ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
Leptání Možnosti
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 5/7/2014
Příspěvky: 605
Ahojte, napadlo ma sem pre začínajúcich "leptačov", ktorý váhajú či chlorid či HCl hodiť porovnanie, ak by sa niekto čudoval prečo mu v hcl nelezú pekne hamony. Tiež je pekne vidno ze Hcl viac farbí nekalenú časť a chlorid opačne.

Chlorid (tmavší lept) - foto 1 vs. HCL (kyselina chlorovodíková) - svetlejší lept foto 2


Teepee vložil tyto přílohy:
IMG_20171126_132459.jpg.jpg
IMG_20171117_145801.jpg.jpg


Keby niekto niečo tak email :) Nože v galérke sú väčšinou na predaj :)
FB: TP knives
Posláno:
Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 12/12/2014
Příspěvky: 110
Ahojte. Chcel by som si trošku "ozdobiť" môj nový nožík-tak skúšam. Toner,soľ,nabíjačka na mobil-5V,2A,cca1min.Najväčší problém je kvalita toho toneru a jeho prenesenie na nôž.1. pokus-celé zle-bodky všade. toto je 2.pokus,kde som ale celí toner ešte vyfarbil fixou (kde som pretrel motív,tam som ho vyškrabal). Aj tak je to nejaké neostré,bodkované.A naviac čím dlhšie sa na to pozerám.tým sa mi to na ten náš Kriváň podobá menej a menej. Čo Vy na to?


Stano1 vložil tyto přílohy:
2018_02_17_08.44.24.jpg.jpg
2018_02_15_17.48.32.jpg.jpg

Posláno:

Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 3/7/2018
Příspěvky: 70
KaRlOsss napsal:
Prosím vás, snažil jsem se vyleptat na čepelku (N690) svoje příjmení, včelí vosk a chlorid.... Nechal jsem chlorid asik hodinu působit, pak omyl. Takhle vypadá výsledek, jen by mě zajímalo, vydrží tam to příjmení nebo se používáním nože sedře dolů.....Neutral Neutral

Děkuji Admire


Já si leptám své logo na čepele kuchyňskou solí. Buď pozitiv ( nápis vystouplý) -jako můj Avatar a nebo negativ, jako tvůj případ - nápis do hloubky. A ten se určitě používáním neotře !!! Trochu přípravy a samotný lept hotový za 5 minut. Happy

Není kam se hnát, není kam se hnát, stejně se v pekle sejdeme tak není kam se hnát...
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/21/2017
Příspěvky: 537
Ahoj, chtěl jsem leptat na čepel logo s pomocí světlocitlivé vrstvy (sprej Positiv 20) jak je popsáno zde http://www.knife.cz/Knifecz/tabid/36/ctl/Details/mid/381/ItemID/34/Default.aspx
Když jsem to na zkoušku leptal na kus nerezu, tak to vyšlo super, ale když to chci vyleptat na čepel tak mi to nejde. Prostě se mi neodstraní ve vývojce ta osvícená místa. Po pěti pokusech s čepelí jsem vzal zase kus nerezu a tam to šlo bez problému. Myslíte, že tato metoda nejde použít na každou ocel? Já měl sendvičovou čepel ze 19313 a Uddeholm 75Ni8. Děkuji za každý postřeh.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 6/30/2006
Příspěvky: 3,773
So sprejom nemam ziadne skusenosti takze ti s nim neporadim. Skus ale miesto spreja pouzit nieco taketo. Pouziva sa to rovnako ako ten sprej na leptanie plosnych spojov. U mna to funguje spolahlivo a je jedno aka to je ocel.
1 ovečka, 2 ovečky, 3 ovečky, 4 ovečky, 5 .... teraz tu bola !!!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/21/2017
Příspěvky: 537
baca napsal:
So sprejom nemam ziadne skusenosti takze ti s nim neporadim. Skus ale miesto spreja pouzit nieco taketo. Pouziva sa to rovnako ako ten sprej na leptanie plosnych spojov. U mna to funguje spolahlivo a je jedno aka to je ocel.

