ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
Materiál z vrakoviště aneb co sběrný dvůr dá Možnosti
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/22/2005
Příspěvky: 7,312
Helou nožíři! Jaké máte zkušenosti s výrobou nožů z věcí již užitých, člověkem odložených? Podělte se prosím o své zkušenosti ať dobré či špatné. Mě konkrétně by momentálně zajímalo dalo li by se něco dělat s brzdovými kotouči ze škodovky?Mají odolnost proti tření, takže je to matriál ušlechtilý. máte někdo zkušenost? co poloosy? atd.Happy
Už nebudu nic dokazovat ani srovnávat: mým úkolem je tvořit.....
- William Blake
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 1/30/2006
Příspěvky: 489
za komunistu jsem delal z listovyho pera nuz.Byl to nejaky ford co snim za okupace prijeli nemci.Supr matros ale dneska to je utopie to uz nikdo asi nenechaAngryz os od auta jsem nic nedelal tak nevim.
chceš můj nůž tak pisni na e-mail
FMJ
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 6/13/2004
Příspěvky: 570
to želva

No nevím, nejsem metalurg, ale vzhledem k tepelnému namáhání brzdových kotoučů (třeba rozehřátí a zchlazení teď v zimě) si nedokážu představit, že by z toho mělo cenu dělat nůž. Ale jak říkám, nevím, možná je to jinak. Nechám se poučit...
Kdo je příliš zvědavý, ten nebude nikdy moc starý.....
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 2/7/2006
Příspěvky: 2
Brzdové kotouče jsou litinové.To by myslím moc dobrý nůž nebyl.Kvalitní materiály na autech jsou pružiny,ale ty už tu byly omílány stokrát.Dále by bylo možno použít poloosy zadní nápravy ze škodovky, nebo svislých čepů přední nápravy.Jednou jsem se pořezal o zaklepaný ventil motoru,byl ostrý jako žiletka.
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 2/7/2006
Příspěvky: 2
..
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 1/27/2006
Příspěvky: 222
brácha dělal nože z pil ale padnul prej na to celej kotouč Happy
"Buďjiž tvé nepřátele stihne rychle pomalá a bolestivá smrt"
(Jan Pecka)
Posláno:
Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 1/5/2005
Příspěvky: 66

Celkom dobrý materiál (aspoň na mačetu) je starý kotúč z cirkulára (neviem ako sa to povie česky).
Nelame sa to a dobre drží ostrie. Z jedného kotúča sa dajú spraviť 2 kukri + niečo k tomu.

Peto
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 5/10/2002
Příspěvky: 5,218
Přesně tak, péra, pružiny, ložiska, katrovky, cirkulárky, čepy, řetězy ... fascinuje mě vzít starý krámy a vykovat z toho zase něco užitečného, navíc když se to pospojuje do damašku, vznikne z toho krásná kudla a stačí jen zajít do kovošrotu ... děláme tohle ale jen vyjímečně, jsem rád, když vím z čeho dělám, jaké je tepelné zpracování atd. Někdy se ale neudržím a "recykluji" a "recykluji" Happy

Jinak kukri by mělo mít sílu alespoň 7 mm a to tedy cirkulový kotouče nemají, navíc nevím jak to vyřezat, aniž bys nevyhřál, maximálně větší a vyhřáté kraje opatrně obrousit ...
pro více info a dostupnosti našich nožů mrkněte na naše stránky, díky
dohnalknives.com
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/5/2005
Příspěvky: 6,499
Dobrej matroš je listovka z Mozgála, ale lepší je ze staré Volhy. U toho Moskviče je to skládaný z různejch druhů a použít se dají jen ty delší,ale u tej Volhy se dají použít téměř všechny pružnice.Je to něco jako 12 070, nebo 14 260 ale od Rusáků.Optimální kalící teplota je tak 830 stupňů.Ukázal to magnet a měl jsem od kámoše co dělá u pecí na ferity půjčenej laserovej teploměr, takže je to celkem přesný.Mimochodem ten teploměr to je super věc-netřeba něco někam dávat,stačí zamířit zmáčknout spoušť a na displeji to hodí přesnou teplotu,Happy funguje to tak do 10 metrů zcela přesně, pak s tolerancí 2 stupně.Nevíte někdo kde ho sehnat?WinkKámoš mi slíbil kontakt na výrobce,ale už se neozval.Sad
Neposílejte mi prosím PM,ale mejly.Na PM nereaguji z důvodu rozstrkané korespondence.Díky L
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 12/7/2004
Příspěvky: 774
Mne jeden znamy doniesol fungl nove listove pily.Su hrube tak 2 mm a siroke 5cm.Je to super tvrde normalnou pilkou na zelezo to ani neskrabnes.Zatial som s toho spravil len jedneho takeho pisisvora ale da sa to.Bud karbobruskou alebo na kotuci-moj pripad.
Nebojím sa zajtrajška,prežil som včerajšok a milujem dnešok.
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 1/14/2002
Příspěvky: 490
2 Ládes - podívej se na Ahlborn.cz, maj tam 2 infráky do 1000 stupňů do 5 litrů, pak i do 3000 ale to už je pálka. A jsou velice ochotný - v práci od nich máme univerzál měřák a byl jsem s jejich jednáním značně spokojenej.
Lenost - matka pokroku
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/5/2005
Příspěvky: 6,499
Dany díkyHappy
Neposílejte mi prosím PM,ale mejly.Na PM nereaguji z důvodu rozstrkané korespondence.Díky L
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/29/2002
Příspěvky: 421
K materialu na noze: Nekde ve Svedsku delaji udajne noze ze starych (to je dulezite) kolejnic. Pry jak na te kolejnici ty vlaky desitky let jezdi, je pry vyborne skujnena.

