ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
Kalení + kovařina Možnosti
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 1/5/2019
Příspěvky: 18
No teploměr by měl ukazovat dobře material je od Špičáka tak snad také dobrý a tvrdoměr je u známého v praci a kalibraci dělají snad každý den. A nemůže být problém v tom ze jsem to popouštěl až druhý den?
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/16/2008
Příspěvky: 1,228
Měls to nějak ošetřeno proti opalu? Nátěr, nebo folie? Nebo to bylo jen tak "na ostro" ?
" a všichni tam nasávali jak tepláky hozený do potoka "
Hlavně nenápadně, jakože nic!
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/8/2011
Příspěvky: 538
Ja bych rekl "Occamova britva" (nejjednodussi reseni je zpravidla to spravne) - neboli chyba mezi zidli a klavesnici (pardon, kladivem), nekdo proste vzal plech ze spatne hromady.
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 5/3/2015
Příspěvky: 493
Nevím, jak přesně jsi kalil, ale hádám, že vakuovka to nebyla... Takže povrch se ti při ohřevu (zvlášť při téhle teplotě a výdrži) oduhličí a bude měkčí. Hrábni do toho bruskou (uber cca 0,2 mm materiálu v celé ploše výbrusu a pak to změř... Pokud to bude měkké, nemáš zakaleno, pokud to bude tvrdší, ale ne dost, uber víc... Jenom teda pro ověření, důležitá je tvrdost ostří a ne plochy výbrusu, ale měří se v ploše výbrusu no...)

Pozn. Ohledně tohohle jsem jen teoretik... Osobně kalím jen uhlíkovky ve výhni od oka, ale mám odzkoušeno, že povrchová vrstva se vždy chová jinak a je nutno ji odbrousit (pokud neděláš ve vakuovce).

No a v elektrické nevakuové peci bude oduhličení horší než z výhně, ve výhni je uhlí, tzn. částečně redukční prostředí, brání oduhličení... Když ji narvu uhlím povrch, tak dokonce i materiál nauhličuji...

Takže pro příště... strč do pece trošku dřevěného uhlí, sežere ti kyslík a nebude se ti to tolik oduhličovat... A ověř si, zdali to je jenom na povrchu (oduhličení) nebo v celém průřezu (špatný postup)

Popouštění později by vadit z tohohle hlediska nemělo, ale u mohutnějších kusů materiálu, pokud necháš chvíli nepopuštěno, hrozí vznik trhlin, lepší je popouštět hned...

Snad odpoví někdo povolanější, nemám zkušenosti s N690, znám jen obecné principy...

EDIT: Nebo existují nátěry a fólie proti oduhličení... neznám, ale určitě tu dost lidí zná konkrétní výrobky...
,,Všeliké kvaltování pro hovada jest"...J. A. Komenský; Nechceš-li vyrobit svůj 20. nůž, nevyráběj ten 1.!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/27/2009
Příspěvky: 2,542
Jiří Hamr >>>To je uzasne dat jednu otazku do dvoch vtakienAngry
http://www.knife.cz/Default.aspx?tabid=53&g=posts&m=1030372#1030372
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 1/5/2019
Příspěvky: 18
Ano ochrana tam byla bylo to natřené condustralem 1100 tak by asi oduhličení byt nemělo. Spíš teda nevum co s tim. A ano dal jsem to do dvou vláken protože poslední dobou se toho tady moc neděje a nevěděl jsem které bude lepší
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/27/2001
Příspěvky: 2,373
Jak jsi stanovoval těch 20 minut? Je to důležité. Pokud jsi to vložil do předehřáté pece, tak 20 minut je hodně málo. Počítej, že u nerezovky trvá i při takto malém průřezu klidně i 15 minut, než se čepel dostane na teplotu pece a pak k tomu ještě těch 20 minut.
A oduhličená vrstva tam je určitě taky, tomu nátěr nezabrání, jen to omezí.

A poznámka na okraj - i z vakuové pece je na povrchu cca 0,05 až 0,1 mm poškozená vrstva, takže by měla jít pryč. U nožů to většinou nevadí, protože tam to sundáš při prvním ostření.
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 7/28/2006
Příspěvky: 445
Ahoj všem,
dostal jsem echo, že v kovošrotu, v Libici nad Cidlinou, je Ajax. Snad je i kompletní, víc k tomu nevím. Pokud máte někdo zájem a máte to blízko, mrkněte se tam.
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 7/28/2006
Příspěvky: 445
Dorazily mi fotky a prý 10,- Kč/kg.


lukr vložil tyto přílohy:
IMG_20200714_130414.jpg
IMG_20200714_130424.jpg
IMG_20200714_130434.jpg
IMG_20200714_130442.jpg
IMG_20200714_130449.jpg

Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 3/12/2019
Příspěvky: 123
Ahoj. Potřeboval bych poradit, kde se stala chyba. Je to čepel z elmaxu. Kaleno na 1080st. ve folii. Vloženo do vyhřáté pece. Dal jsem 10min. na prohřátí a výdrž 30min. Kaleno do oleje. Po vyndání z folie jsem měl z jedné strany vypálené fleky. Viz foto. Čepel byla před zabalením pečlivě očištěná a odmačtěná. Díky za objasnění. Tom.


kellertom vložil tyto přílohy:
nůž.jpg.jpg

Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/27/2009
Příspěvky: 2,542
Na99%mikrodierky vo fólii. Je to hlboké? Alebo len "fľaky"
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 3/12/2019
Příspěvky: 123
Je to jako když po tom přejedeš elektrodou při svařování. Přebrousit už to nepůjde. Je to i po okraji na ostří. Kde by se tam vzalo tolik direk?
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Vaše připomínky pište na support@knife.cz Powered by Progris