ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
Kalení + kovařina Možnosti
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 12/9/2017
Příspěvky: 58
Baca ak mozem jednu tech.otazocku co je to podmrazenie? Myslis tym subzero?
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 6/30/2006
Příspěvky: 3,772
Este sa vratim k tomu Condursalu.

Takto nejako to vyzera priamo po vytiahnuti z pece a zakaleni (je to cierne ako bota od oleja).



Takto po sekani do mosadznej gulatiny (s povlakom od Condursalu stale na cepeli). Detail je na cepel kde tie svetle casti nie je zdeformovana cepel ale odpryskany povlak z Condursalu. Skrabance na povrchu su od pilnika. Defacto sa mi podarilo zoskrabat len ten Condursal.



A takto nejako vyzeraju cepele pred kalenim (hrubka je cca 1,5mm)....



... a takto po kaleni a ocisteni povrchu od Condursalu pomocou Scotchbritoveho pasu.



1 ovečka, 2 ovečky, 3 ovečky, 4 ovečky, 5 .... teraz tu bola !!!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 6/30/2006
Příspěvky: 3,772
casper napsal:
Baca ak mozem jednu tech.otazocku co je to podmrazenie? Myslis tym subzero?

U nas sa termin podmrazenie pouziva v zmysle podchladit cepel vseobecne na subzero aj na cryo (aspon som to tu nevidel nijako rozlisovat). Su to ale dve rozdielne teploty. Termin subzero sa u amikov pouziva na oznacenie podchladenia napr. aj v mrazaku od chladnicky az po chladenie suchym ladom, kde sa da dosiahnut tusim az -80°C (alebo mozno az -100°C ale to uz si nie som isty). Oznacenie cryo pouzivaju na metodu chladenia tekutym dusikom (tusim -196°C). Vysledky su samozrejme rozdielne v zavislosti od pouzitej ocele a metode podchladenia.
1 ovečka, 2 ovečky, 3 ovečky, 4 ovečky, 5 .... teraz tu bola !!!
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 12/9/2017
Příspěvky: 58
Dik za vysvetlenie ale tie fotky co si sem vlozil mi nezobrazuje neviem ci je problem u mna ale este sa mi to tu nestalo tak neviem
A ty pouzivas na podchladenie co ak sa smiem opytat
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 8/1/2017
Příspěvky: 74
Ani mě se foto nezobrazuje korektně. Vidím jednosměrku.
Baca, možná ty fotky jsou moc velké.
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 12/9/2017
Příspěvky: 58
reta napsal:
Ani mě se foto nezobrazuje korektně. Vidím jednosměrku.
Baca, možná ty fotky jsou moc velké.


Zakaz vjazdu Wink
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/20/2008
Příspěvky: 905
Bearpaw: jestli ti Condursal 1100 dělá nějaký enormní opal, tak děláš něco blbě,třeba ti při 1080°C nedrží termostat a jdeš nad (?)
Sleipner nebyl problém, ale párkrát mi vyskočila trochu krupice na D2.N 690, RWL34 vždy naprosto bez problému.
Psal jsem to sem už několikrát a i vkládal fotky.Čepel je jak z vakua a to minimum sajrajtu vyleze spíš po popuštění.Aj tak jde nátěr sundat leštičkou, ale pro lepší povrch a míň crcání s leštěnim jdu od 1000grit po 2000 a pak leštim.
Dělal jsem i pokus kdy jsem dobře čtrnáct dní nepoužitý condursal vůbec nezamíchal, píchl do něj čepel a kalil. Míchat - jasně že jo, ale nemá to tak zásadní vliv jak tu občas někdo napíše.
Fotku přikládam a na čepeli neni žádný opal.
Ten vznikne hlavně v místě kde se lak oklepne o hrabičky neopatrnou manipulací při vkládaní do pece, nebo se natře blbě odmaštěná čepel (šmorajz, prach, otisk prstu....), nebo zuřivym míchánim vzniklé drobné bublinky .Čepel natíram(máčím) na finiš s povrchovkou 1000grit a jen s nechánim na fasetu.
Já mohu condursal jedině doporučit.


Indi vložil tyto přílohy:
3.jpg.jpg

Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 6/30/2006
Příspěvky: 3,772
Prepacte mi, odkedy Google odfajcil Picassu do vecnych lovist tak mam s fotkami len problemy.

Takze odkazy na obrazky z predchadzajuceho prispevku, ak sa niektoremu adminovi bude chciet moze tie odkazy v prispevku zmenit a tento vymazat. Dakujem.

Prvy obrazok



Druhy obrazok


Treti obrazok



Stvrty obrazok


1 ovečka, 2 ovečky, 3 ovečky, 4 ovečky, 5 .... teraz tu bola !!!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 12/3/2011
Příspěvky: 615
Indi: takto mi zostavaju cepele zn690 a pod. ties som nepozoroval zeby miesanie malo nejaky zasadny vplyv na ucinnost. cepele nahotovo nerobim, tak nemam takyto pekny povrch, taketo su vacsinou od zakaznikov. niektori si to pred kalenim aj nabrusiaHappy
sleipner som tahal z pece podobne ako na foto od Baca, len sa mi ten povrch nelubi a niektori ludia na to frflali, tak to balim do folie. potom je cepel ako z vakua. uplne cista. stmavne po popustani, ale to je minimalny povlak
asi si davam viac pozor, ked robim na cudzej veci, tak preto to chcem mat s istotou.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 6/30/2006
Příspěvky: 3,772
bearpaw napsal:
. . . sleipner som tahal z pece podobne ako na foto od Baca, len sa mi ten povrch nelubi a niektori ludia na to frflali, tak to balim do folie. potom je cepel ako z vakua...