K tomu "laserovemu" teplomeru : Podle me se jedna o radiacni nebo take totalni pyrometr, laserovej je na tom maximalne zamerovac (ukazovatko). Meri sice presne, ale jen pokud znas emisivitu daneho materialu a to muze byt treba pro oceli (zalezi na povrchu) 0.2-0.8 a na to pripada oprava pri mereni 1000°C od 5 do 40°C . . . pri tech tvejch cca 800°C to muze bejt ta oprava i 35°C, ale taky nemusi, muze byt jen 5°C, protoze tu emisivitu fakt tezko urcis (povrch hladky, okuje, drsny, co ja vim co na to ma vsecko vliv, cim je emisivita mensi, tim je zkutecna teplota vyssi nez teplota, kterou zmeris)

GK
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 5/5/2005
Příspěvky: 1,190
George_KiLLeR napsal:
K materialu na noze: Nekde ve Svedsku delaji udajne noze ze starych (to je dulezite) kolejnic. Pry jak na te kolejnici ty vlaky desitky let jezdi, je pry vyborne skujnena.
To je bezne ve Skandinavii a severni casti Ruska. Za druhe svetove se v Japonsku kolejnice pouzivaly take na vyrobu standardnich mecu, ktere museli nosit vojaci. Serizla se horni cast (15-20mm) a delal se z toho mec, ocel byla hodne podobna damasku, nekolik set/tisic vrstev byly jakoby poskladany do paketu.
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/29/2002
Příspěvky: 421
dany napsal:
2 Ládes - podívej se na Ahlborn.cz, maj tam 2 infráky do 1000 stupňů do 5 litrů, pak i do 3000 ale to už je pálka. A jsou velice ochotný - v práci od nich máme univerzál měřák a byl jsem s jejich jednáním značně spokojenej.
Tak uz aspon vim, kolik stoji te pyrometr, co sme s nim merili ve skole (mam na mysli ten s lasery ohranicujicimi kruhovou plochu). Si tak nejak clovek musi asi zvykat, kdyz treba macka cudliky na osciloskopu a neco k nemu pripojuje, a pak zjisti, ze ten osciloskop stoji pres mego.

To sem byl jednou, jeste na prumce na vystave Pragoregula95. No, hral jsem si tam s jednou infrakamerou, oni mi rikali, ze je to teprve par let uvolneny z armady. Tenkrat v roce 1995 mel ten prenosnej kompik k tomu 4GB pameti !!! a po pulhodine, co jsem si hral s nadherne uzivatelsky prijemnym a intuitivnim zarizenim a oni me v pohode nechali sem se zeptal, co to stoji a oni, ze tak od (a ted si nejsem jistej, rikali milionu marek, ale to se mi tedka zda moc, mozna to bylo 100 000), ale ten, co si s nim hraju je pry trosicku drazsi Laugh

GK
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/29/2002
Příspěvky: 421
Rumoko: To by me zajimalo, jaky to ma realny vlastnosti potom ???
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 5/5/2005
Příspěvky: 1,190
George_KiLLeR napsal:
Rumoko: To by me zajimalo, jaky to ma realny vlastnosti potom ???
Vznika tam tzv. Mikropila, efekt, ktery je videt u damasku nebo wootzu.
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/29/2002
Příspěvky: 421
S to mikropilkou to bude fakt, ale co treba tvrdost a odolnost proti opotrebeni, nebude to prilis mekke apod. ?
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/27/2001
Příspěvky: 2,314
Ty "vrstvičky" vznikají při lití kolejnice (dendritická segregace - wootz). Vznik deformačních vrstev (damašku) je i u extrémně zatěžovaných kolejnic tak do 1 mm, maximálně 3 mm (tedy pokud se kolejnice úplně nerozsype). Odolnost proti opotřebení je dobrá, uvědom si jak je kolejnice zatěžována při pojezdu vlaku. A tvrdost by měla být dostatečná, kolejnice mají kolem 0,5% uhlíku
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 5/5/2005
Příspěvky: 1,190
George_KiLLeR napsal:
S to mikropilkou to bude fakt, ale co treba tvrdost a odolnost proti opotrebeni, nebude to prilis mekke apod. ?
Asi urcite, ale podivej se na ty oblasti.
Je tam malo oceli, a ta, ktera je, tak bude silene draha. Proto se tam pouzivaji pera od auta, delaji se damasky ze retezu, lozisek, proste ze vseho.
Drive (asi pred sto lety) existovala taky tzv. Pareňska ocel. Pochazi ze dvou sibirskych vesnic: Dolni a Horni Pareň. Noze mely uzasnou kvalitu a byly zname po celem Rusku. Delalo se to velice jednoduse: vezme se zelezna trubka (vodovod atd), svari se z jednoho konce a daji se do ni rozsekane na male kousky hrebiky, srouby, kusy podkov, proste vsechno, co se najde. Zavari se i z druhe strany a pak se jde kovat. Nekolikrat se to posklada a vznikne Pareňska ocel.
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Vaše připomínky pište na support@knife.cz Powered by Progris