ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
Kalení + kovařina Možnosti
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 9/16/2013
Příspěvky: 588
jenda7 napsal:
Grin Děkuji moc, tak doufám, že to nebude nějaký blátoRazz


Co třeba zkusit zajít na šroťák. Tam mají přístroj který nedestruktivně zjistí složení slitiny a potom podle složení najít odpovídající ocel a způsob kalení?...
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/27/2001
Příspěvky: 2,318
Problém u RTG spektráků, které mají v kovošrotech je ten, že nedovedou stanovit uhlík (resp. vždycky tam uhlík najdou v libovolném množství). A pro kalení je uhlík to nejdůležitější. Pokud by jsi potřeboval uhlík stanovit správně, tak je potřeba použít jiskrový spektrofotometr, ale ten je výrazně dražší a pro potřebu kovošrotů zcela zbytečný ... Mívají ho třeba v kalírnách (ale zase tahle analýza stojí od 500,- výše)
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 5/7/2014
Příspěvky: 605
Nazdar chlapi, čo si myslíte o tomto ?

https://www.youtube.com/watch?v=2n4K2eE8XnU

Jako tomu stiahnutiu pri popúštaní chápem ale prečo to chladí hned po popustení studenou vodou ? nevznikne pri tom chladení zbytočný stres/praskliny ?
Keby niekto niečo tak email :) Nože v galérke sú väčšinou na predaj :)
FB: TP knives
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 11/2/2010
Příspěvky: 2,430
No, Teepee - vidím to tak, že se mu čepel při kalení prohla. Popuštění nic nesrovná. Tak to přitáhl k rovnému, ohřál na - nevím kolik - přeskakoval jsem- a fixovaný zchladil. Tam ty teploty nebudou tak vysoký, aby se něco výrazně poto....... I když - je tu dcerka a tak jí to pustím se zvukem. A uvidíme...
Tak : ohřál to na 400F - cca 200C, na hodinu, a zchladil upnutý. To 3x. Zřejmě ta popouštěcí teplota byla tak akorát pro tu čepel. Takž si to vyzkouším na kudle z peroviny, co mám rozdělanou a právě prohnutou... Zřejmě jsem ji nestrkal kolmo do oleje, nebo má nestejnoměrně dokovanou čepel.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 5/7/2014
Příspěvky: 605
miloslav.zítek napsal:
No, Teepee - vidím to tak, že se mu čepel při kalení prohla. Popuštění nic nesrovná. Tak to přitáhl k rovnému, ohřál na - nevím kolik - přeskakoval jsem- a fixovaný zchladil. Tam ty teploty nebudou tak vysoký, aby se něco výrazně poto....... I když - je tu dcerka a tak jí to pustím se zvukem. A uvidíme...
Tak : ohřál to na 400F - cca 200C, na hodinu, a zchladil upnutý. To 3x. Zřejmě ta popouštěcí teplota byla tak akorát pro tu čepel. Takž si to vyzkouším na kudle z peroviny, co mám rozdělanou a právě prohnutou... Zřejmě jsem ji nestrkal kolmo do oleje, nebo má nestejnoměrně dokovanou čepel.


Jo jo, že to rovná tým stiahnutím o niečo to chápem - mimochodom to pomáha a riadne. Jediné čomu nerozumiem je preč to stiahnuté nenechá pomaly dochladiť na vzduchu, načo na to leje ladovú vodu, páč to asi je celkom šok pre tú čepel či nie ?
Keby niekto niečo tak email :) Nože v galérke sú väčšinou na predaj :)
FB: TP knives
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/22/2005
Příspěvky: 7,346
Rovnání prohnuté čepele je nejlepší udělat hned jak to člověk zjistí, tzn. v momentě kdy vytáhne čepel z kalicí lázně (Když je dobře vyžíháno, dobře prohřáto a chladicí kapalina má správnou teplotu, stát by se to nemělo). Těch pár vteřin, necelou minutu má na srovnání pouhým kladivem na kovadlině nebo desce. Pak do popouštěcí trouby. Třeba práškovky s tím nemají nejmenší problém, jsou překvapivě tvárné v tu chvíli.
Už nebudu nic dokazovat ani srovnávat: mým úkolem je tvořit.....
- William Blake
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 9/16/2013
Příspěvky: 588
Viděl jsem chlapa co dělal přednášku pro lidi. Kalení svářkového damašku, typy, kování, problematika atd. Pak praktická ukázka. No a taky říkal, že měl pořád čepele prohlé ať dělal co dělal. Řešil to tak, že zakalil čepel do oleje a v určité chvíli, když se už dochlazovala tak ji stáhl ve svěráku a nechal ji tam. Jak dlouho nevím, snad minutu, dvě a čepel byla rovná. Pak ji popustil a hotovo. Zkusili jste to někdo, někdy?
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 11/2/2010
Příspěvky: 2,430
Tak na to bych se zeptal Slona. Ale - domnívám se, že tím rychlým zchlazením se srovná struktura a pak drží tvar. No, vyzkouším obě varianty - chlazenou a vychládající - a uvidíme.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/7/2007
Příspěvky: 887
Co se týká toho chlazení vodou po popouštění je to doporučeno třeba u 19710 .
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 5/7/2014
Příspěvky: 605
Mne to fungovalo aj bez chladenia vodou hneď po popustení. Na bladesforum je o tomto rovnaní dosť velký topic a funguje to ževraj takmer vždy, iba o chladení vodou som tam nenašiel nič. Aj keď narovnať to hneď po kalení je asi najistejšie tak ako píše želva.

