samý jako 14 260, tu bych kalil jako tu pérovku.
Přitom obě sou 19 4.. .
" a všichni tam nasávali jak tepláky hozený do potoka "
Hlavně nenápadně, jakože nic!
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 7/11/2011
Příspěvky: 269
Ahoj, odkázal by mne někdo na stranku či by mi napsal návod jak zpracovat kuličková ložiska na nůž, prosím? Grin
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 5/21/2012
Příspěvky: 264
to nebude tak těžký, vyhledej si materiál a jeho kovací teploty a pak stačí splácnout,pak udělat hranolek,pásovinku,doklepat tvar a máš hotovo :) nehledal bych v tom žádnou vědu
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 11/11/2001
Příspěvky: 328
GLORY napsal:
Ahoj, odkázal by mne někdo na stranku či by mi napsal návod jak zpracovat kuličková ložiska na nůž, prosím? Grin


opis s mat. listu - ocel 14109 (na ložiska ) ........ vykovat - kovací teploty 1050 - 800 °C pozor na teploty ložiskovina se ráda trhá atd ..... pak vyžíhat 720-780 °C nechat chladnout v popelu ....vychroustat čepel a kalit na 820 - 840 °C do oleje pokud nemáš kalicí dobře funguje rostlinej Happy a popustit na cca 200°C v troubě přibližně 60Hrc hodně štestí Ok

odhad teplot http://kovarna.webzdarma.cz/stranky/zakladni_postupy/tabulky_teplot.htm
Pochybnosti jsou otcem vynálezu. - Ambrose Bierce
Posláno:
Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 11/17/2009
Příspěvky: 70
Myslím že GLORY chce návod, jak rozbouchat celý ložisko i s kuličkama,
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 11/11/2001
Příspěvky: 328
Láďa napsal:
Myslím že GLORY chce návod, jak rozbouchat celý ložisko i s kuličkama,


myslíš jako toto Cool ? http://www.aescustomknives.com/docs/knifemaking21.htm
Pochybnosti jsou otcem vynálezu. - Ambrose Bierce
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Vaše připomínky pište na support@knife.cz Powered by Progris