ZAREGISTROVAT   |  PŘIHLÁSIT   |
PROHLEDAT
Inzerce
Mokume Gane Možnosti
Posláno:
Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 3/11/2005
Příspěvky: 100
Zkoušel jste někdo experimentovat s výrobou Mokume? S jakým výsledkem?
honza
Posláno:

Admin
Skupiny: Admin
Připojený: 7/16/2001
Příspěvky: 1,195
Článek o Mokume je zde -> www.knife.cz/clanky/mokume.asp

Milan Happy

.
Posláno:
Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 4/29/2006
Příspěvky: 1
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 9/21/2005
Příspěvky: 899
Já jsem to zkoušel ale výsledky nic moc spíš nic.
Zkoušel jsem měď s mosazí. Furt to nic nedělá a najednou se to sleje a je to v háji.
mad
Posláno:
Pozorovatel
Skupiny: Člen
Připojený: 5/13/2003
Příspěvky: 149
Co říkáte na tohle? forum.ramanon.com/showthread.php?t=39328
Nevíte náhodou někdo ekvivalenty na tu 1010 a 1085?
A do třetice: dá se v domácí pícce ala šamotové cihly, vysavač a dřevěný uhlí dosáhnout 1200°C?
Díííííííííky moc každýmu ...... Happy
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 11/11/2001
Příspěvky: 379
no tak ty oceli bych tipnul na uhlíkovky jednu cca 0.1 % a tu 1085 0.85 % ..... ty dva druhy sou tam pro různý odstín vyleptaný oceli.... klidně stačí jak píše ten chlápek pozink plech a měď .... zajmavej link rozhodně vyzkoušim! a jinak 1200°C dosáhneš v peci jak řikáš bez problémů...... Wink
Na životě miluju zejména jeho rozmanitost.....tak co se posere dneska? N.Bukowsky
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 11/21/2004
Příspěvky: 241
Nemáte niekto skúsenosti s jednoduchšou verziou výroby mokume, t.j. pri použití cínu ako spojovacieho materiálu ďalších farebných kovov ? Nemáte niekto niečo v tomto smere vyrobené a prípadne aké sú mechanické vlastnosti ?
Ďakujem všetkým, ktorí prispejú do diskusie, alebo pripoja Wink linkyWink touto tématikou.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 12/14/2005
Příspěvky: 942
balazm napsal:
Nemáte niekto skúsenosti s jednoduchšou verziou výroby mokume, t.j. pri použití cínu ako spojovacieho materiálu ďalších farebných kovov ? Nemáte niekto niečo v tomto smere vyrobené a prípadne aké sú mechanické vlastnosti ?
Ďakujem všetkým, ktorí prispejú do diskusie, alebo pripoja Wink linkyWink touto tématikou.


No já jsem nařezal topenářské Cu trubky, namazal sajrajtem na letování top. Cu trubek a udělal z teho takovej packetek. Pak cín se stříbrem a turbo hořák a sletoval. Nevýhoda pájení cínem, je ta, že se pak nesmí moc paket zahřát, aby nedošlo k roztavení cínu, tj dávat si bacha při opracovávání flexkou, nebo pásovkou na teplotu!!! Jinak ten cín tam pak moc vidět není a vypadá to docela celistvě....Tady je vidět, jak to pak vypadá na záštitě. Nijak jsem to netvaroval, tak je cín vidět jen z boku.....


chichin vložil tyto přílohy:
Bla.jpg

Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 12/14/2005
Příspěvky: 942
Paket vypadal takto:


chichin vložil tyto přílohy:
DSC00178u.jpg.jpg

Posláno:

Začátečník
Skupiny: Člen
Připojený: 7/11/2008
Příspěvky: 2
jednoduchy postup
http://www.youtube.com/results?search_query=mokume&search_type=


ja mam skor problemy s leptanim a zvyraznenim uz hotovych a lestenych vzorov...
potreboval by volaky moridlorecept na kombinaciu Ag+Cu...
popripade na Fe+Ag+Cu...
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/9/2002
Příspěvky: 4,725
Skobo, na kombinaci Ag+Cu zkus tohle:
- hotové vyleštěné mokume natři pomocí vatové štětičky jodovou tinkturou (roztok jódu v lihu - popros v lékárně, asi tak 0,5-1%)
-nelekni se té strašné nažloutlé barvy
- asi tak za 30 vteřin opláchni vodou a opět vatovou štětičkou přetírej ustalovačem (roztok siřičitanu sodného, já mám koncentrát z RTG pracoviště)
- když se Ti to nebude líbit, vyleštit se to dá vždycky Happy
Vypadá to asi takhle - první je líc po moření, druhé je rub bez moření, mokume koval JJ.


