ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
Kalení + kovařina Možnosti
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/20/2009
Příspěvky: 883
...Kovací Jarda:...děkuju za hodnocení,ale ty vidle měly být trojky,při kalibrování rádiusů se nám nějak povedlo ten střed useknout...byl pokus o přivaření třetího trnu,ale v rámci opojení se nám to povedlo tak nějak napůl,až z toho zůstalo tohle torzo...teď už vím,co a jak a co jsem měl udělat...dvojky umí každej...a to tvoje kopí,je to opravdu síla,kdysi jsem viděl podobné a dělal si ho kolega,jakožto "dorážecí kopí na černou"...pokud to bude užívat nědo z šermířů,buď jeho protivníkovi země lehká...
...kovařina je krásná proto,že z ničeho vznikne něco...
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/2/2007
Příspěvky: 1,215
Kalení mezi hliníkovými nebo měděnými deskami se tady už kdysi probíralo.Na videu od Briana Fellhoeltra mě zaujaly svěráky ve kterých to kalí.Vyšťoural jsem,že se dají pořídit i u nás.Třeba tady http://www.naradiprofesional.cz/truhlarsky-sverak-rychloupinaci-180-mm-senator/ a vyrábí je i York http://www.york.cz/cz/category.do?categoryId=28 .Tak se to třeba bude někomu hodit.



Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 8/1/2006
Příspěvky: 2,774
přesunut dotaz od uživatele Hauzi:

Čau, mám dotaz, Našel sem doma starej soustružnickej vercajt, a v něm i upichovací nůž, což je pro kování kudly ideální pásovina. Mám ale pár otázek: 1. Slyšel sem, že HSS ocel je špatně kujná, křehká a na nůž nevhodná. 2. Dá se tato ocel nějak vrtat v domácím prostředí? (slyšel sem něco o jiskření děr nebo o spešl vrtákách na tuto ocel, ale dá se to nějak vyřešit s klasickou stojanovou vrtačkou a klasickejma vrtákama?) 3. Jak je to s dalším obráběním tohoto materiálu? (kalení, popouštění atd.) Jestli máte někdo zkušenosti s kováním této oceli prosím napište! Cry Nerad bych aby se mi doma takhle kvalitní matroš jenom tak válel Confused
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/20/2009
Příspěvky: 883
...asi pro Hauzi :...Radeco nekovat,je tam u něj jen velmi malé rozmezí kovacích teplot,pokud je překročíš (+/-) tak budeš mít dílnu plnou bordelu..bejt tebou,tak bych to radši nechal nechal někomu,kdo má soustruh...z tohoto materiálu jsem nikdy dobrý nůž neviděl,ale možná se mýlím...
...kovařina je krásná proto,že z ničeho vznikne něco...
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 5/24/2012
Příspěvky: 171
Možná že to tu už někdo psal ale zeptám se
když kovete nůž tak do jaké síly břitu kovete zůžení???? Doufám že jste mě pochopili?
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 8/31/2012
Příspěvky: 166
Taka drobnost... ked sa pred kalenim na niektore miesta cepele na nesie "hlina" aby sa to nezakalilo na tom mieste... tak co je to za "hlina"?
facebook.com/PeterSzaboWeaponsmith FACEBOOK PAGE
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 10/20/2008
Příspěvky: 367
Barret - doporučím to,co mi tu doporučili jiní : kamnářský tmel z Obi
vyzkoušeno,funguje
Siempre es 26.
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/10/2012
Příspěvky: 3,873
Ta hlína je jíl černozem by tam asi držet nechtěla, můžeš tam přimíchat i různé další "kouzelné" přísady jako když mistři dělají japonský meč.
Pište mi prosím raději email než PM. Pro ty co jim nestačí kouzelné slovíčko, na PM nereaguju.
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 8/31/2012
Příspěvky: 166
roza napsal:
Barret - doporučím to,co mi tu doporučili jiní : kamnářský tmel z Obi
vyzkoušeno,funguje



ok skusim :) - normalne sa tym natrie chrbat noza, zaschne, zahreje sa a zakali sa to ponorom celej cepele? - bezne sa to necha vychladit cele vo vode/oleji alebo to treba vybrat po chvili von? - neviem kakolko dobre izoluje teplo ten tmel
facebook.com/PeterSzaboWeaponsmith FACEBOOK PAGE
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 12/21/2005
Příspěvky: 239
Tady v 1.54 min. chlapec patlá čepel tmelem z tuby známé značky, je tam i následné kalení, alespoň trochu pro představu:

