ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
Tepelné zpracování ocelí Možnosti
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/21/2017
Příspěvky: 658
Mirec napsal:
Zdravím Páni. Som úplný začiatočník amatér. Viete mi niekto poradiť z akej ocele by mohol byť
pílový kotúč na masívne drevo. Rád by som si z neho vyrobil nejaké nože. Priemer kotúča je 700 mm a hrúbka je 4,5 mm. Tiež či náhodou nemáte niekto tech. list od danej ocele. Ďakujem.

Já nejsem ten co by ti měl v tomto radit a ani nebudu, ale mám za to, že to není dostatek informací k tomu aby někdo z chlapů věděl jaký máš kotouč a z čeho je. Zkus přidat aspoň výrobce a třeba ti někdo pořadí. Hodně štěstí
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 11/11/2001
Příspěvky: 448
myishaall napsal:
Mirec napsal:
Zdravím Páni. Som úplný začiatočník amatér. Viete mi niekto poradiť z akej ocele by mohol byť
pílový kotúč na masívne drevo. Rád by som si z neho vyrobil nejaké nože. Priemer kotúča je 700 mm a hrúbka je 4,5 mm. Tiež či náhodou nemáte niekto tech. list od danej ocele. Ďakujem.

Já nejsem ten co by ti měl v tomto radit a ani nebudu, ale mám za to, že to není dostatek informací k tomu aby někdo z chlapů věděl jaký máš kotouč a z čeho je. Zkus přidat aspoň výrobce a třeba ti někdo pořadí. Hodně štěstí


Dovolím si oponovat Wink Pokud to není kotouč s tvrdokovovými zuby , tak je hodně velká pravděpodobnost že to bude 19418 ( 75Cr1 ) maximálně 19419 ( 80CrV2 ) nebo ekvivalenty...... Z hlediska výroby nožů v podstatě stejné materiály..... A pokud to je od pilany tak je to sichr Happy
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 11/2/2010
Příspěvky: 2,521
A i ty s plátky maj těla z 75Cr1 - podle technologa z Pilany. Jen to není kalený na řezání, ale aby to vydrželo zatížení v řezu.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 1/23/2008
Příspěvky: 1,703
Nevím, kam s tím přesně, tak zkusím tu:
Poslední dobou se mně a kolegům na konkrétním typu stroje, opakuje problém s praskáním hřídelek(viz foto). Zdá se mi to, nebo to fakt celé drží jen na tom tenoučkém kousku materiálu? Vnější průměr hřídelky je 6mm, ztenčený průměr 4mm. Hřídel je uložená na ložiskách, zajištěných segrovkou. A tam to vždycky rupne. Poháněná je přes silonové ozubené převody trvale motorem. Nějaký ráz tam tedy při rozběhu asi bude, ale řekl bych, že ta plastová kola toho dost utlumí. Fakt nechápu proč by to mělo praskat, když je tam jen namáhání v krutu a ne stranové. Umíte mi někdo vysvětlit proč se to děje? Je to překalené a blbě odpíchnuté?


Twister vložil tyto přílohy:
20190823_081332.jpg.jpg

Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/27/2001
Příspěvky: 2,728
Té vadě se říká "konstrukční vrub" - upíchnutím na ségrovku nožem s ostrými rohy tam uděláš krásný ostrý vrub (tedy dokonce dva, na každé straně drážky), kde ta trhlina začne. Takže určitě udělat zápich nožem půlkulatým. A lomová plocha je normální únava za rotace, nic záhadného.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 1/23/2008
Příspěvky: 1,703
Slone, díky moc. Ono se to dříve na těch stejných strojích nestávalo. Za x let jsem neměnil ani jednu. A teď jich mám z nových mašin už šest. Evidentně soudruzi změnili výrobu.
Ještě jednou díky.Admire
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 8/22/2019
Příspěvky: 5
ahoj

skusal som zakalit ocel O1 nejako sa my to nezda ked som prebehol po zakaleni s pilnikom tak neklzal ale odoberal material.tak som som skusil pilnikovat na mieste kde bude rukovet a ked som odpilnikoval kusok zacal pilnik klzat.

je to zle alebo to tak ma byt?

ked je to zle vie my niekto vysvetlit kde je chyba kep po zakaleni je material meky?

