ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
Kalení + kovařina Možnosti
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 12/21/2005
Příspěvky: 239
Ládes napsal:
androctonus napsal:
V mojí ručně poháněný výhni taky jedu na koks, kupoval jsem ho přímo pod názvem "kovářský". Je fakt, že bez vzduchu brzo vyhasne, ale není to až tak hrozný. Pár minut bez fukaru to vydrží, chce to občas si vzpomenout a několikrát otočit klikou.Taky pomáhá, když se do ohniště mrskne hrst drobnýho dřevěnýho uhlí nebo nějaká ta dřevěná drobotina, občas tam nasypu bordel co smetu kolem špalku v dřevníku. Nebo když se louskaj vlašský ořechy, ty skořápky pak hezky žhnou, z posledního louskání jsem toho měl 2 kýble.
Pár minut?Bavíme se o stejném palivu?Stačí když si při čištění růžice nepospíším a musím zatápět znovu..U dřevěného uhlí pokud se do něj nedmýchá vzniká snadno oxid uhelnatý.Takže bacha na nakyslý zápach ze kterého trne patro.Wink


Jo, beru tohle - viz "kovářský koks" v ceníku http://www.uhlirstvi-jarka.cz/cenik-paliva.html
Pár minut to vydrží, ale fakt jenom pár, 5 ne. Mám docela hlubokou mísu a sypu tam toho zbytečně moc, to asi taky bude mít vliv.
A nebude to tím, že když čistíš růžici, tak to žhavý rozhrneš? Pak to určitě zhasíná hned.
Já tam mám na pevno do díry vraženou růžici od Vališe typ "K", nikdy jsem to čistit nemusel, nic se mi na ní netvoří. Kolem se mi udělá vrstva spečený strusky, ale na růžici nikdy. Kovu tak 3 hod. a čistím až po, ale růžice je bez bordelu. A nebude to tím, že když čistíš růžici, tak to žhavý rozhrneš? Pak to určitě zhasíná hned.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/20/2009
Příspěvky: 883
...no,když to bereš takhle,tak musíš mít při koksu hodně vzduchu a docela dost silnou vrstvu...toho koksu...a pokud se ti na růži nic nedělá,tak to máš asi vychytaný..kolega s ním dělá,teď už dumá o jiném spalovacím prostoru...jedno je jisté,koks chce vzduch...
...kovařina je krásná proto,že z ničeho vznikne něco...
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 12/21/2005
Příspěvky: 239
Kdepa vychytaný, všechno jsem udělal tak, jak mi dovolil šrotmateriál. Prostě co do sebe pasovalo, to jsem poskládal. Do budoucna jsem se chystal, že vyrobím něco opravdovějšího, tohle byl jenom takovej rychlopokus. Ale po tom co tu čtu, tak asi zůstanu u stávajícího bazmeku, když funguje.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/27/2009
Příspěvky: 2,644
Chlapi potrebujem rychlu radu
Vcera vecer som zakalil podla materialoveho listu http://www.knife.cz/DesktopModules/YetAnotherForumDotNet/resource.ashx?a=100427
vykovok 19191 od miestneho majstra kovaca a popustil na 200 st C a nejake to je mekke asi malo zakalene.
Kalil som do vody z teploty 780 a mal som to v peci cca 15min. celkovo Je to taky mensi nozik celi je dlhy cca15cm a hrubka 3.5-4mm.a bola naplacana kamnarska hlina (hamon)
Neviem kde je chyba Mala teplota ?slabo prehriate kratka vydrz?
Dik za odpoved
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/7/2007
Příspěvky: 887
Pravděpodobně ano,chce to spíš 790-800°C počítej že když to vyndáš tak to třeba o 10°C zchladne.
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 11/17/2008
Příspěvky: 225
za 15minut to muselo bejt prohřátý až až, chyba bude někde jinde. Např. materiál nebo co se sním dělo před kalením, hamon byl odkrytej nebo taky zakrytej tenčí vrstvou?
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/27/2009
Příspěvky: 2,644
Opeth myslis ze 10-20st C je postacujucich nemam ist az 820?
Dino> Material by to mal byt ako som pisal Dal mi ho na jednej akcii miestny kovac kto urcite vie co roby a vravy,cize hyba bude asi na mojej strane. Je to moja prva uhlikovka (kalenie) A tich 15 min to tam bolo celkovo niie na teplote vydrze
Keby este niekoho nieco napadlo kde sa mohla stat chyba?Admire
Dik Milan
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/7/2007
Příspěvky: 887
Záleží na tom jak jsi rychlej,kalím 19191 taky v peci a mám tam těch 890,je to starší pec,takže s přesností si nejsem jistej,mám ji kalibrovanou podle tání soli.
Vodu mám hned vedle takže prodleva není větší jak 1s. Jo a ve vodě jí nedochlazuj jestli můžu radit,vyndat ideálně při 220°C a pak do horkého oleje nebo na vzduchu.
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 10/20/2008
Příspěvky: 367
Motorkar - myslím jedna dúležitá věc z vlastní zkušenosti : pokud jí máš hodně naplácanou hlínou a v peci 15 minut,prohřeje se i pod ní.Když pak zanoříš při kalení krátce,břitu to stačí,ale nestihne se zchladit pod hlínou a může ti provést "zpětné napouštění" - čili popuštění zbytkovým teplem.Pokud tam zůstane přes 300,může to už být znát na tvrdosti.
Nevšimnul sis pak naběhlé barvy,třeba při sundavání hlíny?Jak dlouho to bylo ve vodě?

