ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
Prosba k nožířům Možnosti
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 6/30/2006
Příspěvky: 3,772
Tak nejak vyzeral aj ten moj. No urcite by som ten bordel nechcel mat v plucach. NoNoNo

Zaneseny prachovy filter 1

Zaneseny prachovy filter-2

Rozstrihnuty prachovy filter

Vnutro prachoveho filtra

Organicky filter
1 ovečka, 2 ovečky, 3 ovečky, 4 ovečky, 5 .... teraz tu bola !!!
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 8/12/2013
Příspěvky: 1,119
Ahoj kamarádi nožířský Happy
Prosím pěkně...Já si občas vezmu pilník a opiluju kus železa,že to vzdáleně připomíná nůž.A pak to pošlu do vakuovýho zakalení a když mi to přijde zpátky,vezmu Lanskyho sadu a nabrousím to.Když piluju výbrus,jedu až do nuly skoro.Ale když brousím jiný nože,co mám,vesměs mají nad fazetkou víc železa.U některejch nožů,třeba Tops,je tam fůra železa.Mám to taky pilovat míň a nechat tam třeba milimetr?Udělám na tom pak (po zakalení) na Lanskyho brousku fazetu?Aabych neměl fousy jak zz top,než to tím nabrousím Happy
Moc Vám všem děkuju a přeju pěknej den vespolek.

Honza

Ten obrázek možná líp ukazuje,co myslím.Já tam po nabroušení mám takovou neznatelnou fazetu a některý kudly jí maj širokou 5 mm.


Mydlifous vložil tyto přílohy:
Výkres1_Model.jpg.jpg

Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/10/2012
Příspěvky: 3,874
To záleží jestli chceš nůž na pohodlné řezání, nebo s ním chceš i sekat případně jestli chceš aby ti nikdo nůž nereklamoval s vylomeným ostřím jako to dělá spousta firem, nůž pak ale není nůž je to majzlík na kterým je nabroušeno ostří co vypadá jak scandi výbrus. Prostě rozhodnutí je na tobě a je třeba zvážit spoustu faktorů, vhodné tepelné zpracování pro konkrétní ocel a použití nože, případně i jestli budoucí majitel má dost rozumu aby s tenkým neskoušel skály lámat a tlustým řezat prúsvitné plátky rajčat atd.
Pište mi prosím raději email než PM. Pro ty co jim nestačí kouzelné slovíčko, na PM nereaguju.
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 8/12/2013
Příspěvky: 1,119
Moc děkuju.
Nože vyrábím jenom pro sebe,pro radost (hamba by mi byla je prodávat Happy )
Dělám obvykle z N690,silné 3,5 mm,nechávám kalit ve vakuu a jsou to vesměs malé nožíky.V kuchyni a na běžnou "městskou" činnost fungují.Šlo mi o to,že když už to dělám,abych nedělal nějakou zbytečnou chybu.
Ještě jednou díky a hezký den.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 10/5/2005
Příspěvky: 6,603
Tohle je otázka.Dost záleží na konkrétním typu oceli,její tvrdosti,elasticitě,typu výbrusu,tepelném zpracování,předpokládaném použití a spoustě dalších faktorech na jejichž vztahy přijdeš postupem času.Obecně platí že čím tenčí vytaženější základna pro fazety břitu,tím lepší penetrace čepele,ale taky větší náchylnost k poškození.-Příklad sekera vs břitva.Obecně do "váčka"(za předpokladu že je žíháno na odstranění pnutí) stačí nechat mezi 0,3-0,8mm právě podle předpokládaného určení nože.Wink
Neposílejte mi prosím PM,ale mejly.Na PM nereaguji z důvodu rozstrkané korespondence.Díky L
Mat
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 5/3/2006
Příspěvky: 6,983
Mydlifous napsal:
Moc děkuju.
Nože vyrábím jenom pro sebe,pro radost (hamba by mi byla je prodávat Happy )
Dělám obvykle z N690,silné 3,5 mm,nechávám kalit ve vakuu a jsou to vesměs malé nožíky.V kuchyni a na běžnou "městskou" činnost fungují.Šlo mi o to,že když už to dělám,abych nedělal nějakou zbytečnou chybu.
Ještě jednou díky a hezký den.



Potvrdím to co kluci přede mnou. Já nechávám při tl. 3,5mm (RWL, N690, Balbach, atd) 0,2mm. (zavíráky do 150mm, běžně 90 - 100mm) A problém se kroucením, nebo jiným poškozením nemám. Kalím v Mikovu (cca 11 let? ) pokud je nějaké ohnutí tak v řádech pár desetin a to zcela vyjímečně jednou za X čepelí.