Surg vložil tyto přílohy:
Mokume.jpg.jpg

Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 2/8/2004
Příspěvky: 352
Zdravím šlo by na výrobu mokume použít PB hořák (myslím vytáhne 1800stupínků) ?
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 4/19/2006
Příspěvky: 434
ahoj
nezkoušel jste někdo spojovat nerez a stříbro? Mám vyzkoušené dobré spojení při tvrdém pájení nerezových drátů stříbrem (s příměsí asi mosazi), ale vzhledem k ceně se velkého paketu trochu bojím.
Díky za postřehy
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 9/15/2007
Příspěvky: 1,699
Ahoj zkoušel jsem pájet stříbrem nerez + měď . Docela se to povedlo:


Gweck vložil tyto přílohy:
mokume.jpg.jpg

Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 4/19/2006
Příspěvky: 434
hm...pěkné. to jsi dělal plamenem nebo v peci? Stříbro klasika ze lžiček, nebo Ag pájka?
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 9/15/2007
Příspěvky: 1,699
Ahoj, je to pb hořák takový ten z OBI apod.. Ag pájka obalená tavidlem (co nejměkčí cca 600C). V podstatě největší problém je pájený materiál nepřehřát. Pokud by byl zájem až budu dělat příště, tak bych to celé nafotil a dal sem.
Gw
Posláno:

Pokročilý
Skupiny: Člen
Připojený: 4/19/2006
Příspěvky: 434
Takže jsi to pájel po vrstvách? Nerez + stříbro, pak jsi napájel měď a zase stříbro?

to by bylo skvělé, určitě by to zajmalo víci lidiček.
Posláno:

Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 9/15/2007
Příspěvky: 1,699
Ne, ne, po vrstvách ne. Byl to paket, asi jako je ten nahoře s cínem, nejdřív jsem ho postavil na šamotku svisle, aby tam stříbro pěkně zateklo a potom jsem ho ještě ohřál vodorovně. Celou dobu jsem musel hlídat abych nepřepálil drátky a jak už jsem psal největší nebezpečí je přehřátí a následná oxidace materiálu. Kdysi jsem v práci dost pájel stříbrem, měli jsme tam super hořák: zemní plyn+tlak. vzduch+kyslík, kyslík se přidával jen vyjímečně, to se to pájeloLaugh , ale ten butanový je také dobrý, nejvíc mě překvapilo jak dlouho ten "sprej" vydrží. Určitě nedoporučuji autogen.
S pozdravem Gw
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/8/2008
Příspěvky: 636
Kouknete i na Fórum » Všeobecné » Ruční výroba » Mosaik pin
http://www.knife.cz/Default.aspx?tabid=53&g=posts&t=1072
Posláno:
Štamgast
Skupiny: Člen
Připojený: 2/8/2008
Příspěvky: 636
Stříbro jsem doma nezkoušel (v práci jsem s ním pájel autogenem, ale jen na pevnost ne na krásu(jako tavidlo se dává borax)), ale cínem můžeš pájet v pohodě na plynovém sporáku (na tohle je lepší klempířská pájka, elektrikářské mají nižší teplotu tavení).
Abys to nepřehřál, musíš tomu dát dost času na prohřátí a nesnažit se to urychlit teplotou.
Koukni i na
http://cs.wikipedia.org/wiki/Pajka
http://cs.wikipedia.org/wiki/Bronz
http://cs.wikipedia.org/wiki/Tombak
Dobré bývá i při měkkém pájení zasypat hrany paketu boraxem.
Uživatelé v tomto tématu
Guest

Přechod na fórum
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete editovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete vytvořit anketu v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v průzkumech v tomto fóru.

RSS - hlavní fórum : RSS

  
Reklama
Terms Of Use | Privacy Statement | Copyright 2006 by Milan Pokorný | Vaše připomínky pište na support@knife.cz Powered by Progris
pendik escort
ankara escort
antalya escort bayan
antalya escort
gaziantep escort gaziantep escort
beylikduzu escort lara escort istanbul eskort bayan maltepe escort pendik escort
erzurum escort
sikis
porno
sincan escort
istanbul escort maltepe escort
replica watches
sexy xhamster anal video sexy sexy video