Siempre es 26.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/27/2009
Příspěvky: 2,644
Opeth> rychli?Laugh . nepomylil sisa tak to mam vyhulit? 890st cel
Nemam zmerane ale pec mam na stole na zemi kybel na zemi tak do 1s-max2sek je to vo vode a ponoril som to cele do vody nie len brit az do uplneho vychladnutia 50-70stup. a toho kamnarskeho tmelu je tam tak 3-4mm viac urcite nie
dam foto


Motorkar vložil tyto přílohy:
DSCF0935.JPG.jpg
DSCF0936.JPG.jpg

Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/7/2007
Příspěvky: 887
:)jasně že 790st.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 6/30/2006
Příspěvky: 3,772
V materialovom liste sice vydrz na teplote pisana nie je ale dal by som min. 5 minut a nebal by som sa ani 10-tich minut na teplote. Kludne daj 820 do oleja, mas kvalitny akurat by som ho predohrial tak na 60-80 st.C.
1 ovečka, 2 ovečky, 3 ovečky, 4 ovečky, 5 .... teraz tu bola !!!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/27/2009
Příspěvky: 2,644
No urobil som reparat zvysil som teplotu a vyzera to dobre.
Mal som este dve cepele (ale nie vykovane ) vydrusene prekovane gulatiny 19191 ale kraket vecsie 1-135mm cepel a 2-165mm cepel hrubky 5.5mm-6mm vysky4.5cm a ta dlchsia mi pri kaleni v trojmo prasklaSad Sad Sad ked to rozdycham dam do vlakna "ked sa v dielni nedari" Ku..a aby to slak trafil. A na tychto dvoch je hamon jak vino aj bez leptania.
Normalne mam pochybnost ci ta mala cepielka je 19191, lebo dnes som kalil vsetky tri rovnakym postupom na tych dvoch vecsih je hamonOk a na tej malej KO ale je vyreznejsie tvrdsia uz nejde skrabnut orezavatkomOk ale bez hamona.Na funkci to vliv nebude matLaugh
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 8/6/2010
Příspěvky: 20
Zdravim vsechny, chtel bych se zeptat jak mam zakalit a popustit listove pero [neboli 14 260] nasel jsem si tu ze to ma byt teplota 800 až 830 °C kaleni do oleje a popouštění 340 až 410 °C. Ctel bych to kalit doma a nemam zadny merak tak bych se chtel ridit barvama ale tabulek teplot jsem tu nasel malo jako je napriklad tato http://kovarna.webzdarma.cz/stranky/zakladni_postupy/tabulky_teplot.htm tak jsem se chtel zeptat jestli se podle ni muzu ridit.
A k tomu popousteni mam to zahrat na teplotu 340-410°C a nechat vychladnout na vzduchu?
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 1/8/2010
Příspěvky: 2,163
Fosi, všechno špatně. Ty barvy v tabulkách jsou dost zavádějící, a na 400 stupňů popustíš na pružinovou tvrdost,cca 45 HRc.
Předehřej si olej (několikrát tam strč kus rozžhavenýho roxoru), péro zahřej na oranžovou barvu, zakal a strč na hodinu do trouby na 250 stupňů, dostaneš z toho asi 58 HRc. Pokud to bude větší sekáč, popouštěcí cyklus můžeš ještě jednou zopakovat, bude trochu měkčí, ale určitě nepraskne.
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 8/6/2010
Příspěvky: 20
Dik za radu, jestli se to povede tak hodim foto.
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 4/13/2012
Příspěvky: 335
prosim o radu... rad by som z 10x20mm urobil integral, kde by stredova cast (zastita?) mala napr. 15x25mm... takze by som tu cast napechoval...
kedze pojde o cast, ktora nie je na konci tyce ale asi 5cm od okraja (tych 5 cm rozklepem neskor na trn ale na zaciatku ho chcem mat stale 10x20), chcem sa spytat, ci mozem zahriat cely koniec, napr 7-8 cm a potom tych 5 cm od okraja ochladit vo vode a pechovat, alebo aka je technika?