Mat
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 8/12/2013
Příspěvky: 1,119
Kluci,moc díky za rady. Wink
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 6/30/2006
Příspěvky: 3,772
Chlapi, chcel by som pouzivat na lestenie DIA pasty. Problem je, ze sa dodavaju v malom mnozstve a su dost drahe. Moja otazka je ako ich pouzit na lestenie lestickou? Pouzivate to niekto? Normalne naniest na povrch kotuca? Aky kotuc pouzit, tech. tkanina alebo filcovy kotuc? Pripadne iny postup? Shocked Diky za odpovede.
1 ovečka, 2 ovečky, 3 ovečky, 4 ovečky, 5 .... teraz tu bola !!!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/27/2009
Příspěvky: 2,644
baca napsal:
Chlapi, chcel by som pouzivat na lestenie DIA pasty. Problem je, ze sa dodavaju v malom mnozstve a su dost drahe. Moja otazka je ako ich pouzit na lestenie lestickou? Pouzivate to niekto? Normalne naniest na povrch kotuca? Aky kotuc pouzit, tech. tkanina alebo filcovy kotuc? Pripadne iny postup? Shocked Diky za odpovede.

Ja na moje "lestenky" (elmax n690) pouzivam pouzivam klasiku (modru) a ide to do zrkadla
http://www.brusivo-rozmaring.sk/brusivo/brusne-a-lestiace-pasty/lippert-unipol.aspx
A na vanadis pouzivam postup ako na elmaxe smirgle pred kalenim do 2000 po kaleni docistit 2500-3000 potok Unipol a potom v dremelke (maly priemer treba velke otacky) maly filcovy kotuc http://www.brusivo-rozmaring.sk/brusivo/plstene-vyrobky.aspx potreti takouto pastou D0.7 http://www.brusivo-rozmaring.sk/brusivo/brusivo-urdiamant/diamantove-pasty.aspx
Ale toto riesenie nie je na velke plochy ale na obcasne riesenie noza z vanadisu to ide http://www.knife.cz/Default.aspx?tabid=53&g=posts&m=586383#586383
Ale na nete sa daju kupit aj vecsie balenia diapasty a urcite ten diamant na filcovy na hadraku ta pasta zmizne, a musis mat jedna zrnitost=jeden kotuc
Moja skusenost
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 6/30/2006
Příspěvky: 3,772
Modru pouzivam aj ja. Teraz som nou lestil Elmax ale teda stat pri tom 2 hodiny sa mi moc nechcelo. Preto uvazujem o DIA pastach, tam sa da vyskalovat zrnitost takze namiesto 2 hodiny modrou unipolkou to budem robit 3/4-1 hodinu tromi-styrmi DIA pastami. Skusim kupit filcovy kotuc a DIA pastu cca #5000 grit. A podla vysledku si dokupim zbytok. Ked nad tym teraz premyslam, tak mozno tie kotuce budu asi vacsia polozka ako pasty....
1 ovečka, 2 ovečky, 3 ovečky, 4 ovečky, 5 .... teraz tu bola !!!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/27/2001
Příspěvky: 2,598
V "metalografickém profi" leštění se diamantové pasty používají s leštícím plátnem (vypadá to jako jemný samet nebo semiš) nalepeným na tvrdé podložce. Té leštící pasty se používá malinko, spotřeba je malá. Při leštění se pak přimazává lihem, aby to nekorodovalo. Lze samozřejmě přimazávat i olejem. A otáčky na leštícím kotouči průmětu 250 mm tak 400 až 600 ot/min.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 1/9/2012
Příspěvky: 2,100
Já teda ty dia pasty mám a používám, ale ne elektricky a ne na ocel. Leštím s tím hlavně titan a používám buď měkká dřívka nebo mám od tyrolitu takový gumový hranolky o různých tvrdostech, na mazání a ředění jsou spešl olejíčky, který jsou mimochodem fakt skvělý, ale mě už pár let skvěle vyhovuje petrolej.
KONTAKT JEN MAILEM!!!!!!!! na PM nebudu více reagovat.
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 1/14/2015
Příspěvky: 282
V podstate mám otázku ako Midlifous,
mám z K-390 dýku použitie poľovačka tvrdosť bude 63 HRC tj občas to sekne do kosti. Koľko nechať pred výbrusom fazety? Plánujem tam vrcholový uhol 30, teraz tam mám 0,5 mm.