http://www.youtube.com/watch?v=POxqQ775q4U
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 6/6/2012
Příspěvky: 13
Chtěl bych se zeptat, nevíte někdo o kalírně v Ústí, Děčíně nebo Teplicích, popř. v blízkém okolí? (Zkoušel jsem TZK Teplice a tam již nepůjdu.)
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 11/2/2010
Příspěvky: 2,521
to Citronidlo : Co chceš kalit?? No, dostal jsem tip na Benešov, ale nevím, jaký dávaj teploty, zatím. Maj tam několik el. pecí - tedy velikostně.
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 6/6/2012
Příspěvky: 13
To Ifigenie: Mám tu kus železa 6x350x100 z 19 312. Zkoušel jsem třeba Ferox, ale tam je dost problematické, v pérovně v Ústí mají zas pícku jen na 320 °C...
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 8/31/2012
Příspěvky: 166
Robil som nejake hadzacie sekery - material bol asi 2 cm hrube pruzinove pero. pekne som to rozkul, dal som tomu tvar - no ale zakalil som to do studenej vody, potom som to popustil v rure na 250 stupnov na asi 2,5 hodiny... a pred vybrusom som si pod silnou lampou vsimol uplne malinke praskliny - nie od ostria ku porisku ale pozdlzne s ostrim - tak do 3 cm od ostria

cim to bude?

kalenim do vody namiesto oleja?
alebo ma byt kaliaca kvapalina zahriata?
tym ze som mal material hriat viac?
tym ze som mal material hriat menej?
ze som ho nemal pocas kovania nechat klesnut na teplote pod oranzovu?
pripadne to nekalit vobec a bude to mat tvrdost aj tak?


Za uzitocne rady fakt dakujem
facebook.com/PeterSzaboWeaponsmith FACEBOOK PAGE
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 11/11/2001
Příspěvky: 402
[quote=Barret]Robil som nejake hadzacie sekery - material bol asi 2 cm hrube pruzinove pero. pekne som to rozkul, dal som tomu tvar - no ale zakalil som to do studenej vody, potom som to popustil v rure na 250 stupnov na asi 2,5 hodiny... a pred vybrusom som si pod silnou lampou vsimol uplne malinke praskliny - nie od ostria ku porisku ale pozdlzne s ostrim - tak do 3 cm od ostria

cim to bude?


Bude to tím že takhle silná pružina bude buď 14260 a nebo 15260 anebo něco velmi podobného (-: Takže olej (použil klidně i rostlinej na fritování ) nebo vlažná mýdlová voda z cca 850°C (oranžovej žár ) popuštění maš ok ale vzhledem k to mu že to má bejt házecí sekera tak klidně i víc .....
Je zásadní problem že nevíš z čeho děláš ......musim se dokopat a hodit sem scan knížky o jiskrový zkoušce ocelí (-: Snad ti to trochu pomohlo (-:
Na životě miluju zejména jeho rozmanitost.....tak co se posere dneska? N.Bukowsky
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 8/31/2012
Příspěvky: 166
JERONIMO napsal:
[quote=Barret]Robil som nejake hadzacie sekery - material bol asi 2 cm hrube pruzinove pero. pekne som to rozkul, dal som tomu tvar - no ale zakalil som to do studenej vody, potom som to popustil v rure na 250 stupnov na asi 2,5 hodiny... a pred vybrusom som si pod silnou lampou vsimol uplne malinke praskliny - nie od ostria ku porisku ale pozdlzne s ostrim - tak do 3 cm od ostria

cim to bude?