Ten povrch tam mam taky preto lebo pred kalenim to davam len do 400 grit, niekedy 600 grit. Cim hrubsie opracovanie pred kalenim tym viac sa to dostane do tych ryh (ktore su samozrejme aj hlbsie) a tym viac to po kaleni treba opracovat. Ja to aj tak este po kaleni beriem na brusku na finalny vybrus takze mi to nevadi. Pri 1000+ grit to potom vyzera ako u Indiho na fotke.
1 ovečka, 2 ovečky, 3 ovečky, 4 ovečky, 5 .... teraz tu bola !!!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/20/2008
Příspěvky: 905
Bearpaw: dokud to nepošlou i s příložkami, není to nahotovoLaugh Laugh
Někdy je to děs čekat jestli se něco nepo... . Takto včera dopadlo RWL na kterém je nějaká ta hodina práce. To mi pak lepí řiť. Tam už condursal mícham a provádim veškeré woodoo včetně mocného modlení ateistyLaugh Laugh


Indi vložil tyto přílohy:
20180208_140606.jpg.jpg

Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 12/3/2011
Příspěvky: 615
baca: ja pred kalenim na P60. ostatne az potom, rucne nic
indi: ano, mas pravdu, ale ked kalis pre seba, je to ine. povies si, zanadavas si a hotovo. ked zmrsis cepel niekomu inemu, (nie kamaratovi) tak je to o inom. tam musis mat 100% istotu.
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 9/15/2014
Příspěvky: 204
Ahoj. Mám takový možná blbý dotaz. Mám možnost přijít k několika páskům z materiálu 17 618. Šel by z toho ubouchat sendvič kde by bylo jádro z 19 418?
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/20/2008
Příspěvky: 905
Pod condursalem nezmizel ani nejmenší detail natož nějaký opalGrin
U takové pohledné Dianky by to byla tuplem chyba.


Indi vložil tyto přílohy:
20180209_165312.jpg.jpg

Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 11/9/2016
Příspěvky: 2
Emilos-E1 napsal:
Ahoj. Mám takový možná blbý dotaz. Mám možnost přijít k několika páskům z materiálu 17 618. Šel by z toho ubouchat sendvič kde by bylo jádro z 19 418?


Ahoj, blbý dotaz to vůbec není NoNoNo . Je ale je zbytečné dělat sendvič ze dvou "uhlíkovek" pokud mají skoro stejnou tvrdost po kalení (schválně se na boky dává ocel nekalitelná), vzhledově to nedokážu určit, protože žádnou velkou odolnost vůči kyselinám nevidím, tak i prvky jako Cr, Ni a nevím jak reaguje chlorid s ocelí s vysokým obsahem manganu. Pokud chceš dělat sendvič s nerezem po bokách, tak ber nějakou potravinářskou, s tou by to po určitých opatřeních mělo jít dobře Wink
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/27/2001
Příspěvky: 2,373
Já bych to (z pohledu teoretika) nezavrhoval. Ona tahle manganová ocel nebude moc kalitelná, toho manganu tam je dost na to, aby to zůstávalo austenitické. Takže minimálně za pokus to stojí.
Akorát pozor při obrábění. Pokud budeš obrábět opatrně, tak to půjde, ale pokud se zapomeneš a trochu přitlačíš, tak to zpevní a jsi v háji (neblahá zkušenost u "obyčejného" Hardoxu).
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 9/15/2014
Příspěvky: 204
Děkuji. V práci jsme to vařily na odlitky a byl to celkem porod.Černým drátem to praskalo,nerez drátem taky až přechoďák se chytl. Pár nám jich zbylo ta jak slezou ty bílé sr... tak to zkusím. Kdyby nic tak aspoň zkušenost z toho budeLaugh .
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 6/30/2006
Příspěvky: 3,772
Indi napsal:
Pod condursalem nezmizel ani nejmenší detail natož nějaký opalGrin
U takové pohledné Dianky by to byla tuplem chyba.

Moc pekne. Applause Cim si prosim odtial dostal zvysky Condursalu? Zaujima ma hlavne to tienovanie a perie kde sa dostava dost tazko. Dik za odpoved.

1 ovečka, 2 ovečky, 3 ovečky, 4 ovečky, 5 .... teraz tu bola !!!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/20/2008
Příspěvky: 905
Diky. Opatrně a se staženejma půlkamaLaugh
Je to nádherná práce a něco podělat by bylo na facku.
Na rovný ocelový bazmek oboustrankou přilepim +2000grit a pod WDckem opatrně sundam nátěr. Na echt blbý místa mam bazmek 10mm. Na finál na to lipnu kousek čtvrtky se zelenou pastou a ručně" zaleštim" abych to trochu sjednotil. Hlavně velký plochy ktere vypadaj blbě aj s jemnym rastrem.
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 11/30/2014
Příspěvky: 114
Ahojte, potreboval by som poradiť. Dostal som pílový kotúč bez zubov hladký asi na rezanie vaty??? Výrobca je Sheffield Anglicko. Myslíte že by som to mohol použiť na pokusy vyrobiť sendvič?


ludozrutik vložil tyto přílohy:
IMG_3805.jpg.jpg

Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Vaše připomínky pište na support@knife.cz Powered by Progris