miloslav.zítek : dajte prosím vedieť či to pomohlo a či bol rozdiel :) Nech sa to rovnanie podarí ! :)
Keby niekto niečo tak email :) Nože v galérke sú väčšinou na predaj :)
FB: TP knives
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 3/11/2014
Příspěvky: 56
https://www.youtube.com/watch?v=YMDNyeDmq38

Ahoj pánové měl bych jednu technickou otázku vím, že je to těžké odhadovat ale co by to mohlo být za směs co míchá na začátku videa a přidává k pérovkám? Jinak docela zajímavý postup a materiál k výrobě nože.
RS
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 4/2/2011
Příspěvky: 399
No pod videem je napsáno že je tam dává práškové železo, nemůžou to bát dvě různé oceli, ale asi blbost nebo to černé je uhlí, aby to vypálilo kyslík, ale dával to tam celkem dost.
RS
Pište mi prosím raději email než PM.
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 8/6/2014
Příspěvky: 1
Možná to bude Grafit prášek , kvůli tzv. nauhličení.
Posláno:
Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 12/27/2009
Příspěvky: 110
sú to dve rozdielne ocele.
čierni prach je uhlíkova ocel a pridáva tam niklovú ocel v určitom pomere skrátka si namieša ocel aku chce..
perovky by mali mať vo výsledku šedotmavé a výplň podla pomeru ocelového prachu
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 1/14/2007
Příspěvky: 2,522
Pro Šumperk a okolí.


ahaswehr vložil tyto přílohy:
vystava.jpg.jpg



Když něčemu věnuješ dostatek času, budeš v tom MISTR. Pokud nejsi blb.
EM
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/21/2008
Příspěvky: 4,132
...není to kudla,ale kus železa to je myslím impozantní...
Grace Horne Ok


EM vložil tyto přílohy:
gh.jpg.jpg


"Nu, tu máš, poutníče, milý ten svět, na nějžs se podívati žádostiv byl."
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/20/2009
Příspěvky: 859
...ahoj..
...mám elektrody s tímto procentuálním složením: C 0,025, Si 0,4, Mn 0,7, Ni 60, Cr 22, Mo 9, Nb 3,3 , Fe 0,5, potom jsou tam nějaké stopy Ti,Al a Co...myslíte,že by šlo tuto elektrodu nějak kovářsky vevařit do oceli?...jako niklovou linku?...
...předem díky za odpověď...
...kovařina je krásná proto,že z ničeho vznikne něco...
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/27/2001
Příspěvky: 2,318
Ještě se ale podívej, jestli nejsou legovací přísady v obalu, aby ten drát nebyl relativně obyčejný. V každém případě můžeš zkusit navařit celou plochu jednoho kousku (to případně srovnat kladivem nebo obrousit na rovno) a pak to zkusit kovářsky svařit s dalším kouskem.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/20/2009
Příspěvky: 859
...ahoj...
..právě,že obal je jen bazický,bez jakýchkoliv legujících prvků...jinak je to elektroda FOX Ni Cr 625 Ni Cr Mo-3...výroba Böhler...jde mi o to,jestli se dá kovářsky přivařit k např.19312,kvůli velkému obsahu chromu...děkuji za posun...
...kovařina je krásná proto,že z ničeho vznikne něco...
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/27/2001
Příspěvky: 2,318
Toho chromu jsem si všiml, proto to raději nejdřív zkus jen do sendviče, jestli to vůbec půjde kovářsky svařit.
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Vaše připomínky pište na support@knife.cz Powered by Progris