ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
Prosba k nožířům Možnosti
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/22/2005
Příspěvky: 7,479
Sehne: Jistěže měl..jednak se dal zastrčit za opasek bez futrálu, kryl palec i poskytoval vedení při přesném řezu...Na polských a kozáckých šavlích se objevoval, jen pootočený pro zasunutí palce v úchopu...
Už nebudu nic dokazovat ani srovnávat: mým úkolem je tvořit.....
- William Blake
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 5/25/2018
Příspěvky: 72
Ahoj, měl bych prosbu zda by mi někdo nenarovnal prohnutou čepel po kalení. Povrch jsem smirkoval skoro půl dne a když jsem chtěl dělat ručku, tak jsem si všiml jak moc je prohnutáCry Našla by se tady nějaká dobrá duše, která s tím má zkušenosti? Samozřejmě za nějakou úplatuWink Je to N690, tl.4mm, kalená na 60. Čepel vypadá rovně, ale ručka je ohnutá.


Simba vložil tyto přílohy:
prohnuta_cepel.jpg.jpg
IMG_20180604_184302.jpg.jpg
IMG_20180604_184316.jpg.jpg

Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 4/11/2016
Příspěvky: 344
Ahoj, hezka cepelka, byla byji skoda. Urcite nejsem nejpovolanejsi, ale mel jsen tahle z kalirny prohnute cepele z D2 - zkousel jsem rovnat, ale nesla, pak uz jsem mel i strach by neprdla... Nakonec jsem prachsproste na pasovce ubral ocel na rucce, ze se zuzovala do spucky z obou stran, ale byla rovne.red face
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 5/25/2018
Příspěvky: 72
Díky, jj škoda by jí byla. To broušení mě také napadlo, ale připadlo mi, že bych to musel brousit dost a moc materiálu by tam nezbylo. Pak mě ještě napadlo udělat z ručky trn tam by se to prohnutí mohlo ztratit úplně. Jak to pak vypadalo po tom zúžení do špičky? Nemáš náhodou fotku?
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 4/11/2016
Příspěvky: 344
Fotku bohuzel nemam. Slo o cepelku z 4mm pasoviny - po zbrouseni/zarovnani byla ke konci rucky asi jen 1mm.

Esteticky to asi nebylo uplne ono, ale vysledek byl funkcni (kovane cepelky taky obcas mivaji rukojet "do ztracena"). S tim trnem nevim, jelikoz uz mas navrtane diry, moc prostoru pro uzky ale pevny trn tam nevidim :( Kazdopadne drzim palce.

Mimochodem me tyhle zkusenosti s kalirnou prinutily udelat si vlastni el. pec... Takze tyhle problemy uz nemam, resp. kdyz nahodou ano, tak muzu byt nastvnanej jen na sebe + rovnou vim, co jsem udelal spatneGrin
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/21/2016
Příspěvky: 1,080
Simba napsal:
Díky, jj škoda by jí byla. To broušení mě také napadlo, ale připadlo mi, že bych to musel brousit dost a moc materiálu by tam nezbylo. Pak mě ještě napadlo udělat z ručky trn tam by se to prohnutí mohlo ztratit úplně. Jak to pak vypadalo po tom zúžení do špičky? Nemáš náhodou fotku?


Zbruš to. Dělá to tak kde kdo a vypadá to pěkně. I to tím malinko odlehčíš.....
Sapere Aude.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/21/2017
Příspěvky: 532
Simba napsal:
Díky, jj škoda by jí byla. To broušení mě také napadlo, ale připadlo mi, že bych to musel brousit dost a moc materiálu by tam nezbylo. Pak mě ještě napadlo udělat z ručky trn tam by se to prohnutí mohlo ztratit úplně. Jak to pak vypadalo po tom zúžení do špičky? Nemáš náhodou fotku?

A co tu ručku uříznout na první díře a trn tam přivařit z jiného materiálu.
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 5/25/2018
Příspěvky: 72
S tím trnem máš pravdu musel by být pod těma dírama a to by nebyl asi úplně ideální. Nad výrobou pece jsem už také přemýšlel a před časem o nich tady na fóru pročítal, ale nejsem si jistý zda bych jí zvládnul. Třeba pásovku jsem postavil, ale ta pec je úplně něco jiného. Zkusím to ještě jednou pročíst, třeba to nakonec nebude tak hrozné.
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 5/25/2018
Příspěvky: 72
To navaření také není špatný nápad, ale nevadila by ta teplota při vaření?
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/22/2005
Příspěvky: 7,479
Rána kladivem by to měla vyřešit...Rovnal jsem takhle už x čepelí z Elmaxu i RWL...Nemá to žádný zůžený přechod ani vrub takže by to mělo být ok...Jen použít rovnou plochu co pohltí ráz, nejlíp kovadlinu a na ní desku..
Už nebudu nic dokazovat ani srovnávat: mým úkolem je tvořit.....
- William Blake
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/11/2006
Příspěvky: 1,572
Simba napsal:
Ahoj, měl bych prosbu zda by mi někdo nenarovnal prohnutou čepel po kalení.


