ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
Kalení + kovařina Možnosti
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 5/3/2015
Příspěvky: 494
Jak již psal Motorkar, žáruvzdorný nerez nepotřebuješ, stačí ti na stojánek běžné měkké železo, jen ho proste po několika kaleních musíš dát nově, protože "shoří". Nebo můžeš použít normální potravinářský nerez, ten ti vydrží o hodně dýl...Žáruvzdorný sice vydrží skoro věčně, ale podle mě to za to nestojí. Není přece problém sem tam říznout pár drážek do učka nulové ceny (pokud teda nechceš založit profi kalírnuLaugh) Ano, kalení je složité, ale tu složitost hledejte v technologickém postupu, ne ve vybavení...
,,Všeliké kvaltování pro hovada jest"...J. A. Komenský; Nechceš-li vyrobit svůj 20. nůž, nevyráběj ten 1.!
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 4/11/2019
Příspěvky: 284
Jasné, stojánek mi stačí z úplně obyčejného kusu železa. Občas ho člověk vymění, natom není co řešit. Já jsem už přemýšlel nad dalšíma věcma, mimo tyto souvislosti. Když na ten žárový nerez přišla řeč, přihodil jsem dotaz. Trochu to motám, omlouvám se a díky.
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 1/5/2019
Příspěvky: 18
No já jsem stojánek udělal z nerezu. V práci horší materiál nemáme Laugh a ne je to palene na laseru kamarád mě něco dlužil tak jsem to využil Grin


Jiří Hamr vložil tyto přílohy:
20200429_144604.jpg.jpg

Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 4/11/2019
Příspěvky: 284
No to je fakt k naštvání, že nic horšího jak nerez není k ruce, když ti ti to vyměnám za kuz rezavce Grin .
Je to pěkné, hmm takový si asi nevyrobím Wink
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/27/2009
Příspěvky: 2,542
Jiří Hamr >>> Vyzera to Ok Ale je to uuuuplne nepraktycke. Odhliadnuc od toho ze nikdy nebudes kalit tolko cepeli co tam mas drazok, Vzdy musis zohrievat cely henten výrobok a tie zarezy su plytke a je lepsie ked noz je v "stojane" po jednom ,lebo niekedy sa ten noz trocha ako keby "prilepi"o stojan. a ako posledne ak budes kalit napr Elmax v kaliacej folii tak ti drzim palce ked to buder vytahovat z 3roch ci 4roch draziekSurprised . ale vyzera to pekne
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 4/11/2016
Příspěvky: 344
Stojanek je peknej, ale vypada to, ze chysta seriovou vyrobu nozu ve velkem Happy

Ja se priznam, pouzivam naprosto barbarsky jako stojanek kousek lehceny zaruvzdorny cihly... nakrajel jsem si z ni vic kusu, do kazdeho zadlabnu ruznou siri a mam klid
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 1/5/2019
Příspěvky: 18
Ale zeptám se při kalení dávat čepel ostřím nahoru a nebo je to jedno?
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/27/2009
Příspěvky: 2,542
Ostrim na hor ! a co najrovnejsie ( noz voci spodku kaliacej peci +-90 st) aby sa ti neprehla uz pri ohreve najme u tensich nerezoviek (2-2.5mm /1060-80st.C N690 /elmax) .5-6mm uhlikovky kalene z 800 st nie su tak fajnoveWink
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 1/5/2019
Příspěvky: 18
ještě bych se chtěl zeptat na kolik popustit Ak5Mo na pojistku na linearlock? Spíš kolik stupňů by mě zajímalo.Myslím si že že na 200°C a 1h to bude moc tvrdé. Našel jsem že by to mělo mít při tomto postupu 57Hrc což je moc si myslím
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 12/27/2011
Příspěvky: 241
Zdravím pánové.Mám takový dotaz na mistry kovářské.Je to sice nenožové, ale snad...Potřebuju poradit,z čeho vykovat 40cm dlouhé páčidlo (pajsr,nebo jak se tomu ještě říká).na konci zahnuté do půlkruhu.Napadla mě hrubší vinutá pružina z auta ,jenže potřebuju čtvercový profil a nesmí to povolit ,když za to veme silný chlap.Tak nevím jestli je to dobrá volba.Poradíte někdo? Díky.Admire
Mám silně vyvinutou slabou vůli.
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 12/28/2019
Příspěvky: 282
Nejlepší jsou vrtné tyče. Na vzduchovou sbíječku - maj ve středu průběžnou dírku a 6ti hranný tvar. Jeden sochor mám už 35 let a so už nadělal práce. A to v celé délce - pěkně to sice zapruží, ale neprdne normální silou ani boha.
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 12/27/2011
Příspěvky: 241
Jo,to znám,dík..Ale bohužel uz nemám možnost sehnat.
Mám silně vyvinutou slabou vůli.
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 12/28/2019
Příspěvky: 282
A teď já : kluci kovářští - dostal jsem 2 polotovary kleští. Nejt jsem rozhejbal, což o to. A i čelisti mám rovné i na kulatinu. Nicméně pák jsou až příliš rozevřené..... Ohřát je, vzít do kleští příslušný polotovar a páky normálně ohnout, nebo je v tom jiný fígl?
Moc děkuju za pomoc.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/7/2008
Příspěvky: 2,845
Ferda90 napsal:
Zdravím pánové.Mám takový dotaz na mistry kovářské.Je to sice nenožové, ale snad...Potřebuju poradit,z čeho vykovat 40cm dlouhé páčidlo (pajsr,nebo jak se tomu ještě říká).na konci zahnuté do půlkruhu.Napadla mě hrubší vinutá pružina z auta ,jenže potřebuju čtvercový profil a nesmí to povolit ,když za to veme silný chlap.Tak nevím jestli je to dobrá volba.Poradíte někdo? Díky.Admire