Alebo máte skúsenosti s nejakým vrcholovým uhlom a základňou pre fazetu pre túto oceľ?

A podobnú ako Bača ako to ekonomicky vyleštiť, rozmýšľal som pred kalením na papieroch do 3000 a potom už len tú pastičku otázka , ktorá zrnitosť by sa postarala o vyleštenie po prípade, by som kúpil aj dve zrnitosti ?

To leštiace plátienko čo spomína Slon vieme kde sa to dá zohnať ?.

Ďakujem za odpoveď
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/5/2011
Příspěvky: 578
maličko vám odbočím,
Máte nějaký typ na brusný papír? myslím tím nějaký kvalitní co se vám osvědčil.
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/10/2012
Příspěvky: 3,874
JanDvorak napsal:
maličko vám odbočím,
Máte nějaký typ na brusný papír? myslím tím nějaký kvalitní co se vám osvědčil.

Honzo možná to ještě trochu rozveď, předpokládám-li že chceš brousit ocel a papír scháníš spíš nějaký jemný tak si nedovedu představit že by vydržel nějaký výrazně dýl.
Používám, to co seženu, tuším že do P600 včetně je to Spokar voděodolný a jemnější je něco popsaného německy. Překvapilo by mě kdyby při broušení ocele nějaká značka vydržela brousit výrazně dýl.
Pište mi prosím raději email než PM. Pro ty co jim nestačí kouzelné slovíčko, na PM nereaguju.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 7/5/2011
Příspěvky: 578
Meiming napsal:
JanDvorak napsal:
maličko vám odbočím,
Máte nějaký typ na brusný papír? myslím tím nějaký kvalitní co se vám osvědčil.

Honzo možná to ještě trochu rozveď, předpokládám-li že chceš brousit ocel a papír scháníš spíš nějaký jemný tak si nedovedu představit že by vydržel nějaký výrazně dýl.
Používám, to co seženu, tuším že do P600 včetně je to Spokar voděodolný a jemnější je něco popsaného německy. Překvapilo by mě kdyby při broušení ocele nějaká značka vydržela brousit výrazně dýl.


mě se bohužel stalo, že se mi, myslím že to byla 320, vydrobila jako nic. Byl to papír na ocel pro suché i mokré. Zatím co jiná značka mi držela značně lépe. Ten co se mi tak rychle vydrolil byl myslím Klingspor. Možná jsem jen trefil blbou sadu na které bylo třeba málo pojiva zrna s papírem, ale dopálilo mě to.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 6/30/2006
Příspěvky: 3,772
Aha, ono tu pastu treba este riedit olejom! Vdaka za rady a tipy! Admire

JanDvorak: V Hornbachu u nas dostat brusne papiere Bosh. Su dobre len ten papier mi pride pocitovo maksi ako u inych vyrobcov. Nie je to na prekazku len taky poznatok.
1 ovečka, 2 ovečky, 3 ovečky, 4 ovečky, 5 .... teraz tu bola !!!
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 6/2/2008
Příspěvky: 4,770
Ten papír mohl být klidně i starý, to je pak zrno hned pryč.

Carpe diem quam minimum credula postero
Mat
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 5/3/2006
Příspěvky: 6,983
JanDvorak napsal:
maličko vám odbočím,
Máte nějaký typ na brusný papír? myslím tím nějaký kvalitní co se vám osvědčil.



Nejsem žádnej znalec smirků, ale po tom co jsem všechno zkusil a stálo to za vyliž kapsu, tak roky kupuju tyhle výseky ve Feroně. Namotám na trojhraný pilník a jedu (finál na výbrusy. Stejné výseky používám i na dřevo. Je to možná dražší varianta než čtvercové formáty, ale je to ostrý a hlavně se to nevydroluje. Brousím tedy za sucha.

Mat


Mat vložil tyto přílohy:
IMG_1542.JPG.jpg

Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 3/7/2008
Příspěvky: 2,977
Zdravím, dnes mi dal švagor vyrobiť kožený záves na totok. Už som čosi také robou no toto by som chcel spraviť čo najreálnejšie. Čiže by som potreboval nejaké lepšie foto originálu. Takže kto o má nejak nafotené, či origo fotos pošlite mi to prosím na mail. Typujem na teba Surg či niekto iný.
Happy


Gofi vložil tyto přílohy:
img030.jpg.jpg

Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Připomínky: support@knife.cz Souhlas s nastavením osobních údajů Powered by Progris