O1 podrana na teplote 15 min kalena do tepleho oleja

vopred dakujem
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/16/2008
Příspěvky: 1,494
Nepíšeš z jaké teploty si kalil. Kalení proběhlo v elektrické peci, nebo v plynové výhni?
Podle popisu, že je povrch měkkej by to sedělo na povrchové oduhličení.
" a všichni tam nasávali jak tepláky hozený do potoka "
Hlavně nenápadně, jakože nic!
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 8/22/2019
Příspěvky: 5
plynova pec dam do nej nerezovu termoskuHappy a ked je orandzova (viem neni to velmy presne) tak zacnem kalit nemam este teplomer tak skor len testujem.

dakujem
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 3/2/2021
Příspěvky: 1
Dobrý deň.

Potreboval by som pomôcť.
informácií na tomto fóre som našiel až príliš veľa.

Celkom by pomohlo keby niekto "upratal" a zoskupil postupy pre kalenie a popúšťanie pre jednotlivé materiály.

Ako SZČO pracujem v jednej firme a stále máme problémy s ujasnením si postupov pri kalení pretože vždy sa objaví nový fakt alebo nám diely praskajú.

Najčastejšie používame nasledovné materiály:

19312
19375
12050
12060
12061

Materiály kupované od bohleru si dávame spracovať do bohleru (keď si ho vyrobili nech si ho spracujú XD).

Máme malú elektrickú kaliacu pec do 1100°C. Maximálna veľkosť kusu ocele je 200x300x120(výška).
Kaliaci olej si vieme kúpiť aký bude treba a už ich máme niekoľko aj kúpených.

Väčšinou si potrebujeme zakalit a popustiť malé diely (kolíky, čapy, nože nástrojov, malé tvárniace nástroje a pod.) na konkrétnu tvrdosť povrchu/pevnosť.

Vie mi niekto poradiť a ujasniť postup ideálne systémom pre hlupákov (v bodoch) ako správne kaliť a popúšťať uvedené materiály?

Kľudne do PM. Alebo ak je niekto z Vás blízko Trnavy a mal by chuť to naučiť tak som dostupný.

Ideálne rozloženie údajov pre každého asi sú:

Pri akej hrúbke steny materiálu, akú teplotu kalenia, ako dlho to na tej teplote udržať pred kalením, do akého média ideálne kaliť, ako, čím a ako dlho chladiť a akú teplotu má mať médium, akým postupom, ako dlho popúšťať a na koľko krát.
Viem, že tabuľky sú super (mám ich niekoľko) ale o samotnom postupe toho moc nehovoria a je celkom ťažké sa niečo presné dočítať.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/27/2001
Příspěvky: 2,728
Pokud chceš, aby ti někdo zpracoval návody k použití, tak to asi neuspěješ - zase takový dobráci tu nejsou.
Jestli to potřebuješ do práce jako výrobní postup, tak se domluv s někým, kdo ti to zpracuje jako normální komerční zakázku.
Posláno:

Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 4/6/2020
Příspěvky: 4
Ahoj jsem úplný nováček koupil jsem si 5160 a zkusil z toho něco vyrobit ale výsledek nebyl uspokojivý. Myslím že jsem ji špatně zakalil ani jsem nepopouštěl. O 5160 jsem tady nic nenašel a tak jsem zde. Mohl by mi někdo poradit jakým způsobem (po domácku) tepelně zpracovat (zakalit, popřípadě popustit) 5160?
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 8/1/2006
Příspěvky: 3,015
mateiálový list jsem nenašel, ale odkaz na webu je, akorát je to v angličtině ZDE
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/27/2009
Příspěvky: 2,710
Kaky007 >>> V tom odkaze co ti poslal Vencal je <<<Heat Treatment= tepelne spracovanie co bude kalenie a aj na tom prvom grafe to je.... cize 830 st.C (59.5 HRC) a nejaka (po domacku???) vydrz na danej teplote +5min a schladit do oleja potom popustit +-180-200 st.C hodinu v trube. A malo by to bytWink
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Připomínky: support@knife.cz Souhlas s nastavením osobních údajů Powered by Progris