Díky a to má nějakou samolepící vrstvu, kterou to nalepiš na čepel a pak před to dáš motiv, který chceš mít vyleptany a necháš osvitit atd?
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 9/12/2007
Příspěvky: 1,448
baca napsal:
So sprejom nemam ziadne skusenosti takze ti s nim neporadim. Skus ale miesto spreja pouzit nieco taketo. Pouziva sa to rovnako ako ten sprej na leptanie plosnych spojov. U mna to funguje spolahlivo a je jedno aka to je ocel.


Mohl by jsi prosím popsat práci a folií podrobnějiOk
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 6/30/2006
Příspěvky: 3,773
Chlapi, vsetko potrebne najdete v tomto videu. Je to sice po rusky ale rozumiet moc netreba lebo je to tam velmi podrobne poukazovane co a ako. Aj ja som sa z tohoto videa ucil. Ok

Z mojich doterajsich skusenosti mozem povedat toto:

1. Nebrat tie fotofolie co su sfarbene do modra ale do zelena.
2. Pod fotofoliu nie je potrebne nastriekat vodu pokial to je velke len na znacku.
3. Na motiv je dobre pouzit dve vrstvy priehladnej folie, zvysi sa tym kontrast motivu.
4. Na rovnomerne leptanie je vhodne pouzit elektrodu s vacsou plochou ako znacka.
5. Pri leptani treba elektrodu riadne pritlacit na fotofoliu, zabrani sa tym odlupenie fotofolie plynmi.
6. Na odstranenie fotofolie nie je potrebny hydroxid sodny, velmi dobre posluzi aceton.

1 ovečka, 2 ovečky, 3 ovečky, 4 ovečky, 5 .... teraz tu bola !!!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/21/2017
Příspěvky: 537
Tak chyba nebyla ve spreji ale u mě. Nevím sice kde, ale už mi to funguje a to je podstatný. Ta folie ale taky nevypadá špatně. Díky
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 2/10/2009
Příspěvky: 398
Zdravím , chlapi máte někdo vychytaný leptání ruského nerezdamašku od Zladinoxu?
Bere mi to i chloryd ale není to kontrastní a když to ponechám déle tak je to ještě horší leptá to oba materiály. Zkoušel jsem to samozřejmě i podle návodu výrobce ale bohužel se stejným výsledkem.Sad
jakuza-knives.cz
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/21/2017
Příspěvky: 537
Délal jsem sendvič ze Stabilky(ostří) a z 75Ni8(boky). 75Ni8 má být ta světlejší ocel. Tak jsem teda buď barvoslepej nebo dělám někde chybu. Mohl by mi někdo vysvětlit proč mám Stabilku světlejší než 75Ni8?


myishaall vložil tyto přílohy:
IMG_20180326_231814.jpg.jpg

Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 8/14/2015
Příspěvky: 1,897
Jakuza napsal:
Zdravím , chlapi máte někdo vychytaný leptání ruského nerezdamašku od Zladinoxu?
Bere mi to i chloryd ale není to kontrastní a když to ponechám déle tak je to ještě horší leptá to oba materiály. Zkoušel jsem to samozřejmě i podle návodu výrobce ale bohužel se stejným výsledkem.Sad


Hele na FB to řešil Radin Dachs a myslím, že to nakonec vychtal, tak ho zkus Wink
Makej na sobě tak dlouho, dokud se tvoje vzory nestanou tvými soupeři!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 8/14/2015
Příspěvky: 1,897
myishaall napsal:
Tak chyba nebyla ve spreji ale u mě. Nevím sice kde, ale už mi to funguje a to je podstatný. Ta folie ale taky nevypadá špatně. Díky


