ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
Kalení + kovařina Možnosti
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/27/2001
Příspěvky: 2,594
12 060 půjde bez problémů kalit na magnet. Magnet pořádně připevni na nějakou tyčku. Roztop výheň, čepel co nejrychleji začni ohřívat. Až bude mít oranžovou barvu, zkus magnet, pokud se bude ještě chytat, tak přihřej, pokud už ne, tak šup do oleje. 12 060 by možná vydržela i kalení do vody, ale to by mohla prasknout. Popouštět klidně v kuchyňské troubě cca 180 až 200°C.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/5/2005
Příspěvky: 6,603
Wink

Příloha / Přílohy:
12060.pdf (61kb) staženo 253 time(s).



Neposílejte mi prosím PM,ale mejly.Na PM nereaguji z důvodu rozstrkané korespondence.Díky L
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/7/2007
Příspěvky: 887
Mám dotaz, je nějakej způsob jak kovat kulatinu aby se moc nevytahovala do délky, ale do šířky?
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 11/12/2008
Příspěvky: 464
Zdravím,docela dobře to jde oblým kovátkem pod bucharem.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/7/2007
Příspěvky: 887
To bohužel nemám,myslíš kovat tu kulatinu podélně?

Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/5/2005
Příspěvky: 6,603
Opeth napsal:
Mám dotaz, je nějakej způsob jak kovat kulatinu aby se moc nevytahovala do délky, ale do šířky?
Ne napříč přes kovátko ale po jeho délce.Ručo kladivem tahat při kování napříč(po šířce profilu).Z 18mm kulatiny takhle dělám plocháč 35mm širokej a kolem3-4mm tlustej.
Edit na bucharu ti kovátko a kovanej materiál netvoří kříž,ale jsou zhruba rovnoběžně....Wink
Neposílejte mi prosím PM,ale mejly.Na PM nereaguji z důvodu rozstrkané korespondence.Díky L
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/7/2007
Příspěvky: 887
Díky zkusím to, chtěl bych z 14mm kulatiny udělat plocháč tak 23*3 ale nejsem si jistej zda je to reálný.
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 11/12/2008
Příspěvky: 464
To by Ti mělo s rezervou vyjít,a když nemáš oblé kovátko,tak si zkus udělat malý oblík/mám ho z pera z avie asi 40mm dlouhý 10mm široký a 45 možná 50 vysoký/.Kulatinu trochu splácni a pak nasaď oblík a přitloukej bucharem.Trochu se to kroutí ,ale pár ran a srovnané je to hned.
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 8/2/2008
Příspěvky: 385
Díky moc chlapy za rady ohledně tý 12060. Moc jste mi pomohli Happy
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/5/2005
Příspěvky: 6,603
Opeth:Počítej že o třetinu průměru rozplácneš kulatinu poměrně s přehledem.Wink
Neposílejte mi prosím PM,ale mejly.Na PM nereaguji z důvodu rozstrkané korespondence.Díky L
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 11/12/2008
Příspěvky: 464
Opeth:Ahoj,zkoušel jsem rozklepnout 12.5 kulatinu a podařilo se mně udělat pás 29*3.5až 3.8mm.Koval jsem výše popisovaným oblíkem pod bucharem,dorovnával ploskou kladiva.Jestli chceš fotku toho nástroje,můžu dodat./konečně mám foťák/.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/7/2007
Příspěvky: 887
Tak to je slušný. Díky, fotku uvítám, chci si to taky udělat.
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 11/12/2008
Příspěvky: 464
Už jsem nafotil to oblé kovátko i podbucharový oblík,takže zkusím vložit.


georgius vložil tyto přílohy:
P1000199.JPG.jpg

Posláno:

Štamgast
Skupiny: Moderátor
Připojený: 12/20/2005
Příspěvky: 6,815
Jedna prosba na Slováky... známý ze slovenska potřebuje někde na slovensku kalírnu, kde umí dobře zakalit RWLku.. víte o něčem? ideálně kolem Trenčína.. ale v nouzi to pošle poštou..

poradil bych ale vím jen o českých ekvivalentech.. díky
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 9/3/2008
Příspěvky: 547
Technická univerzita Košice, prípadne možno po dohode - Dušan Bača z Levíc.
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 6/20/2007
Příspěvky: 156

fi. bohler v Martine
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 6/30/2006
Příspěvky: 3,772
Mozno este fa. Gako, odkaz na ich stranku je tusim na vlakne o slov. firmach a vyrobcoch, kali tam Oscarr tak si myslim, ze je to dobra kaliaren, osobne skusenosti ale nemam...
1 ovečka, 2 ovečky, 3 ovečky, 4 ovečky, 5 .... teraz tu bola !!!
Posláno:
Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 1/5/2005
Příspěvky: 74
Potreboval by som poradiť. Chcem vyrobiť pre známeho sekáč cca. ako mal Arnie v Predatorovi.
Materiál bude listová pružina, lebo to chce mať hrubšie... Požiadavka na tvrdosť čepele nieje nejaká extrémna, aj tak to bude používať na chalupe..., ale nemalo by to byť zase mäkké aby sa to neohlo...
Pružinu zahrejem a vyrovnám, ale čo mám potom s ňou urobiť aby som ju už nemusel dať znova niekde kaliť , a aby mi teda moc nezmäkla, prípadne aby sa mi na vzduchu nejako sama nezakalila...
Po vyrovnaní by som to chcel už len vybrúsiť dopožadovaného tvaru.
Za radu vopred ďakujem.

Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 6/30/2006
Příspěvky: 3,772
Mozno si myslel Poncha, Arnie mal tusim len nejaky vojensky noz. Tu pruzinu jednoznacne zakalit, inak to bude po popusteni makke a ohybat sa bude...
1 ovečka, 2 ovečky, 3 ovečky, 4 ovečky, 5 .... teraz tu bola !!!
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 11/12/2008
Příspěvky: 464
Ahoj,nebude-li nějak moc silná a široká,můžeš to zkusit srovnat zastudena.Pak máš ještě možnost sehnat přídavné pružnice např.z MTS/alespoň myslím,že tam byly/ty jsou někdy rovné/určitě byly na Trabantu,ale jsou úzké,kdybys chtěl,změřím,mám je./To by Ti kalení odpadlo.Když to ale ohřeješ,jak píše baca,zakalit.
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Připomínky: support@knife.cz Souhlas s nastavením osobních údajů Powered by Progris