ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
N690 - 440BTS - 1.4528 Možnosti
QNX
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 3/2/2006
Příspěvky: 239
Nevíte v jakém sortimentu je N690 dostupná? Marně hledám to PDFko ve kterém to bylo uvedené. Jde mi hlavně o plechy (tloušťka a formáty) a o tyčovou ocel (kruhový průřez a čtyřhrany).
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 11/26/2015
Příspěvky: 263
check this, je to stare ale mozno pomoze ...

Příloha / Přílohy:
cenník_plechov_2018.pdf (469kb) staženo 166 time(s).



hardcore never dies ! bd_knives@instagram
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 2/22/2019
Příspěvky: 29
Motorkar napsal:
>KaRlOsss >>> Nezakalena hrdzavie. Ja ju pouzivam uplne bezne (zbytky N685-695-690) a radsej ako potrav. nerez nakolko sa omnoho lepsie opracovava prirodzene nezakalena ( vrta frezuje, pilnikuje) ako obyc nerez a este sa na nozi tak lahko nedoskriabe ako obyc nerez
. ked chcem zastitu zakalenu primarne pre korozuuvzdornost, musim s nou bbezat do kaliarne, alebo staci doma jednoducho na plynaku nahriat od oka a schladit?
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 3/7/2012
Příspěvky: 26
Ja ju horákom riadne nahrejem do červena a strčím do oleja. Žiadne popúšťanie a jesto horáky čo dosiahnu teplotu teplotu cez 1000 C.Potom naleštím a je to. Nič nehrdzavie.
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 2/22/2019
Příspěvky: 29
emilio7834 napsal:
Ja ju horákom riadne nahrejem do červena a strčím do oleja. Žiadne popúšťanie a jesto horáky čo dosiahnu teplotu teplotu cez 1000 C.Potom naleštím a je to. Nič nehrdzavie.
. vdaka.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/27/2009
Příspěvky: 2,709
Ja ich kalim spolu s nozmi , len ich nenamacam do oleja ale ich polozim na zelezny zvaraci stol vychladnut a tiez nepopustam , a nenechavam ich na vydrzi 20 min ale max 5-10min. A su "zakalene"a nehrdzaveju .Urcite pojdu aj tym horakom ako pise emilio7834
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 2/22/2019
Příspěvky: 29
pozdravujem. poprosím, existuje nejaká porovnávacia tabuľka označovania ocelí u nás bežného a v rusku?
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Moderátor
Připojený: 12/20/2005
Příspěvky: 6,898
myslíš jak se N690 označuje v azbuce nebo je ti úplně putna kam dotaz umístíš?
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 1/5/2019
Příspěvky: 18
Ahoj mám takový problém a dotaz. Kalil jsem N690 na 1075°C výdrž byla 20 min je to nůž o velikosti 200mm a šířce 3.5mm po těch 20 min šel do oleje tk22. Bohužel druhy den jsem až popouštěl na 170°C 2x1h. No a po změření mám 36hrc. Kde jsem udělal chybu a co s tím teď? Vyžíhat a znovu kalit? Díky za rady
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/27/2009
Příspěvky: 2,709
Jiří Hamr napsal:
Ahoj mám takový problém a dotaz. Kalil jsem N690 na 1075°C výdrž byla 20 min je to nůž o velikosti 200mm a šířce 3.5mm po těch 20 min šel do oleje tk22. Bohužel druhy den jsem až popouštěl na 170°C 2x1h. No a po změření mám 36hrc. Kde jsem udělal chybu a co s tím teď? Vyžíhat a znovu kalit? Díky za rady

1-No ak bolo vsetko ako si pisal , hlavne ta teplota 1075 a vydrz 20min na tejto teplote tak potom nemas N690 ale nejaku kravinu. 36hrc dosiahnes aj keby si to len ohrial a nechal volne vychladnut na vzduchu ,bez zanorenia do kal. oleja. Keby si mal ze hrc50+ tak je otazka ci ti teplomer ukazuje spravne.......ale ak bolo ako si opisal tak 36NoNoNo NoNoNo A to ze si popustal az na druhy den si akurát riskoval ze ti praskne , urcite to nema suvis. Ak si si isti N690!!! tak jediny problem bude kaliaca teplota ostatne podla opisu OK akurát neriskovat praskliny a popustat hned .
2-A mozes to kalit znova

