ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Fórum
Honzabe Možnosti
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 8/26/2007

Posláno:

Pokročilý
Připojený: 3/5/2007
Díky moc za založení Happy
Tak ještě jednou krátké představení. Kovařinu dělám už asi 4 roky jako koníček a naprosto mě uchvátila. Jsem samouk a tomu odpovídá i rychlost mého zdokonalování. Prostě pokus - omyl. Stejnou dobu čtu toto fórum a ještě se nestalo, abych tu nenašel odpověď na svůj nevyřčený dotaz. Z vybavení - mám výheň a kovadlinu 50 kg, flexu a pásovku od Promy. Bohužel nemám kovárnu, takže vše vytahat na chatě ven a večer zase schovat. Kování cca od dubna do září (když počasí, práce a manželka dovolí Happy ) a přes zimu zpracovávám co se mi povedlo nebo i nepovedlo vykovat. Pozítří se snad dostanu k focení venku, tak to vezmu pěkně od začátku Happy
Posláno:

Pokročilý
Tak od začátku. Stáří asi 3 roky. Materiál vinutá pružina, původně při výrobě byla čepel o dost delší, ale nějak jsem se zamyslel a ..... Zkrátka najednou byly čepele dvě Happy Rukojeť mosaz, ořech tagua, americká třešeň.

honzabe vložil tyto přílohy:
PB170002.jpg.jpg
PB170005_2.jpg

Posláno:

Pokročilý
Stáří 2 roky. Materiál listové pero, zkoušel jsem čepel zakalit, při ochlazení se prohla do původního oblouku listového pera. Znovu jsem ohřál a srovnal, nic méně čepel byla už popraskaná vlasovými trhlinkami. Dýku jsem přesto dodělal, rukojeť černý bez, zdobení litým olovem do připraveného vzoru.

PB170006_2.jpg.jpg
PB170007_2.jpg.jpg

Posláno:

Pokročilý
Stáří 1 rok. Materiál listové pero, rukojeť dřevěná potažená kůží.

PB170010_2.jpg.jpg
PB170011_2.jpg

Posláno:

Pokročilý
A jsme u letošního roku. Tentokrát čepel není kovaná, jen broušená. Materiál pila z katru. Poprvé jsem zkoušel pracovat s kyselinou a vyleptat na čepel nějaký vzor. Rukojeť mosaz, ořech tagua, dub.

PB170012_2.jpg.jpg
PB170013_2.jpg.jpg
PB170014_2.jpg.jpg

Posláno:

Pokročilý