Michale hoď se nějakej výsledek, dost mě to zajímá Wink
Makej na sobě tak dlouho, dokud se tvoje vzory nestanou tvými soupeři!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/21/2017
Příspěvky: 537
wajgy napsal:
myishaall napsal:
Tak chyba nebyla ve spreji ale u mě. Nevím sice kde, ale už mi to funguje a to je podstatný. Ta folie ale taky nevypadá špatně. Díky


Michale hoď se nějakej výsledek, dost mě to zajímá Wink

Díky, Samozřejmě to sem dám,
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/21/2017
Příspěvky: 537
myishaall napsal:
wajgy napsal:
myishaall napsal:
Tak chyba nebyla ve spreji ale u mě. Nevím sice kde, ale už mi to funguje a to je podstatný. Ta folie ale taky nevypadá špatně. Díky


Michale hoď se nějakej výsledek, dost mě to zajímá Wink

Díky, Samozřejmě to sem dám,

Zkoušel jsem to na tý nepovedený čepeli co jsem měl v Radniční a výsledek sice není nějak super, ale to je jen o tom si vychytat dobrej tisk, správně nanést sílu té fotocitlivé vrstvy atd. Ja nemohl sehnat transparentní folie do inkoustové tiskárny (ted už jsem je sehnal) a tak jsem koupil do leserovky a dal to vytisknou mámě. Jenže ona tam má nastaveno šetření toneru, takže to nebylo uplně ideální. Taky si to chce pořádně vychytat předlohu ve fotoshopu a pohrát si s tím aby jsi to měl opravdu černé jinak se ti tam udělají ty tečky jak mě , ale to bych spíš dával na vrub tomu šetření inkoustem. V podstatě jsem ale spokojen , protože to funguje a ted si to jen musím vychytat. Ještě jsem zkoušel na kus nerezu jelena a ten se povedl mnohem líp, ale taky jsem tam měl ty tečky. Jenže už nevím kam jsem ho dal . Jestli ho najdu, tak ho sem ještě hodím nebo ho vezmu sebou 13.4.2018 do Radniční.


myishaall vložil tyto přílohy:
IMG_20180328_224904.jpg.jpg

Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 8/14/2015
Příspěvky: 1,897
Díky Happy jsem docela zvědavej, jak to bude vypadat pak až to budeš mít zmáknutý.
Makej na sobě tak dlouho, dokud se tvoje vzory nestanou tvými soupeři!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/21/2017
Příspěvky: 537
wajgy napsal:
Díky Happy jsem docela zvědavej, jak to bude vypadat pak až to budeš mít zmáknutý.

Tak nechci říct, že bych to měl už zmáknutý, ale už jsem postoupil o krůček dál. Strašně moc záleží na tiskárně a na tom jak si fotku upravíš ve fotoshopu. Takže tady je ukázka dnešního leptu. Není dokonalá, ale už je to lepší.


myishaall vložil tyto přílohy:
IMG_20180508_215033.jpg.jpg

Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 8/14/2015
Příspěvky: 1,897
No tak tohle uz zacina vyoadat hodne dobre!!
Makej na sobě tak dlouho, dokud se tvoje vzory nestanou tvými soupeři!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/21/2017
Příspěvky: 537
Na leptání loga jsem používal nabíječku od telefonu, takže zhruba 5V 0,5A a když jsem leptal čepel, které byla zároveň také celkově leptaná(sendič, damašek...) tak na ní to logo nebylo moc vidět. Řešení bylo to logo leptat déle, ale dnes jsem zkusil něco jiného. Vzal jsem trafo 15V 25A a to je teda fofr . Ani ne minuta a je to tam tak hlubolo , že s 5V bych to dělal tak 10 minut .


myishaall vložil tyto přílohy:
DSCF8586.JPG

Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 8/14/2015
Příspěvky: 1,897
Hezký, já leptám nabíječkou na autobaterie Happy logo mám tak do 20 vteřin Happy Jak je tohle to velký v reálu?
Makej na sobě tak dlouho, dokud se tvoje vzory nestanou tvými soupeři!
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Vaše připomínky pište na support@knife.cz Powered by Progris