Než začneš brousit, můžeš zkusit i "kování" za studena. Čepel si polož na tvrdou podložku a nosem kladiva klepej do vnitřku oblouku. Trpělivě. Velké množství malých úderů. Materiál na vnitřku oblouku bude mít tendenci pod těmi údery expandovat a tím kompenzovat prohnutí.

Funguje to i na překvapivě tvrdé materiály. Sice zničíš povrchovku na rukojeti, ale pod příložkami to stejně nebude vidět.
Je to boj
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/22/2005
Příspěvky: 7,479
To není potřeba..napřimovat jednu stranu má smysl u hodně tenké čepele s vrubem nebo zůžením třeba v trnu. Tohle se dá srovnat třemi ranami velkýho kladiva na hulváta Wink
Už nebudu nic dokazovat ani srovnávat: mým úkolem je tvořit.....
- William Blake
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 5/25/2018
Příspěvky: 72
Právě, že nemám kovadlinu ani žádnou podložku, jen kousek staré kolejnice (cca 20cm). Myslíš, že to bude stačit? A mám to tedy položit obloukem nahoru a flaknout do toho?
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/22/2005
Příspěvky: 7,479
Pokud je rovná tak ano...kladivem bez hran, druhou rukou držet čepel, musí to požrat vibrace..Používám dvoukilový kovářský kladivo. Kdysi mě to naučil Buddy Weston. "Je to křivý? Tak do toho flákni kladivem a je to..ocel si nechá líbit moc" Happy Jen si musíš být jistý že tam nejsou vruby. Taky pomůže potom ještě jednou popustit. Na spodní hranici ale přes to Happy
Už nebudu nic dokazovat ani srovnávat: mým úkolem je tvořit.....
- William Blake
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 5/25/2018
Příspěvky: 72
Takže když to nepůjde kladivem půjde to ještě větším kladivemLaugh Tak díky za rady (všem) zítra to zkusím, sice nevím jestli budu mít kladivo bez hran, když tak je zabrousím a pak dám vědět jak to dopadlo.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/22/2005
Příspěvky: 7,479
Když to rupne, uděláš jinej nůž. Laugh Ale nemělo by Ok
Už nebudu nic dokazovat ani srovnávat: mým úkolem je tvořit.....
- William Blake
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 5/25/2018
Příspěvky: 72
Laugh toho jsem se právě bál, tak jsem to chtěl svěřit do zkušených rukou, ale zas nějak ty zkušenosti taky musí získatLaugh
Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 5/25/2018
Příspěvky: 72
Tak ručka je rovnáHappy Nejprve jsem to zkoušel dát prohnutím nahoru a několikrát do toho fláktnout kladivem, ale připadlo mi, že se prohnutí ještě zvětšilo, možná jsem nedal dostatečně velkou ránu (a ani ta moje kolejnička na to není ideální). Pak jsem dal na radu INMU položil to obráceně (prohnutím dolů jako U) začat nosem kladiva poklepávat vždy uprostřed, kde bylo prohnutí největší a úspěch se dostavilOk Nakonec nepatrně přelíznul na pásovce a hotovoHappy INMUAdmire Ještě jednou díky za radyWink
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/22/2005
Příspěvky: 7,479
Tak tos dal malou ránu Laugh Hlavně že to dobře dopadlo Happy
Už nebudu nic dokazovat ani srovnávat: mým úkolem je tvořit.....
- William Blake
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 11/10/2007
Příspěvky: 32
Dobrý večer,
při uklízení jsem našel torzo nože, který patřil mému otci a o kterém jsem si myslel, že je dávno ztracený. Chtěl bych poprosit některého z místních nožířů, který by byl ochoten vyndat starou čepel a vyrobil a napasoval čepel novou. Snad se někdo ochotný najde. Díky


Jurášek vložil tyto přílohy:
DSCN1713.jpg.jpg
DSCN1709.jpg.jpg
DSCN1710.jpg.jpg
DSCN1712.jpg.jpg

Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Vaše připomínky pište na support@knife.cz Powered by Progris