pallo007 vložil tyto přílohy:
pechovanie.jpg.jpg

Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/5/2005
Příspěvky: 6,603
pallo007 napsal:
prosim o radu... rad by som z 10x20mm urobil integral, kde by stredova cast (zastita?) mala napr. 15x25mm... takze by som tu cast napechoval...
kedze pojde o cast, ktora nie je na konci tyce ale asi 5cm od okraja (tych 5 cm rozklepem neskor na trn ale na zaciatku ho chcem mat stale 10x20), chcem sa spytat, ci mozem zahriat cely koniec, napr 7-8 cm a potom tych 5 cm od okraja ochladit vo vode a pechovat, alebo aka je technika?
Je potřeba ohřát pouze tu část co má být pěchována a zároveň však nesmí být ta část která je chladná příliš dlouhá(kvůli absorbci rázů kladiva),ale musí být ideálně rovná a údery kladiva musí být vedeny ve všech rovinách kolmo na podložku jinak se to místo napěchování ohne.Stejně ale myslím,že z 20x10 25x15 neuděláš.Daleko spíš bych osobně v daném místě které mělo být napěchováno kovářsky navařil 2 pásky proti sobě(z každé strany jeden) a kladivem to pak rozehnal do stran

Fosi:Není automaticky každé listové péro ze 14 260.Pružinových ocelí je jen v bývalé ČSN celá řada.Může to být klidně 13 270,14 160 nebo 15 260.
Neposílejte mi prosím PM,ale mejly.Na PM nereaguji z důvodu rozstrkané korespondence.Díky L
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 4/13/2012
Příspěvky: 335
dakujem, idealisticky som si myslel, ze pechovat sa da do nekonecnaHappy
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 3/9/2013
Příspěvky: 10
Zdravím potřeboval bych poradit z kalírny mě přišla K110 zakalená a popuštená čepel na 60 HRC síla 3.5 mm je prohlá 4 mm. Jak jí narovnat? jeto moje prvotina nerad by jsem o ni přišel. Mám představu podložit ji o na ručním lisu prohnout zpět. Jestli máte někdo Jíný postup rád se poučím.Díky
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Připomínky: support@knife.cz Souhlas s nastavením osobních údajů Powered by Progris