Pozri v Lídli, tam mávajú v páre väčšie a menšie. Za pár šupov
Miri sám si si odpovedal.Grin
Happy
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 12/28/2019
Příspěvky: 282
Jaj, Gofi, ako si ma potešil!!! Applause Asi nemám v hlavě natento, teda někdy. Laugh
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 12/27/2011
Příspěvky: 241
Chlapi dík za tipy. Gofi, potřebuju specifiský tvar,jaký nikde nedělají.Snad bude možnost ti to v Lipové popsat více.Happy Wink
Mám silně vyvinutou slabou vůli.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/7/2008
Příspěvky: 2,845
Ferda90 napsal:
Chlapi dík za tipy. Gofi, potřebuju specifiský tvar,jaký nikde nedělají.Snad bude možnost ti to v Lipové popsat více.Happy Wink





Ak by to dobre dopadlo (karanténa atď.) na Lipovú by som mohol priniesť taký šesťhranný vrták. Teda ak budú bohovia chcieť a nezabudnem.Grin Ak to nebude neskoro, na mieste by si vykoval aký potrebuješ.
Happy
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 12/27/2011
Příspěvky: 241
Gofi,budu rád když to vyjde,ale s tím kováním -nevím.....Nějak mi vždycky v Lipové chybí sílyRazz . Ale probrat to můžem.Každopádně dík za ochotu.Admire
Mám silně vyvinutou slabou vůli.
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 1/5/2019
Příspěvky: 18
Ahoj mám takový problém a dotaz. Kalil jsem N690 na 1075°C výdrž byla 20 min je to nůž o velikosti 200mm a šířce 3.5mm po těch 20 min šel do oleje tk22. Bohužel druhy den jsem až popouštěl na 170°C 2x1h. No a po změření mám 36hrc. Kde jsem udělal chybu a co s tím teď? Vyžíhat a znovu kalit? Díky za rady
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 6/18/2018
Příspěvky: 336
Jiří Hamr napsal:
Ahoj mám takový problém a dotaz. Kalil jsem N690 na 1075°C výdrž byla 20 min je to nůž o velikosti 200mm a šířce 3.5mm po těch 20 min šel do oleje tk22. Bohužel druhy den jsem až popouštěl na 170°C 2x1h. No a po změření mám 36hrc. Kde jsem udělal chybu a co s tím teď? Vyžíhat a znovu kalit? Díky za rady

Je několik možností
Nebyla to N690 - záměna materiálu
Na peci nebylo 1075°C - teploměr ukazuje špatně
U popouštění se nedá podle grafu dostat pod 55HRC
Měří tvrdoměr dobře ? Jde čepel pilovat pilníkem?
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Vaše připomínky pište na support@knife.cz Powered by Progris