PS. a merane to bolo na cistej oceli? aby to nebolo merane na mieste kde su napr. okuje (v mieste rukovete)
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 1/5/2019
Příspěvky: 18
Bylo to condustralu který jsem před tím obrousil smirkem 800 a jestli je to opravdu N690 nevim protože jsem to koupil s tim že to je N690. A co me pisi jestě za rady a o oduhličnění ze to tam bylo dlouho může to být? Vážně jsem v tom laik proto se ptám
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Moderátor
Připojený: 12/20/2005
Příspěvky: 6,898
zrovna N690 poznáš neb má charakteristickou povrchovou úpravu takovou poďobanou, je to vidět zde:


Samurai vložil tyto přílohy:
cocobolo3.jpg.jpg

Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 8/25/2020
Příspěvky: 30
Zdravím,
Mám zakalené a již popuštěné čepele z N690 na tvrdost 61HRC. Vzhledem k tomu, že nože plánuji na tábor pro děcka (tedy nepříliš svědomité a šetrné uživatele), tak si říkám, že by bylo asi vhodnější mít čepele spíše houževnatější s tvrdostí cca 59 HRC. Rád bych se tedy, zeptal jestli je možné, abych tyto čepele ještě dal tak na 170-180° do trouby na 2x1h a takto je popustit. Nejsem si jistý jestli by to vzhledem k předchozímu popouštěcímu cyklu nemohlo čepele poškodit nebo nějakým způsobem znehodnotit. Občas narazím na termíny jako oduhličení, zhrubnutí zrna a spoustu dalších, o kterých ani nevím co znamenají, tak se raději ptám Wink .
Děkuji za jakékoliv rady.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/27/2001
Příspěvky: 2,728
Jestli ti tvrdost klesne při takto nízkých teplotách (navíc nepochybně po dost dlouhém čase od kalení) nevím, ale rozhodně je tím nepoškodíš. Oduhličení je problém tak od 500°c výš a hrubnutí zrna hlavně v oblasti existence austenitu (takže u těchto ocelí dost nad 700°C).
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 1/23/2019
Příspěvky: 1,284
Galdr napsal:
Zdravím,
Mám zakalené a již popuštěné čepele z N690 na tvrdost 61HRC. Vzhledem k tomu, že nože plánuji na tábor pro děcka (tedy nepříliš svědomité a šetrné uživatele), tak si říkám, že by bylo asi vhodnější mít čepele spíše houževnatější s tvrdostí cca 59 HRC. Rád bych se tedy, zeptal jestli je možné, abych tyto čepele ještě dal tak na 170-180° do trouby na 2x1h a takto je popustit. Nejsem si jistý jestli by to vzhledem k předchozímu popouštěcímu cyklu nemohlo čepele poškodit nebo nějakým způsobem znehodnotit. Občas narazím na termíny jako oduhličení, zhrubnutí zrna a spoustu dalších, o kterých ani nevím co znamenají, tak se raději ptám Wink .
Děkuji za jakékoliv rady.

Ahojky, stalo se mi něco podobného.
Ohledně kalení a popouštění asi moc neporadím red face
Před třemi lety, jsem pro kluka od sestřenice dělal nožík na tábor.
N 690, kaleno u Špičáků. Tvrdost kolem 59-60 .
Nad mini fazetkou cca 0,3 mm.
Když se vrátil z tábora, byly na ostří asi 4 mini zuby. Ostří bylo jinak celkem ostré. Šlo to krásně opravit. 30 min a hotovo Cool Když mi vyprávěl co všecho s tím nožem dělali, včetně dlabání v zemi a podobně ....Surprised
Nožík má dodnes a nic podobného, už se nestalo. Má 14 let a už ví na co je kudla Happy


Richardos vložil tyto přílohy:
IMG_20190601_161410.jpg.jpg

Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Připomínky: support@knife.cz Souhlas s nastavením osobních údajů Powered by Progris