Bude to tím že takhle silná pružina bude buď 14260 a nebo 15260 anebo něco velmi podobného (-: Takže olej (použil klidně i rostlinej na fritování ) nebo vlažná mýdlová voda z cca 850°C (oranžovej žár ) popuštění maš ok ale vzhledem k to mu že to má bejt házecí sekera tak klidně i víc .....
Je zásadní problem že nevíš z čeho děláš ......musim se dokopat a hodit sem scan knížky o jiskrový zkoušce ocelí (-: Snad ti to trochu pomohlo (-:


hej pomohlo :) - zakalil som to do snehu :D a funguje :D - chladlo to dlhsie ako do vody... ziadna prasklina - ani nahodou.... ani krehke.. sekal som s tym do oceloveho profilu L a v pohode to robi zaseky... pripadne potom do oleja teploty okolo 20 -25 stupnov... no

facebook.com/PeterSzaboWeaponsmith FACEBOOK PAGE
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/20/2009
Příspěvky: 883
..ahoj pánové...nechci nějak svinit toto vlákno,ale nějak mi to nedalo...jsem na serveru pro nožíře,ale také ve vláknu kovařina...předloni jsme s kolegama (a s kolegyňkama) vyráběli ve Svinařích na zámku houpací křeslo...jestli si to dokážete představit: 6metrů materiálu,o průměru 20 mm jsme dokázali zkroužit a probít v jednom kuse... http://kono68.rajce.idnes.cz/Svinarske_retezeni_2011_dokonceni_kresla_a_slunecnich_hodin/#SDC16885.jpg ...byla to pro nás výzva....pokud budete chtít kouknout na vše,tak budu jenom rád...je nás málo,kdo se kovařinou zabývá jenom pro svou potěchu,většina chce jenom vyrábět na prodej...my jsme jenom Amatérští kováři,ale každý z nás začínal od výroby hřebíku,tady se každý začátečník snaží nejdříve vykovat damašek,ale o kovařině,jako takové,nemá skoro šajna...je mi jasný,abych mohl lítat,tak nepotřebuju znát fyziku,stačí si koupit letenku...ale proč sme letos s naším návrhem a následnou výrobou slunečních hodin,dostali jednu z nejvyšších cen...byla za nápad a následnou realizaci,rozhodčí byl sám pan Révay,majitel je dnes pan Nosek,majitel zámku,kde se každoroční taškařice pořádá... http://hugosk.rajce.idnes.cz/Svinare_2012/ ...je to tak jednoducché,ale na druhou stranu,je tam v tom čistota provedení...kovářského..
...kovařina je krásná proto,že z ničeho vznikne něco...
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 6/28/2010
Příspěvky: 172
Krásný Nový rok přeji, nevím jestli se budu ptát ve správném vlákně ale tohle mi přišlo nejvhodnější.
Chystám se na výrobu kuchyňáku s délkou cca 300 mm a tloušťkou 2mm. Přemýšlím jestli mám jen vybrousit tvar a poslat do kalírny a výbrus až potom. Nebo můžu klidně vybrousit na finál a potom kalit? Ptám se kvůli prohnutí nože při kalení, už jsem to tady párkrát viděl. Díky Kuba
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Moderátor
Připojený: 12/20/2005
Příspěvky: 6,815
kuba88 napsal:
Krásný Nový rok přeji, nevím jestli se budu ptát ve správném vlákně ale tohle mi přišlo nejvhodnější.
Chystám se na výrobu kuchyňáku s délkou cca 300 mm a tloušťkou 2mm. Přemýšlím jestli mám jen vybrousit tvar a poslat do kalírny a výbrus až potom. Nebo můžu klidně vybrousit na finál a potom kalit? Ptám se kvůli prohnutí nože při kalení, už jsem to tady párkrát viděl. Díky Kuba


určitě nejdřív zakalit a až pak výbrus, pokud máš pásovku a nový pás, je to lepší než mít po kalení nervy a spravovat co jim často uteče u tak tenkých čepelek. Taktéž se mi osvědčili udělat hrubý výbrus u kuchyňáků kolmo na čepel a dotáhnout výbrus už se svislou čepelí broušením podél (držím za trn dole).. lepší se tak kontroluje přiložení na výbrus, neb u 2mm je rozdíl mezi úhlem do půlky čepele a až ke hřbetu tak minimální, že to nejde moc cítit rukama..
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 6/28/2010
Příspěvky: 172
ok dík za bleskovou odpověd, udělám to tak. Právě že chci výbrus do půlky čepele (nůž santoku) tak jsem zvědavý jak se mi to povede Happy
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Připomínky: support@knife.cz Souhlas s nastavením osobních údajů Powered by Progris